Hoe doen jullie het toch

Discussie in 'De lounge' gestart door frummelk, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    "Hoe doen jullie het toch"? vraag ik me iedere keer weer af als ik ergens op tijd moet zijn en kindlief het niet toelaat omdat hij besluit net op het laatste moment zijn pamper vol te poepen, terwijl ik al extra tijd had ingecalculeerd.:p

Hoe doen jullie het toch om altijd stralend op je werk te komen, zelfs na gebroken nachten? Om altijd keurig in de make-up te zitten terwijl mijn mascara weer op mijn kin zit omdat ik was vergeten dat ik het droeg en er lekker in ging lopen vegen.:cool:

Hoe doen jullie het toch om een leuke moeder, echtgenote, vriendin, dochter, etc te zijn? Ik ben blij als ik mijn bed zie en even kan liggen, nadat ik de ontplofte bom in ons huis heb kunnen opruimen.
    Hoe doen jullie dat überhaubt, je huis bewoonbaar houden?:D

Ik voel me zo nu en dan ma Flodder. Ik neem me altijd zó voor om mijn nette schoenen aan te doen na het lopen met de hond als ik naar de winkel ga... Maar in de winkel kom ik erachter dat ik het toch wéér vergeten ben en op mijn vieze laarzen binnen bagger. ;)

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om je haar altijd zo netjes te hebben.
    Sinds de komst van ons kleintje heb ik mijn haar standaard in een staart omdat hij er anders een spelletje van maakt om er in te hangen of het zo te knopen dat het net een vogelnestje lijkt. Ja hij is erg creatief! ;)

Dus kom maar op! :D

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza was mijn haar een puinhoop, ons huis evenzo en make-up bleef er doorgaans bij zitten.
    Maar... daarvan heb ik geleerd om alle kleine momenten te benutten, dus tegenwoordig zijn al die kleine momentjes die ik tussendoor even heb, nuttig om even een was in de machine te gooien, een was aan de lijn te hangen, de swiffer door de kamer te halen, enz enz :)
    Dus in plaats van direct neer te ploffen als dochterlief op bed ligt, toch eerst gauw even dit-of-dat en dan blijft m'n huis toch een aardig stuk toonbaarder dan 4 jaar terug met Thirza... :D

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    eeeeh.... ik krijg dat niet voor elkaar. Huishouden van jan steen hiero...
    we proberen ons leven te beteren...

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ehhhh..... Niet!

Nou ja huishouden is hier redelijk op orde, dat doe ik als de kids op bed liggen, als ik dat niet dagelijks een beetje bij hou, hebben we binnen 2 weken een extra familie hier wonen (de familie muis ;))

Verder snap ik ook helemaal niets van al die moeders ie hun kind op hun gemak naar de opvang brengen. Netjes gestyled en in de make-up :( Ik kom daar altijd helemaal in de stress aan, haren nog zeiknat.... Terwijl ik echt op tijd op was :) (vieze luier, huilend kind, niet willen eten/drinken, niet in de auto willen....) Van de week kijk ik op mijn werk in de spiegel, heb ik maar 1 oog opgemaakt :(;) Dus aan mij heb je weinig.... Haha

5. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Hahahahahahaha:)

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #6 zilvervosje, 25 jan 2013
    Laatst bewerkt: 25 jan 2013
    Hahaha.... Het wordt beter, meis, echt! De eerste weken (maanden) na Fay was mijn huis wel opgeruimd. Ik had onwijze opruimwoede omdat ze de hele tijd krijste en ik iig nog iets goed wilde doen (behoorlijke huilbaby). Maar ik zag er zelf uit als een spook, was nooit op tijd bij het CB, was te moe om zelfs maar te bellen naar vrienden, viel nauwelijks af, vergat dingen, was chagrijnig en het kostte me 5 kwartier om de deur uit te komen voor een boodschap van 10 min. En oh, wat had ik een hekel aan de perfecte bakfiets moeders met hun schone, blije, perfecte kindjes, hippe kapsel en schone kleding! :D:D:D

Maar, echt, er komt wel weer balans in je leven. Die andere mama's kunnen het bijzonder goed, faken het, hebben huishoudelijk ondersteuning of het is hun zoveelste kind. Vast wel....

