hoe doen jullie het met werken en schooltijden?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lauraatje, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi

ik heb een zoontje in groep 2 zitten en die heeft schooltijden van 8.30 tot 15.15, woensdagmiddag en vrijdagmiddag vrij. Zoals jullie zien geen continurooster maar ik betaal een bedrag zodat ie wel iedere dag overblijft. Ik werk namelijk iedere dag van 9 tot 15 uur en op woensdagmiddag tot 16 uur en zit hij op bso. vrijdagmiddag werk ik van 9-12 uur.
    Ik vind dit een prima regeling, ik kan 24 uur werken en hij hoeft maar 1 dagdeel naar de bso.
    Nu willen ze een discussie gaan voeren op school over een continurooster. Dat zou betekenen dat hij vroeger uit school zal zijn en ik dus minder kan werken. Zoals ik het inschat zal ik dan van 9 tot 14 uur kunnen werken en kom ik uit op ongeveer 18 a 20 uur werken per week. Dus een daling van inkomsten voor mij. Als ik de bso zou inschakelen voor 3 dagen dan zou ik volgens mij duurder uit zijn dan wat ik oplever met die drie dagen langer werken en dan zit mijn kind 3 dagen op bso. Al met al heb ik hier dus wat problemen mee.
    Hoe doen jullie dit? als ik forums lees over continuroosters dan hoor ik alleen maar moeders die positief zijn omdat je dan niet meer smiddags hoeft te stressen met het halen en brengen en dat ze dan vanaf half 3 iets leuks kunnen doen met de kids. Ik ben toch niet de enige werkende moeder lijkt me? want ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen zonder er financieel achter uit te gaan.
    Nu komt er ook nog bij dat we volgend jaar een tweede kind willen proberen en dan zou ik het al helemaal niet meer weten. Zou de kleine ook niet 5 dagen op de crèche willen hebben namelijk. Is er iemand die net als mij werkt tijdens schooltijd en een continurooster daarom niet ziet zitten? en die toevallig ook een kleiner kind heeft? alle informatie, dagindelingen, bsoplanningen zijn welkom
    alvas bedankt

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.484
    113
    Als er een continu rooster zal komen dan zal hij hoogstwaarschijnlijk ook vrijdags de hele dag gaan ipv een halve dag, misschien is het dan mogelijk dat jij vrijdags ook langer werkt.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hoeft niet pluk hier heeft onze dochte rcontinurooster, maar die is woensdag en vrijdag om kwart over 12 uit.. de rest van de week kwart over 2

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Kun je schuiven met je uren, zodat je een keer een langere dag maakt en een keer een kortere? Ik ben (ivm continurooster) bijvoorbeeld op maandag een uur korter gaan werken en dat uur plak ik er op dinsdag bij, dan werk ik 9uur ipv 8.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ons continurooster is overigens het '5 gelijke dagen model', dus alle dagen van 8:30 tot 14:15. Alleen groep 1 tm 4 heeft op vrijdagmiddag nog wel vrij.

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hier ook continurooster met elke dag tot 14.00 uur school. De BSO kent wel twee verschillende eindtijden: 15.30 en 18.15. Dat scheelt natuurlijk wel een slok op een borrel. Misschien komt dat bij jullie ook wel/kun je dat nog opperen zodat het bij de besprekingen wordt meegenomen?

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.263
    11.873
    113
    Ik zou er dan voor kiezen om 1 lange dag te werken en daar dan BSO voor te regelen.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.878
    113
    Als je op 4 dagen van 9 tot 14 uur kan werken, dan kom je op 22,5 uur (25-2,5 pauze), toch? Dus met één langere dag kun je alsnog 24 uur werken? Of zie ik iets verkeerd?

Zelf werk ik ook 24 uur, verspreid over drie dagen. Ze gaan twee dagen naar de opvang (oudste bso, jongste kdv) en één dag past mijn moeder op (anders zouden ze dan ook naar de opvang gaan).

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier geen continurooster, maar ik werk sowieso 24 uur in 3 dagen. Ze gaan daarbij twee dagen naar de BSO en 1 dag is papa thuis.
    Ik zou dan dus daarvoor kiezen in jouw geval, zodat je maar 3 dagen BSO nodig hebt. Hier betaal je de volledige BSO en niet per uur, zelfs al zou je kind er maar 1 uurtje per dag heen gaan, dus dan maak ik er liever ook goed gebruik van. Ik denk dat dat uiteindelijk goedkoper is.
    En zeker als je volgend jaar een baby er bij hebt is dat ook makkelijk, dan heb je maar 3 dagen kinderdagverblijf nodig en hoef je dus niet je kind 5 dagen weg te brengen. Bij het kinderdagverblijf betaal je vaak ook per hele dag of dagdeel, dus dan zou je zelfs met 5 korte dagen nog altijd voor 5 lange dagen moeten betalen, dus ook dat is dan weer extra onnodig duur.

