bestaat er een 16 weken sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis26, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik weet het allemaal niet meer zo goed maar mijn zoontje is onhandelbaar als hij naar bed moet! Heb hier al eerder over geschreven. Sinds woensdag gaat hij huilen als hij in bed gelegd wordt. Vooral 's avonds dan zie ik dat hij echt doodop is in zijn oogjes aan het wrijven is maar slapen ho maar. Op een gegeven moment valt hij wel in slaap. vandaag ook niks was goed en ik leg hem in de wagen en weer brullen, zet 1 stap buiten en meneer slaapt. Hij is sinds dinsdag ook 16 weken

Lijkt erg op een sprong.....Kan dit kloppen? Medisch is er echt niks meer aan de hand maar hij is gewoon echt moe

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Met ongeveer 14,5 weken begint er een sprong ja :$ Het zou dus goed kunnen.

Ons ventje zit er nu ook midden in... Ik weet niet al hoelang want de buikgriep vorige week ging over in dit gekke gedrag ;)
    Jantje lacht- Jantje huilt
    Slechter slapen savonds en snachts
    Gruwelijke honger
    Ineens iets bewust beet pakken
    Nieuwe geluidjes maken
    Héél snel afgeleid tijdens de fles
    En heel erg op zijn vuistjes sabbelen (tis dat ze nét niet in zijn mondje passen)
    En ik vind hem ineens al zo groot :D

Succes meis!

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hij pakt nu sinds woensdag zijn speeltje in de maxi Cosi. Hij duimt sinds zaterdag maar hij moet altijd huilen als hij naar bed gaat. Hij is gewoon moe maar meneer is een dramaqueen. Hij drinkt hier juist slecht (minder) terwijl hij soms wel een fles van 200 cc wegwerkt en dat is abnormaal voor hem. Maar dan kan hij gerust 6 uur tussen voedingen laten en dan 70 cc maar drinken. Hij is opeens heel lang wakker tussen de voedingen.

Hopelijk gaat dit snel voorbij

4. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Hier nog een die er in zit. Is nergens meer tevreden over. Hij wordt 's nachts om de twee uur wakker en wil drinken. Hij vindt niets meer leuk. Alleen als ik met hem wandel in het huis is hij tevreden. Ook tijdens de borstvoeding huilt hij vaak. Ik hoop maar dat het niet al te lang duurt.

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Vannacht was het weer eens feest van 3.15 tot 4.15 ongeveer...

Hij is zijn speentje dan kwijt. Voorheen als ik dan zijn speen gaf probeerde hij rustig verder te slapen maar vannacht moest ik toch even lachen.
    Omdat hij sinds een paar dagen dingen bewust pakt... doet hij dat snachts dus ook! Ik stop de speen er in, houd hem even vast tot hij rustig word. Ik laat los en in een seconde tijd: hups... meneer pakt de speen er uit om weer te huilen! Hij heeft zo'n grijpgrage handjes op het moment! Op een gegeven moment heb ik hem in beide handjes een tutpopje gegeven in de hoop dat hij daardoor de speen met rust zou laten. We een grappig gezicht als hij zijn 2 tutpopjes met zijn handjes stevig tegen zich aan houd. Maar helaas geen oplossing.
    Hij wil zoooo graag zijn speen vasthouden maar snapt nog niet dat hij er niet aan moet trekken dan...

6. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn zoontje werd voorheen 100 x wakker voor de speen en had dan geen honger maar sinds hij duimt wordt hij niet meer wakker snachts, echt ideaal! En als hij al wakker wordt dan geef ik de fles. Vandaag rustige dag gehad. Hem om half 4 in bed gelegd en ging even de was doen met in het achterhoofd dat hij toch wel ging krijsen. Maar het was zo stil en hij is in slaap gevallen

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Bij bv-kindjes wordt hongerig gedrag rond deze leeftijd geweten aan 'de 4 maanden' dip. Of ze willen ineens meer of we hebben ineens minder, dus let op en leg je kindje vaak aan zodat je snel weer voldoende melk hebt! De dip duurde hier van 3,5 tot 5 mnd ongeveer en pas een tijdje heb ik weer echt ruim melk en volle borsten ...

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ons mannetje krijgt fv en is altijd hongerig :D maar dat is ook niet altijd handig.