Je komt er wel, probeer ondertussen niet teveel jezelf op de huid te zitten.

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    uhh..wat ik kwa huishouden doe is regelmaat erin houden..sochtends na het douchen, niet naar beneden, maar eerst meteen de was erin, gordijnen open, ramen open, bedden recht leggen en de losse spullen van de slaapkamer vloeren weg halen. dus als ik naar beneden ga is boven min of meer opgeruimt/klaar, en dat in geen 10 minuten, juist omdat ik het elke ochtend doe.
    Overdag lekker relax, de boel de boel, maar altijd als ik de deur uit ga zorg ik dat de vloer leeg is van spullen en de tafels schoon van vaat. zo komt je altijd in een "opgeruimt" huis thuis.
    Savonds als de kids in bad zitten en manlief daarbij helpt, doe ik de was vouwen. kids in bed? lekker naar beneden, in 10 min de vloer leeg en we zijn weer klaar. verder doe ik savonds niets!

je haren? Lekker in die staart laten joh, en alks je een keer op stap gaat, dan lekker uitgebreid de tijd nemen.

stralend op mijn werk..pff dat weet ik ook nog niet, na 3 jaar niet doorslapen is dat ind erg moeilijk..wat ik wel stiekum doe..als ik vrij ben en de oudste is op school? jongste in bed en zelf een half uur lekker op de bank...ssst..oogjes dicht!

verder..lekker ma flodder blijven als jij daar happy bij bent! Je besteed waarschijnlijk lekker veel tijd aan je kids, wat is nou mooier dan dat!!!

8. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    ik ben gelukkig erg goed in multi-tasken en barst standaard van teveel energie.
    Dus misschien dat het me daarom lukt. Ik functioneer gewoon beter als ik het druk heb.
    Maar dat wil echt niet zeggen dat mijn haar altijd netjes zit of dat ik met de verkeerde outfit een winkel binnenloop.
    Heb wel met mezelf afgesproken dat me dat niks interesseert wat andere dan eventueel denken.
    Ja ik ben moeder, ja ik werk, ja ik verzorg mijn huishouden en alles wat daarbij hoort, dus ja mijn haar zit nergens naar.........

ben redelijk makkelijk wat dat betreft.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik elke dag om 6 uur op ben (kan gewoon niet langer slapen) en mijn zoontje pas om half 8 op hoeft. Dus ik heb wel alle tijd om kleren aan te doen, koffie te drinken etc etc voor die kleine wakker wordt.

9. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ehm,hier is het allemaal redelijk onder controle.
    Nou scheelt het dat ik een planner ben en al verder vooruit denk.:)

Wat ook helpt is dat ik opruimen/schoonmaken niet erg vind en graag wat te doen heb:D

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb geen idee haha.. Maar ik ben dus wel zo'n moeder die op tijd bij school is, aangekleed, opgemaakt en haren gestylt..
    Mijn huis doe ik tussendoor en in de avonden als hij op bed ligt. Me zoon is nu 4, dus heb nu meer tijd tussendoor als hij op school is. Maar ook toen hij kleiner was kon ik een hoop doen als hij even zelf speelde of lag te slapen. Ik sta in de ochtend eerder op en doe dan eerst mezelf aankleden en opmaken en dan maak ik hem wakker.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Hier ook niet hoor, ben vanmiddag een half uur bezig geweest om mijn dochter aangekleed te krijgen (ze is 2,5 dus alles zelluf doen;))en toen dus alsnog rennend naar school, pff..

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik doe het zo: Ik sta om 6 uur op en help de oudste op weg naar school, die gaat om 6.30 weg. Dan heb ik een uur ongeveer om me aan te kleden, gauw op te maken en alvast gauw wat in het huishouden te doen, ongeveer 7.30 worden de 2 kleinsten wakker en wanneer ik mijn peuter een boterham geef, kleed ik de baby vast aan en geef hem daarna een flesje, als hij klaar is kleed ik peuter aan en zo zijn wij allemaal ongeveer om 8.30 aangekleed, huishouden zo goed als klaar, wat niet gedaan is doe ik 's middags of 'savonds, en zijn alle kinderen klaar en kan ik naar mijn werk of wat ik dan ook moet doen die dag.

