Lijkt me heerlijk omdat je niet meer tussen de middag op en neer hoeft en die veel te lange pauze moet overbruggen. Daarnaast hebben de kinderen na school veel meer tijd voor spelen, uitrusten etc. Hier is (uit nood geboren omdat de jongste niet naar de creche kon) altijd iemand thuis (1x papa, 2x mama, 2x oma) dus tijden zijn geen issue. In geval van TS zou ik kijken of je terug kan naar 3 dagen werken. En dan liefst papa of oma thuis (buurvrouw, vriendin oid??) en anders BSO. Zo hoeft de jongste iig geen 4 dagen naar de creche (wat erg onvoordelig is als je 4 korte dagen werkt)
Ik vind het juist heerlijk om even dat rustpuntje te hebben tussen de middag. Daarbij kan de jongste dan helemaal niet meer naar bed. De scholen die hier continue rooster hebben zijn tot 14.00 of max 14.30. Dat betekend dat hij half 2 of 2 uur uit bed moet. Dan trekt hij de middag echt niet. Hij slaapt nu tot 3 uur en red het dan net tot half 7/ 7 uur. Ophouden tot na school is ook geen optie, dat is veel te laat en mn kind alleen thuislaten doe ik niet. Op een andere school hier waren veel ouders er ook niet blij mee. Hadden veel geregeld dat ze tot 3 uur werkten zodat het kind niet naar de bso hoeft. En dat hebben ze nu om gegooid. ik werk thuis dus wat dat betreft zijn de tijden geen probleem maar wel met de jongste.
Hier ook continue rooster, 8.15-14.45 heerlijke tijden! Hij moet op vrijdagmiddag ook gewoon naar school alleen woensdagmiddag vrij. Mijn werk is vrij makkelijk, heb het helemaal aangepast aan de schooltijden van mn zoon. Ik kan hem om 8.15 op school afzetten en sta om tien over half 3 weer op het schoolplein. Op maandag en vrijdag ben ik vrij en hoef ik hem dus ook niet op te halen tussen de middag, heerlijk! Als er op dinsdag bijv een studiedag is kan ik de maandag werken en hoef verder ook niks te regelen qua overblijf o.i.d
Ach, daar wennen kinderen ook wel weer aan. Hier ging de jongste ook wel eens later op de middag nog een uurtje slapen. Met het oude rooster moest ik ze toen ze jonger was drie keer per dag wakker maken. Dat vond ik ook wel sneu, maar ook daar wende ze aan. Ik vind het heerlijk dat ze hier overgaan op een continuerooster. Lekker duidelijk voor de kinderen. Veel rustiger ook. Bso gaat wel iets meer kosten, maar het overblijven daarentegen weer minder.