Sinds vrijdagavond zijn we met rijstebloem begonnen. En afgelopen nacht werd meneer pas om 5.00 wakker!! Wat lekker is dat... uitslapen! Hahaha!

9. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    goh...t zou bijna familie kunnen zijn!!!! :p

10. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hmmm... zou het? :D Misschien zijn de papa's wel broers??? Whahaha!!!

Nou, het gaat weer wat beter hier. Gisteren héél de nacht niet gehoord en om 6 uur werd hij wakker.
    Vanmorgen om 4 uur en 4.15 2 x de speen gegeven en daarna is ie al zachtjes jengelend in slaap gevallen. Om vervolgens om 6.15 wakker te worden. Uitslapen noem ik dat! Maar goed ook want mams gaat vanavond op stap :D
    Verder is hij de hele dag heel tevreden en ligt als vanouds te sjanzen met iedereen ;)
    Waarschijnlijk dus toch een sprong icm met voeding. Nu we op 6 x 180 zitten en de laatste fles rijstebloem geven gaat het steeds beter.

11. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Gelukkig is het bij mijn ventje alweer bijna over, maar precies hetzelfde. Ik kon hem wakker in zijn bedje leggen 's avonds, maar sinds drie weken is het echt krijsen zodra hij zijn bedje ook maar ziet.
    Daarvoor sliep hij hele nachten door, maar nu moet ik er 's nachts soms vijf keer uit om zijn tut weer te geven. Hij huilt dan niet, maa dreint. Ik heb het geprobeerd te negeren, maar het wordt alleen erger.
    Deze week gaat het al iets beter. Hij huilt nog steeds bij het naar bed gaan, maar minder lang en minder heftig. Wel wordt hij nog steeds s'nachts vaak wakker en 's ochtends veel te vroeg (4.30-5.00)
    Nu is mijn vriend vandaag met hem naar het CB gegaan en daar stellen ze voor om hem 's avonds wat andere voeding te gaan geven. Ik geef BV dus dat zou betekenen een klein fruithapje of wat rijstebloem door de melk. We gaan het proberen.

Hou vol meiden. Het is even niet leuk, maar de ontwikkelingen die daarop volgen zijn zo ontzettend leuk. Dat maakt het de moeite weer waard!!!

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja, hier is het s'avond nog niet zoals het geweest was maar dat komt hopelijk wel weer. Eerst zou je hem bijna vergeten savonds, zo goed sliep hij.
    Nu merken we ook dat hij wel voorts iets langer op kan blijven en leggen hem om 18.30 naar bed tenzij hij eerder gaat jengelen.

Hier heeft het volgens mij wel iets geholpen om hem de laatste fles met rijstebloem te geven.

En je merkt echt (van de ene op andere dag) dat er weer nieuwe dingen zijn geleerd. Echt zo leuk! Nu lacht hij ineens met geluid!

13. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Haha leuk he. Dit weekend heeft hij voor het eerst gegiecheld. Dat was zo leuk, ik lag zelf in een lachstuip door hem!

Ik vind het alleen lastig met de laatste voeding. Want die zou dus in een fles moeten.
    Dit terwijl hij borstvoeding krijgt. Ik werk vier dagen en kolf overdag, dus dan krijgt hij van de vier voedingen 2 flessen. Dan zou het betekenen dat hij 3 flessen krijgt ipv de borst. Dat vind ik dan wel jammer. Misschien dat ik wat rijstebloem op mijn tepel kan strooien:)

14. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik heb hem 3 avonden zonder huilen in zijn bedje kunnen leggen! En hij maakt dan een ruk van 11 a 12 uur. Ik heb hoop voor de komende dagen.

15. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Niet strooien maar dippen!! Met strooien waait het teveel door de keuken als het een beetje toch daar bij jullie :D *ohhh wat héérlijk flauw*

Friesje203 vindt dit leuk.
  16. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!

Pardon!??? Jeetje wat heerlijk!!!
    Nou, daar kan ons Draakje van Drakenstein wat van leren :$ Ik ben al zielsgelukkig met 7,5 uur!

17. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ja haha dat doet hij sinds hij kan duimen! Ik ben niet gelovig maar heb toch de behoefte om god te gaan bedanken ofzo whahaha

Deel Deze Pagina