Ik ben benieuwd wat Bram doet. Als hij gewoon blijft slapen, maak ik hem zeker niet wakker. Dat hele oud en nieuw interesseert hem toch geen moer, Dit jaar zijn we gewoon thuis met oud en nieuw, dus hij ligt lekker in zijn eigen bedje.
ik heb mijn oudste toen ze 3 jaar was voor het eerst wakker gemaakt! dan is het besef veel groter en vind ze het ook echt leuk!
Mijn oudste heeft nu 3x oud en nieuw meegemaakt en is nog nooit wakker geworden..Ik laat ze ook lekker slapen. Denise, ik kan me ook zeker in jou verplaatsen hoor, lekker met z'n 3-tjes het nieuwe jaar ingaan, is niks verkeerds mee. Maar of je je kleine er een plezier meedoet om haar mee naar buiten te nemen, waar de knallen vele malen harder zijn dan in huis, betwijfel ik. Ik vind ook het idee van midden in de nacht uit je bed gehaald te worden en dan de koude en de oorverdovende herrie in niet fijn, maargoed, ieder doet het op zijn eigen manier. Maar mijn keuze zou het zeker niet zijn....
Ik ga mee met de rest: laat Glenn lekker slapen als ie slaapt en word hij wakker, dán pas er uit halen. Maar liever troosten en weer doorslapen. Hij heeft er toch nog niets aan.
Hier is het zo dat Lieve schrikt wanneer er vuurwerkt wordt afgestoken en ze ligt in bed maar als we bv buiten wandelen in de avond met de hondjes erbij enzo dan doet het haar helemaal niks. Denk dat Lieve het eng vind om juist alleen te zijn met die knallen. Want zodra een van ons naar haar toe gaat is ze metee rustiger. Daarbij is het hier best gehorig en hoor je hier de knallen onderhand net zo goed als buiten. En om nu eerst af te wachten wanneer Lieve helemaal overstuur is en haar er dan pas uit te halen vind ik zielig. Zieliger dan om haar uit voorzorg al ietsjes voor 00.00uur eventjes uit bed te halen en dan weer terug te doen. Ze zal zich iig veiliger voelen als we er gewoon bij zijn als het geknal begint dan wanneer ze alleen is. Vorig jaar hadden we haar ook eventjes uit haar bedje gehaald. Toen was ze nog erg klein maar voor ons gevoel vonden we het fijn om samen met het gezin het nieuwe jaar in te gaan. Heb dr toen lekker stevig tegen me aan geknuffeld en hebben vanuit het raam naar het vuurwerk gekeken. Mn man en ik wisselden elkaar eventjes af om naar buiten te kunnen. Maar dat was een hele rustige buurt met eigenlijk alleen maar oude mensen en hier wemeld het van de jongeren dus zal zeker weten meer vuurwerk zijn. Dat is nu al zo ongeveer haha
Zolang ze bij mij doorslapen laat ik ze liggen! Of ze moeten er zelf om gaan vragen (en dat verwacht ik nog niet: 2 en een half, en een half jaar)
Ik wilde eerst ook dat Siem er bij zou zijn, maar inmiddels denk ik toch dat ik hem gewoon laat slapen. Hij heeft er weinig aan, we logeren al bij mijn zwager, waardoor de nacht al anders is, en ik ben bang dat we door hem er uit te halen onze eigen nachtrust ( en die van hem natuurlijk) volledig verstoren. Hij gaat naar bed na zijn laatste fles van rond 20.00 uur. Dan hebben we toch nog een deel van de avond met elkaar gehad. Zijn nichtje van 1 jaar gaat ook rond 20.00 uur naar bed en daarna gaan wij gewoon lekker feesten. Mocht hij wakker worden, dan komt hij er even bij. Hij realiseert zich nog niets van het gebeuren, en ik twijfel zelf of de meerwaarde voor ons echt zo groot zal zijn. Maar ik begrijp jouw gevoelens wel, dus dan haal je haar er toch gewoon lekker uit!
Hier laten we Robin ook gewoon slapen en als 'ie toch wakker wordt, dan mag ie lekker van achter het raam naar het vuurwerk kijken. Denise, ik snap je wel hoor dat je met zn 3-tjes het nieuwe jaar in wilt gaan, maar zou je Lieve dan wel mee naar buiten nemen? Vorig jaar stond mijn vriend naar het vuurwerk te kijken en die heeft een vuurpijl tegen zn scheenbeen aan gekregen, moest daarna zelfs geopereerd worden. Ik wil je niet bang maken, maar ik vind het zelf riskant om met zo'n kleintje naar buiten te gaan...
Wij laten tijn in princiepe ook gewoon slapen. ga om 00.00 wel even bij zijn bedje kijken, zo gaan we toch met zijn drietjes het nieuwe jaar in!