Uiteraard heb ook ik er wel dagen tussen dat ik niets gedaan krijg, maar meestal gaat het hier zo dus.

13. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    haha fijn te horen dat jullie het ook hebben ;)

Ik zit er ook niet echt mee hoor, maar vraag het me zo nu en dan wel eens af. Ben ik nou zo lui, dat ik het gewoon domweg niet voor elkaar krijg :p

Laatst ook zo'n mooie; Zit je bij een vriendin die op een gegeven moment zegt "wat heb je op je schouder?" Nou euh, kindlief had gespuugd en ik had hem netjes verschoond maar was mezelf helemaal vergeten... Zit je dan met een grote melkloper op je shirt ;)

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Makkelijke kinderen
    Groot organisatie talent / scenario denken
    Bereid om water bij de wijn te doen
    Goed team met partner
    Erg gericht op zelfstandigheid van de kinderen ( zelf dingen doen)

15. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ' maar ' 1 kind, dus waarschijnlijk val ik totaal buiten de doelgroep. Ik kan mij ookmtotaal niet vinden hier in! Ik draag geen make up, misschien scheelt dat!
    En we doen alles samen!

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Oh maar ik ben ook wel lui hoor :p Ik sta liever niet 10 minuten eerder op om nog wat extra tijd te hebben.
    Maar ik ben ook chaotisch, dus al zou ik alle tijd hebben van de wereld, het zal me waarschijnlijk nooit lukken.
    En.. ik heb het geaccepteerd. ;)

17. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    En wat mijn leven ook ' makkelijk' maakt. Wanneer ik weer dat ik laat thuis ben de volgende dag, kook ik alvast in de avond. Dat maakt de dag erna al een stuk makkelijker

18. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb ook maar een kindje. Ik probeer er op mijn werkdagen altijd opgemaakt bij te lopen, kreeg anders wel eens de vraag of ik ziek was.

Huishouden is echt een drama. Komt mede doordat we midden in een verbouwing/verhuizing zitten en ik ons oude huis echt zo meer dan spuugzat ben. Ik poets hier wel, maar echt minimaal. Het is schoon en stofvrij maar daar is alles mee gezegd. Ramen lappen mag de volgende doen :p. Daarnaast heb ik een hele drukke baan, waardoor ik gewoon weinig tijd heb. Ik laat de boel maar een beetje de boel. Als we straks in ons nieuwe huis wonen dan gaan we alles weer netjes op orde houden.

Doordat ik vaak de boel de boel laat ga ik op mijn vrije dagen er veel op uit met S. Dan maken we er echte mama/dochter dagen van. Ook gaan we toch geregeld met zn drietjes op stap. Gebroken nachten kennen wij niet. Althans niet van een wakker kind. Ik heb wel wat slaapproblemen. Vermoedelijk meer verhuis/verbouw stress.

Soms vind ik mezelf ook net een ma flodder hihi. Ach zolang manlief dat niet van me vind :D.

19. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Wat het er hier ook niet makkelijker op maakt zijn onze huisdieren.(ja even ter mijn verdediging, of probeer ik het voor mezelf goed te praten?)
    Anyway, die besluiten altijd hun poezelige natte pootjes af te stempelen op onze glazen tafel. Of met hun natte vachtje op onze (gelukkig) leren bank te gaan liggen.
    Uiteraard het liefst als bovenstaande net gepoetst is. Op de een of andere manier vinden ze dat het prettigst. Heb wel eens geprobeerd om ze aan te leren dat ze hun pootjes vegen, maar ze keken me aan of ik gek was geworden ;)

Owja en wat is dat toch dat baby's altijd in een schone pamper poepen? :D

20. angel229

angel229 Niet meer actief

In een schone pamper poepen is volgens mij gewoon lekker. S. doet het ook geregeld!!! En in het begin zei mn sm ook nog: 'ze heeft net een schone luier om'.... Ik ga niet op de klok kijken of het al tijd is voor een schone. Vies is vies en dan moet ze verschoond worden!

Deel Deze Pagina