Onze ochtenden zijn niet zo druk. Ik werk 3 dagen en begin pas om half 9. 1 dag daarvan is mijn vriend thuis. Mijn vriend begint pas om 9uur en ik om half 9. Beiden hoeven maar 10minuten te fietsen. Ik ga (als ik moet werken) rond 7uur mijn bed uit, naar beneden om te ontbijten. Rond half 8/kwart voor 8 naar boven om te douchen, aankleden en opmaken. en rond 10 over acht ga ik de deur uit. (op vrijdag doe ik het allemaal iets sneller en ga ik om 8 uur weg om Robyn naar het KDV te brengen, op donderdag word Robyn door mijn schoonouders om half 9 opgehaald) Robyn word meestal rond half 7 wakker en krijgt dan de fles, daarna slaapt ze nog even door en kan mijn vriend zich dus douchen/aankleden. Als ik ga douchen/aankleden kleed mijn vriend haar aan. Op donderdag gaat ze bij mijn schoonouders in bad, en op vrijdag wast hij haar met een zwitsal washand. Haar spullen zet ik wel vaak 'savonds al klaar, maar het gebeurd ook regelmatig dat het 'smorgens nog moet, maarja dat is zo gebeurd. We hebben geen haast 'smorgens.
Jeetje meiden, wat een tijden! Pff, ik werk sinds november weer 1 ochtend in de week (toen was Jesse al bijna 9 maand) en moet om 8.45 uur de deur uit. Dan moet ik m'n wekker zetten op half acht, wat ik normaliter nooit doe, douchen, aankleden, eten, en dan moet ik Jesse wakker maken om acht uur, wat hij helemaal niet leuk vind! Ik ben blij dat mij deze ramp niet elke ochtend ten deel valt.
Ik sta zelf op om 6.30 douchen aankleden enz. dan maak ik rond 7uur mijn zoontje wakker, aankleden flesje drinken (hij gaat 's avonds in bad of mijn ma doet hem 's ochtends in bad) en ga rond 7.30 uit huis en breng hem naar mijn moeder.
Ik werk 3 dagen in de week en begin om 9.00 uur dus hoef pas rond 8.15 uur de deur uit, soms zelf nog wat later. Mijn wekker gaat om 6.30 uur maar eerder dat ik eruit ben is het al gauw 6.50 uur! Dan ga ik even snel douchen en aankleden. De ene keer is mijn zoontje al wakker en geef ik hem rond 7.15 uur een fles en mocht hij nog slapen dan maak ik hem om 7.30 uur wakker en krijgt hij een fles! Nadat hij zijn fles heeft gehad, kleed ik hem om en daarna leg ik hem nog even in de box zodat ik zelf nog mijn eigen dingetjes kan pakken en zijn spullen kan inpakken. Rond 8.15 uur breng ik hem naar mijn moeder, schoonmoeder of KDV!
7:00 wakker worden 7:10 opstaan, aankleden, koffie zetten, haar doen, opmaken, Lena verschonen en aankleden, flesje maken voor Lena 7:35 stappen in de auto en rijden weg. 8:30 komen aan op werk Alleen meestal zijn we net 5 a 10 minuutjes later, maar we zijn van werk ook nagenoeg nooit voor 17:15 weg... Vanaf augustus gaat ze naar kdv, dat is vijf minuten omrijden. En dan wonen we 25 minuten ipv een uur bij ons werk vandaan.
Hier het volgende schema: manlief staat om kwart over zes op en laat eerst de hond uit. Ik sta om half zeven op en ga douchen. Om kwart voor zeven haalt manlief Jasmijn uit bed (meestal horen we haar rond zes uur al wel maar dan ligt ze lekker te kletsen in bed) en neemt haar mee naar beneden voor een boterham. Ik kom naar beneden als ik mezelf aangekleed/haar geföhnd heb en ga ook eten. Hij kleedt haar om kwart over zeven aan en gaat rond half acht weg. Ik ben dan net boven voor het tandenpoetsen en kan haar zelf nog even aanleggen (geef nog bv). Rond tien voor acht gaan we dan op weg naar de gastouder/kdv. Ben dan echt ruim op tijd want hoef half negen pas te beginnen en werk in mn woonplaats. Dat is ook wel handig, heb wel eens gehad dat ze 's ochtends zo'n poepluier had dat ze echt in bad moest en daar heb ik dan ook nog tijd voor. Ook wel weer lekker. Vaak gaat ze op haar papadag in bad en in het weekend mee onder de douche. En anders 's avonds een keertje.. Vind het in ieder geval totaal niet gestresst 's ochtends zo. Sta daar met liefde iets eerder voor op.