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier gaan mijn zoontjes van half 9 tot kwart over 2 naar school. En vrijdag om de week van half 9 tot 12. Andere vrijdag vrij

Ik werk elke dag van half 9 tot 2 en de vrijdag om de week van half 9 tot kwart voor 12. En de andere vrijdag vrij. Kom iets te kort en was daarom de handdoeken uit op het werk ter compensatie.

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.254
    1.015
    113
    Zuid-Holland
    Waarom 24u over vijf dagen verdelen? Dan maak je het jezelf inderdaad lastig om in combinatie met school je uren te maken. Ik werk 24u in 3 dgn, dus gewoon 8u per dag. 1 dag bso, 1 dag opa/oma en 1 dag manlief.

12. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    Alvast fijn dat jullie reageren.
    Zoals ik nu werk is het ideaal om 24 uur over vijf dagen te verspreiden.
    Ik heb geen familie in de buurt en mijn man een dag thuis is ook geen optie.
    Ik denk dat ik dan geen keus heb om drie dagen bso en drie dagen creche te nemen als ik een tweede krijg. Ben benieuwd of ik dan niet alleen werk voor de opvang want dat is dan weer veel duurder dan nu

13. tuc

tuc Niet meer actief

ik werk dan niet (ja thuis als gastouder) maar ben het met je eens wat betreft het continuerooster, ik ben dolblij dat wij het niet hebben....vind het de domste uitvinding ooit. Bso uren worden veel meer en in mijn geval kan de jongste dan bijna helemaal geen middagslaapje meer doen. Snap niet dat iedereen er zo mee weg loopt.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ikzelf werk veel vanuit huis en 1-2 dagen op kantoor. Ik werk dan dus tijdens schooltijden en als het nodig is ook 's avonds of in het weekend.
    Ik vind continurooster handig, want dan kan ik gewoon de hele dag doorwerken, zonder gehaal en gebreng tussendoor.

Maar volgens mij werken veel moeders gewoon 'normale' kantoortijden en gaan de kinderen dan 2-3 dagen naar de bso bijv.. Of evt 1 dag dat papa of oma thuis is ofzo.

Ja in jouw geval wel vervelend, omdat het nu goed geregeld is met je uren. Maar ik denk dat weinig moeders dit soort werktijden hebben?

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Ik werk 4x 5 uur onder schooltijd. Ideaal. Hier hebben ze ook een fijn continuerooster, van 8:30 tot 14:45. En op woensdag tot 12:30. En heb het voordeel dat ik in mijn woonplaats werk, dus ben binnen een kwartier op m'n werk. Hier pakt het dus goed uit.

16. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    ja ik ben ook binnen 10 minuutjes op me werk maar 4 x 5 uur is 20 uur werken maar. Das dus een kwestie van uitrekenen of bso duurder is dan 4 uur werken extra oplevert.

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Maar dan maakt het toch niet uit, nu neem je ook al bso af op de woensdag, toch?
    Dus dan kan je afhankelijk van het rooster 4 korte dagen en 1 lange dag werken, toch?

Je kan straks 5 dagen van 4,5 uur werken, dat is al 22,5 uur.

1 dag bso, hoeft niet eens de woensdag te zijn en je zit al op 24.

18. p1982

p1982 Niet meer actief

ben al blij dat ik de oudste zelf naar school kan brengen, begin dan later en geen voorschoolse opvang nodig

19. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    ja eppo dat klopt maar er komt volgend jaar een tweede kindje bij als alles goed gaat en die wil ik niet vijf dagen op de opvang hebben

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier geen continue rooster maar wel 98% overblijf.
    Hier dus 4 dagen per week van 8:30-14:45 en op woensdag van 8:30-12:30.

Maandag: BSO
    Dinsdag: BSO
    woensdag: opa en oma
    donderdag: mama thuis
    vrijdag: papa thuis

De jongste gaat op maandag en dinsdag naar het kdv. Dat is onder het zelfde dak als de BSO.

Deel Deze Pagina