Hoe doen jullie het s'ochtends? (Opstaan met 2 of meer kinderen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Madelon84, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ze worden beiden rond dezelfde tijd wakker..mijn zoontje is ook bijna 2 en dochtertje is 7 weken.
    ik ga dan eerst voor beiden een flesje maken, dan haal ik mijn zoontje uit bed en neem ik hem mee naar ons bed. daar zet ik dan kro kindertijd op en drinkt hij rustig zn flesje leeg, in de tussentijd geef ik mijn dochtertje te eten.als ze klaar zijn gaan we naar de woonkamer, soms slaapt mijn dochter dan dus die laat ik dan in de slaapkamer. dan ga ik ff eten, zoontje is dan al druk aan het spelen nog steeds in zijn pyama. en verder die ik wel hoe de dag verloopt.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het ligt er een beetje aan hoe de dag verloopt. Maar Lisa fris ik altijd even op en kleed ik op de commode aan als ze wakker wordt, de ene keer ligt Eva nog te slapen, de andere keer is ze al beneden en daar kan ze prima alleen spelen, toen ze net 2 was (en Lisa net geboren was) ging ze dan meestal mee naar boven en bij het aankleden van Lisa kijken of op haar kamer spelen. Eva gaat altijd in haar pyjama naar beneden en ontbijten en dan ga ik later kleren voor haar halen en haar opfrissen, aankleden en haar haren doen. Of ze gaan later in de ochtend samen in bad, afhankelijk dus van de planning die dag. Meestal ben ik zelf 's ochtends al gedoucht enzo voordat de kinderen wakker worden (mijn vriend is er dan nog). En zo niet, dan duurt het allemaal wat langer en moet ik zelf nog douchen/aankleden, maar dat vind ik niet echt handig.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    hier hadden we dat ook, en ik dacht dat onze jongste die toen net geboren was ook overal wakker van zou worden, en dat onze oudste snachts door het gehuil van de baby wakker zou worden... is heel even zo geweest en daarna waren ze gewend aan elkaars geluiden.... ik had echte uitslapers en ze werden beide pas rond 9.30 wakker..... dan was ik al aangekleed en met de was aan de gang ofzo....

het went vanzelf en je krijgt wel een eigen ritme na verloop van tijd.... je kunt je oudste bv wakker maken en wassen en aankleden en beneden een flesje geven.. en dan je jongste wassen en aankleden en dan zit je binnen 20 min fris beneden met zn allen :p

sinds onze oudste naar de psz gaat is er pas een echt ritme bij het opstaan.... ik sta om 7.30 op en maak mijn dochter wakker, wassen en aankleden, dan drinkt de een papfles en onze jongste slaapt dan nog.... meestal brengt mijn man haar dan weg en ga ik douchen met mijn jongste dochter en dan boodschappen doen ofzo.....

4. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier krijgt jongste om ongeveer 7.00 - 7.15 een fles en gaat dan nog even terug naar bed.
    Meestal wordt de oudste dan ongeveer wakker. Terwijl ik onder de douche spring, gaat hij even spelen of op ons bed tv kijken. Ik laat m gewoon lekker rommelen.
    Als ik klaar ben, kleed ik hem aan en gaan we naar beneden.
    Als wij ontbeten hebben, gaan we naar boven om tanden te poetsen en halen we samen de jongste uit bed.
    Als zij eerder wakker is, speelt ze nog even lekker in haar bedje
    Even aankleden en we kunnen de deur uit.
    Op werkdagen gaan we dus rond 8.45 - 9.00 naar het KDV en anders gaan we rond die tijd de boodschapjes doen.

Het heeft bij ons wel even geduurd voor we een lekker lopend ritme hadden. Maar dat had meer met Emily te maken.
    Dit ritme hebben we nu een week of 6 en het bevalt mij helemaal prima.

Gr Heel76

5. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

wat heerlijk zeg, van die uitslapers! mijn zoontje wakker maken hoef ik nooit te doen, hij maakt mij wakker om half 7 kwart voor 7;)

6. Madelon84

alleen in het weekend. doordeweeks is hij al om half 7 de deur uit:(

7. Madelon84

ach ik moet het gewoon maar over me heen laten komen. misschien slaapt mijn zoontje tegen die tijd wel weer langer en het ritme van zo'n babietje verandert natuurlijk ook heel vaak.
    maar laten jullie de oudste ook even beneden als je de jongste uit bed haalt oid? daar ontkom je niet aan lijkt me, want met 2 kids de trap af wordt natuurlijk niks

Deel Deze Pagina