6:45 opstaan, douchen, make-uppen & aankleden 6:55 Even nieuws bijlezen op i-net, kort ontbijtje en brood smeren 7:10 Kolf installeren, Duke wakker maken&verschonen 7:20 Duke aanleggen (BV) en gelijktijdig de laatste 30cc afkolven (Afkolven lukt voor geen meter meer, dus ik kolf gelijktijdig terwijl Duke ligt te drinken bij elke voeding om in te zamelen zodat ik 1 flesje p.d. kan geven) 7:45 Nog even knuffelen en spelen 8:00 Jasje aan, maxi-cosi + laatste spullen pakken. 8:20 Aangekomen bij KDV En dan terugracen naar mijn werk --> 8:30
Op de drie KDV dagen staat mijn man om 7 uur op en gaat dan douchen. Ik ga daarna douchen, als hij klaar is. Meestal wordt onze kleine man tussen half 8 en 8 wakker, dus zijn wij al klaar als hij wakker wordt. Dan kleed ik hem aan, geef hem een papfles en daarna spelen we nog even. Intussen vertrekt mijn man naar zijn werk om 8 uur. Rond half 9 vertrek ik ook en breng onze kleine man naar het KDV. Ik ben dan zelf rond 9 uur op mn werk. Geen stress dus, gelukkig.
Ooohhh, elke dag uitslapen tot 09.00 uur... Hoe doe je dat? Jaloers! Sowieso wordt onze dame tussen 06.30 en 7.30 wakker en op werkdagen gaat ons wekkertje rond 6.15 af.... Vaak douchen we eerst even en kleden ons aan. Een haalt dan Julia uit bed en ander ontbijt. Daarna neemt de ander over zodat de ander kan ontbijten. Julia aankleden en dan rond 08.00 naar KDV. We beginnen allebei rond 08.30 en wonen dichtbij ons werk!
Zo'n twee keer in de maand moet ik f vroeg uit bed halen omdat ik dan moet werken. Ik heb een slaapzak waar je tweee beentjes van kunt ritsen die doe ik hem 's avonds aan. Rond 06.00 til ik hem over van het bed naar de auto. Vervolgens bij oma weer uit de auto en in zijn bedje dat bij oma staat en hij slaapt weer verder tot ongeveer 08.30. Oma zorgt dat hij wordt aangekleed en de fles krijgt.
Uitslapen lukt nu omdat Isabella net als ik een langslaper is. Haar vader ook trouwens. En ik werk momenteel niet. Het is wel anders geweest hoor ( dubbele lasten, dus werken, studeren en het huishouden, ) dus nu eindelijk even rust. Lekker dicht bij je werk wonen scheelt inderdaad heel veel. Makkelijk trouwens zo'n slaapzak lolly,
ik hoef er eigenlijk ook bijna nooit vroeg uit (werk meestal avonddiensten) maar als ik een vroege dienst heb en om 7.00 uur moet beginnen brengt mijn vriend Dylan naar de gastouder. Moet ik om half 8 beginnen dan breng ik hem (dan ben ik later op mijn werk maar dat is afgesproken) ikzelf ga dan om 6.30 mijn bed uit (soms eerder) maak mezelf helemaal klaar, zet de tas klaar (als ik dat de avonder voor niet gedaan heb) dan maak ik vlak voor ik weg ga Dylan wakker, ik was hem, kleed hem aan, hup de auto in naar de gastouder en zij geeft de eerste fles
Wij staan als het even kan en Tobe niet eerder wakker is, om 7 uur op. Dan geeft de 1 de fles en de ander doucht en daarna doucht de volgende terwijl de ander met Tobe bezig is. Dan ligt Tobe even de in box terwijl wij eten en dergelijke. Ik studeer nog dus heb geen vaste tijden, maar gemiddeld zal ie om half 9 bij het KDV zijn. Zeker omdat we nog met de auto moeten, daar wel een half uur voor moeten uitrekken, terug naar huis moeten en daarna nog met de fiets naar de universiteit. Het KDV is namelijk de andere kant op en parkeren in Amsterdam is hopeloos. Straks als Tobe in een fietsstoeltje kan, brengen we hem lekker met de fiets. En als we helemaal geluk hebben, hebben we vanaf september plek bij het KDV naast de deur dus dan zal ie nog later worden gebracht