waterpokken volwassenen

Discussie in 'De lounge' gestart door teigetje1, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze dochter heeft sinds gister de waterpokken, haar hele armen en benen zitten onder. Nu hoop ik dat onze jongste dat ook snel krijgt dat ik ervanaf ben. Maar goed dit vind ik niet zo'n probleem maar....

Ik zelf heb nooit de waterpokken gehad. Nu weet ik dat volwassenen er goed ziek van kunnen worden en dat het zeker zeer slecht is voor een zwangere vrouw.
    Nu zijn we al in ronde 4 en er is natuurlijk een kans dat ik zwanger ben, maar dat weet ik na vrijdag pas. Dus zit hier lekker te zenuwpezen. ziek zijn kan ik niet gebruiken, maar de kans dat ik zwanger ben en waterpokken, brrrr.... de gedachte alleen al.
    Nu hebben we gister gelezen dat er een vaccin is voor volwassenen die de waterpokken nog niet hebben gehad. Het gaat de pokken niet tegen maar de symptomen kunnen geheel weg zijn of verminderen. Je kan deze vaccin krijgen als je denkt besmet te zijn, en de kans dat ik besmet ben is natuurlijk groot op dit moment.

Nu is mijn vraag, heeft er iemand van jullie ooit dit vaccin gehad of van gehoord. Zo ja heeft het ook daadwerkelijk geholpen?

Ga trouwens zowiezo straks naar de HA om 11.40.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Volgens mij vaccineren ze in Amerika standaard met dit vaccin, daar krijgt bijna niemand nog waterpokken... Veel beterschap voor Vera, lekker in bad met havermout en insmeren met calendula!

3. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Daar ben ik ook bang voor elke keer als er weer een kind rond loopt met de waterpokken, mijn dochter heeft het nog niet gehad..

Ik heb wel de waterpokken gehad, maar dan 3 stuks, ben er ook niet ziek van geweest, wel van alle 3 een litteken;)..

Mijn broer heb ik wel aangestoken toen en die zat er toen helemaal onder..

Ben ik dan wel beschermd? Ik las hier een keer dat je dan niet beschermd bent??:(

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Als je als kind zijnde maar een paar pokken hebt gehad, in jou geval maar 3, dan heb je veels te weinig antistoffen aangemaakt en is ook bij jou de kans dat je het nog een keer kunt krijgen, maar volgens mij dan wel weer minder snel dan volwassenen die het nog nooit hebben gehad.

Ik had ook gelezen dat Nederland en Belgie niet standaard vaccineren, en overige landen volgens mij wel (gister wat gegoogeld). Mocht het wat zijn dat vaccin laat ik me meteen vaccineren.

5. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    +1 dus

Laat je even weten wat de dokter zei? Dan weet ik het ook gelijk;)

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Zal ik zeker doen :D

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Weet dan toevallig ook iemand of een HA een zwangerschapstest bij je kan doen 4 dagen voor je NOD?

ik heb altijd een cyclus gehad van 21 dagen (dat was afgelopen vrijdag), maar vorige keer was dat 28 dagen (dus komende vrijdag). zou de HA dan vandaag mij misschien kunnen testen, of doen ze dat niet?
    Ben zo bang deze keer zwanger te zijn nu er waterpokken in huis zijn.

8. sjak

sjak Niet meer actief

Zie waterpokken.org
    En nee een huisarts zal dat niet zo sneldoen, aangezien ze daar dezelfde testen gebruiken als wij thuis.

9. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Mij is verteld dat al heb je als kind de waterpokken gehad dat je het altijd nog terug kan komen omdat het virus niet helemaal uit je systeem verdwijnt. En dat als je gezondheid zwak is, dat het dan net zo hard terug kan komen.

Het klopt het niet goed voor een zwangere.
    Misschien kan je met de een test doen met het eigen merk van kruidvat die schijnen gevoelig te zijn.
    Heb je het idee dat je zwanger bent?

