zwembandjes voor kindje van 20 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sa1980, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Hoi,

Tot op heden zit onze dochter in zo'n zwemband voor kleintjes. In principe kan ze hier nog steeds in maar ze vind het leuker om door het water te lopen en wat te spelen.

Vanaf welke leeftijd hebben jullie je kindje zwembandjes gegeven en waar kopen jullie deze?

Was vandaag bij de Prenatal maar daar hadden ze alleen maar bandjes vanaf 2-5 jaar en dan ongeveer 15 kg....

Ik kom er dus niet zo goed uit.. en weet niet zo goed wat ik nu aan moet schaffen.

2. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Dilano heeft nu al bandjes om en mag ook het diepen met ons in. Ik heb ze bij bart smit gekocht maar je kan ze ook op internet kopen. Hij heeft tot 20 kilo nr 1 is dat geloof ik

Het is even zoeken want het is niet de tijd van het jaar.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op internet is er genoeg te vinden, moet je maat 00 hebben, is tot 15 kg. Wij hebben bandjes van Bema, Eva is ze vanaf 20 maanden gaan gebruiken (daarvoor gingen we nooit zwemmen). Na een paar maanden kon ze helemaal zelf zwemmen.

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik heb die van sesamstraat. Die heb ik bij de Kruidvat gehaald toen ze te vinden waren. Even wachten denk ik nog voor jou. Die vallen net iets kleiner namelijk.

5. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    bedoel je 15 maanden of 15 kilo? Zie ze nu bv bij bol.com staan maar daar hebben ze het over tot 15 maanden (en bovenaan staat 0-2 jaar).

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

denk 15 kg want de volgende gaan vanaf 15kg en die zijn 2-6 jaar.

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    in zwembad waar ik altijd heenga, lopen er zelfs ukjes van net 1 jaar met zwembandjes om! geen idee van maten of hoe of wat. gaat prima in het water, echt heel grappig gezicht.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    15 kilo. Eva heeft nog steeds haar eerste zwembandjes, maar volgens mij gaan die tot 20 kilo. Zal even kijken boven... Eva heeft bandjes van Bema van 11 tot 30 kilo. Ze was met 20 maanden net 11 kilo dus dat kwam goed uit :)

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon was 13 maand toen hij zwembandjes kreeg, hij gaat mee in het diepe en gaat ook gewoon van de glijbaan.

10. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje zwemt ook met de bandjes vanaf 2 jr dus ongeveer 15 kilo. Dit al vanaf 12 maanden en 11 kg. Wil prima.
    Je hebt ook bandjes die kleiner zijn 10 tot 15 kg maar die zijn alleen maar wat smaller. Babywalz verkoopt ze ook.

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

intertoys verkoopt ze ook vanaf 1 jaar. dus van 10 tot 15

12. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    #12 ldm, 10 apr 2011
    Laatst bewerkt: 10 apr 2011
    Mijn dochtertje heeft bandjes aan vanaf dat ze ongeveer 1 jaar was. Het gaat erom dat de schoudertjes sterk genoeg zijn om te blijven drijven, dat is vanaf een jaar ongeveer.
    Voor de maat kan je het beste kijken naar de onderkant van de bandjes (het gedeelte wat niet opgeblazen wordt), dat moet niet breder zijn als het bovenarmpje anders glijden ze af en zijn ze dus te groot wat weer gevaarlijk wordt.

Succes

13. Duikertje

Duikertje Lid

7 apr 2011
    15
    0
    0
    Roosendaal
    Beco heeft ook zwembandjes tot 15 kilo, kijk hier maar eens. Die kunnen ze met 20 maanden makkelijk aan. Die van ons hebben ze ook altijd gehad vanaf ongeveer 9 maanden, 1 jaar.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier vanaf 11 maanden ongeveer gaan oefenen met bandjes, ze moest toen echt wel een beetje trappelen met haar beentjes, met 14 maanden deed ze dat goed en bleef ze prima boven ermee. Wij leende ze meestal in het zwembad en zelf heb ik jip en janneke bandjes. Géén idee van maat eigenlijk ;) - ze passen en zijn niet heel groot ;)

15. Storm

Storm Niet meer actief

Echt? Wij hebben ons toen misselijk gezocht naar zwembandjes toen we op vakantie gingen vorig jaar. Daar natuurlijk nooit aan gedacht. Zaten ook in het naseizoen, maar de babyring was te gevaarlijk. Hij werd te sterk en dook zo voorover de band uit :p. Vandaar dat wij ook meteen begonnen zijn met de bandjes vanaf 2 jaar. Scheelt dat mijn kereltje groot is...

16. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wij kochten aanvankelijk bandjes voor kindjes tot elf kilo. Dochter woog toen negen kilo. Maar.. met die bandjes ging ze toch kopje onder! We konden ze om die reden ruilen voor bandjes voor kindjes van elf tot dertig kilo. Het zijn die oranje, ik weet het merk even niet. Met de bandjes die we nu hebben gaat het heel goed. Je kindje moet overigens wel toe zijn aan bandjes; als het veel te wilt spartelt en water hapt is het niet leuk, en als je kindje juist helemaal niet durft te bewegen is het ook niets.. De eerste twee keer met bandjes was het wel huilen geblazen hier, de derde keer ging ze ze zelf om doen :) Dat was met een maand of 15.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bij de intertoys hebben ze hele fijne, die je om kunt klikken.

Iemand nog een tip om je kindje er aan te laten wennen? Julia wil niks zomaar aan haar lijf, en al helemaal geen grote opgeblazen oranje dingen om haar armpjes. Daarbij heeft ze hele dunne armpjes (is pas 9 kilo) en ik vind ze ook best groot. Misschien toch voor nog kleinere zoeken? Of haar er aan laten wennen?

18. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @gentle, probeer de bandjes aan te doen maar niet te strak op te blazen. Als je dan in het kleine badje gaat en haar probeert afteleiden met speelgoed wendt ze er spelenderwijs aan. Succes!

19. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik had hier ook kleinere bandjes gekocht bij de intersport. van speedo zijn ze. maar hiermee gaat hij gewoon kopje onder. die bandjes doen niks. weggegooid geld dus. binnenkort grotere bandjes kopen. ik zwem hier trouwens met mijn zoontje zonder bandjes. in het diepe heb ik hem gewoon vast en in het peuterbadje ben ik er ook gewoon bij dus echt missen doe ik ze niet.

20. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Anders een zwemvestje van splash about?
    Iets duurder, maar ze doen er wel een tijd mee en het bevalt ons veel beter.
    Zoonlief had ook eerst zwemvleugels, maar ging dan nog koppie onder, en haalde met de vleugels zichzelf en ons open als hij ff lekker aan het spartelen was.
    Grote ergernis dus voor ons en voor hem.
    Nu met het zwemvest kan hij zelfs helemaal zelfstandig zwemmen en het zit een stuk lekkerder.

Je hebt er ook hele swinsuits van, maar dat vonden wij niet leuk, dus hebben gewoon zo'n los vest wat je over de zwemkleding aan kan trekken.

Deel Deze Pagina