Hoe doen jullie het met het huishouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elin78, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook precies zo.
    Merk ik aan dochter dat ze aandacht wilt dan betrek ik haar bij het huishouden en ze vind meehelpen echt super leuk en als ze lekker haar ding aan het doen is dan laat ik dat zo natuurlijk maar tussendoor complimenteer ik haar voor haar goede gedrag en voor het meehelpen als ze meehelpt (op haar manier)
    Ramen zemen deed ik voorheen als ze sliep toen ze nog niet kon lopen maar sinds ze kan lopen keutelt ze er lekker bij.
    Badkamer doe ik onder het douchen en afdrogen:D

2. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    doe ook bijna alles als ze slaapt maar ook wel wat dingetjes als ze wakker is zoals stofzuigen, stoffen, vaatwasser uitruimen etc...
    MAARRR nu ik zwanger ben wil ik ook wat rusten als ze slaapt dus gaan we een schoonmaakhulp inschakelen 1 x per week. Ben ik ook wel aan toe nu ik zo moe ben...:)

3. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ben blij te horen dat ik niet de enige ben die niet veel kan doen als mijn zoontje wakkers is. De bovenverdieping gaat nog, daar komt hij niet zo heel vaak, dus daar amuseert ie zich kostelijk terwijl ik poets. Beneden wil ie dan ook kuren uithalen... Kan hem ook niet lang alleen laten... Maar ik ben wel een echte opruimfreak. Rommel heb ik eigenlijk nooit liggen. Ik ruim alles heel snel op nadat ik het gebruik heb. Poetsen is dus voor in het weekend als hij slaapt! Want door de week werk ik fulltime.

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ze weten hier dat mama 'smorgens HH doet en dat mama er ook gewoon is als er iets is en overal vanaf trekken en doen doe ik tussen de bedrijven door.
    En tja het blijft altijd wel een rommeltje maar dat kan ook gewoon niet anders met 3 kids die alles weer achter je kont van zijn plek trekken . :s avond als ze op bed liggen maak ik me ven boos op de vloer en ben ik met een half uurtje lekker helemaal opgeruimd en schoon aankant

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik kan hier het hele huishouden doen, het maakt niet uit of ons meisje wakker is of slaapt (zelfs stofzuigen kan ik beneden doen als ze slaapt). Ze vind het leuk om met mij samen alles op te ruimen (nou ja, zij maakt er meer een bende van ;)), maar wat ze geweldig vind is bedden verschonen, ramen lappen en in de tuin opruimen. Als ik iets wil doen waar ze ff niet bij kan zijn, dan zet ik ze gewoon ff in de box en gaat ze lief spelen tot ik klaar ben, en dan mag ze erweer uit om rond te lopen.
    Ik moet wel zeggen dat ik best (vind ik dan) een lief meisje heb die zich prima zelf kan vermaken en bijna geen streekjes uithaald en mama probeert te helpen.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik doe het gewoon waar zij bij is, m'n meissie kan zich prima zelf vermaken en vind het tegenwoordig zelfs leuk om me te helpen.
    De grote dingen zoals ramen lappen enz doe ik als ze slaapt.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik doe het meeste als Thijs wakker is. Soms gaat hij dan even in de box als dat handiger uitkomt. Om de dag ben ik aan het stofzuigen (na het middageten), dan ligt Thijs vaak al te slapen. Op maandag maak ik vaak de bovenverdieping schoon. Ik neem dan veel speelgoed mee en een koekje met wat drinken. Thijs zit dan even in de wipstoel. Als ik de badkamer schoonmaak dan speelt Thijs met de handdoeken en badeend. In de huiskamer/keuken vermaakt hij zichzelf prima.

Deel Deze Pagina