10. Islah

Islah Niet meer actief

Toen ik voor de 1e keer zwanger was, bleek het vaccin tegen rode hond niet gewerkt te hebben want volgens de bloedtest was ik er niet tegen ingeënt. Maar die heb ik dus wel gehad. Gelijk na de bevalling maar opnieuw laten vaccineren, want je weet maar nooit. Ik denk ook dat je er goed aan doet om je te laten vaccineren... Mijn man heeft waterpokken gehad toen hij 15 was en hij is er echt héél ziek van geweest, zo'n 2 maanden lang! Zou dus maar geen risico nemen als ik jou was. Uiteraard verschilt het per persoon uiteindelijk.

11. knap

knap Niet meer actief

Mijn lat heeft de waterpokken gehad toen mijn zoon de waterpokken had. Heb eerst gelachen daarna had ik medelijden hoor haha ben geen gemeen wezen! Maar hij zag er niet uit.

Maar t.s je kan voor de zekerheid toch al een testje halen bij de kruitvat daar hoef je toch niet voor naar de ha. Die kan ook nu niet zo veel doen denk ik.

12. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik ga niet naar de HA om te laten testen of ik zwanger ben, maar om te kijken of ik in aanmerking kom voor het vaccin tegen waterpokken. en tja, als ik er dan toch ben, dan kan de HA misschien wel testen.

Of ik zwanger ben... geen idee. Volgens mijn ouder cyclus ben ik 3 dagen overtijd en als ik mijn laatste cyclus aanhoud is vrijdag mijn NOD. Echt klachten heb ik niet, wel een opgeblazen gevoel, heel soms iets misselijk in de ochten (niet extreem) en af en toe voel ik mijn boobies steken.
    Maar goed bij mijn vorige 2 zwangerschappen had ik ook geen/bijna geen klachten.

13. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

met bloedprikken toen ik zwanger was heb ik gelijk gevraagd of ze wilde prikken of ik resistent was voor waterpokken. Soms heb je het namelijk wel gehad en nooit doorgehad.
    ik ben uiteindelijk wel resistent voor waterpokken, ik vond dat wel fijn om te weten.

14. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    De meeste mensen zijn resistent tegen waterpokken, OOK als je het nooit gehad hebt. Dat komt omdat bijna iedereen er wel eens mee in aanraking is geweest. Als je het hebt gehad kun je het virus nog wel eens oplopen, maar dan krijg je geen pokken maar gordelroos (oid). Dit vertelde mijn vorige vk omdat de oudste ook wp had toen ik zwanger was van de tweede. Het kan gevaarlijk zijn als je zelf echt ziek wordt maar die kans is echt heel klein. Zo lang jij je goed voelt dus niet te veel
    stressen (proberen dan, want weet dat dat moeilijk is...)

15. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
  16. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ben dus vanmorgen bij de HA geweest. Hij bevestigde iig dat het waterpokkken zijn die onze meid heeft.
    Gelukkig heb ik een HA die liever een handeling teveel dan te weinig doet en heb ik vanmorgen bloed laten prikken om te kijken of ik antistoffen heb aangemaakt tegen waterpokken en wordt er meteen gekeken of zwanger ben of niet.

En idd de kans is klein dat ik geen antistoffen heb, maar als dat zo is dan weet ik het en kunnen dan verder kijken. Zwanger worden en geen antistoffen tegen waterpokken hebben is niet niets.

Mocht ik nu zwanger zijn en geen antistoffen hebben (en dat met pokken in huis) dan moet er met een microbioloog besproken worden wat er nog mogelijk is, maar goed eerst ff de uitslag afwachten.

17. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL

Fijn toch zo'n huisarts!

18. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als je als ouder zijnde nooit de waterpokken hebt gehad, krijg je vaak ook geen water pokken maar wond/gordelroos.
    Dat is hetzelfde virus.
    Maar wondroos treed vaak pas op bij een lage weerstand, denk aan chemo, of behoorlijk ziek waarbij je weerstand niks is.

Dus het is een kleine kans dat je als volwassen besmet raakt, als je gewoon gezond bent.

Deel Deze Pagina