Ik heb het hier maar makkelijk...tot nu dan! Ik werk 3 dagen...en begin dat om 9 uur...om half 9 ga ik de deur uit... Finn wordt meestal tussen half 9 en half 10 wakker...ik geef hem alleen een kus in de ochtend en ga dan werken... Ja ik douche zelf enzo...en laat de hond uit! Mijn man werkt wisselende diensten dus hij begint vaak om 15.00 pas...we hebben wel al een paar keer gehad dat hij nachtdienst had...maar toen heeft hij Finn om half 9 een fles gegeven en daarna naar mn zus gebracht (of naar zijn moeder) wie hem dan ophaalt hangt er vanaf of mn man nog meer nachten moet werken of niet... Wat ik nog niet mee heb gemaakt en wat erg lastig gaat worden is mn man zn ochtenddienst...dan gaat hij om 7 uur de deur uit...en neemt de auto mee...hij kan dan wel de hond uitlaten...maar hoe ik Finn dan bij mn zus of schoonmoeder ga krijgen is nog de vraag! Zodra hij op de fiets mag is dat geen probleem...maar nu????? Hij staat trouwens nog op de wachtlijst voor het kdv...dan wordt het wel makkelijk die zit aan het einde van de straat!
wat moeten de meesten van jullie vroeg op! wij staan om 7.45 op en maken dochterlief om 8.15 wakker als ze nog niet wakker geworden is. bv - luier/aankleden - cracotje eten - 8.40 op de fiets naar kdv en werk ik ben geen ochtendmens en zou zo vroeg geen minuut eerder opstaan dan nodig vind het al vervelend als ik haar om 8.15 wakker moet maken. hoe vroeg gaat je zoontje naar bed? en hoe laat wordt hij in het weekend wakker? ben je niet bang dat hij zo te weinig slaap krijgt?
je hoeft je flessen maar 1x per week te sterriliseren verder in de afwasmachine, koop gewoon paar flessen erbij. Maak ook alles in de avond klaar, zijn tas, ons eten, s avonds in bad ook nut dagelijks. Ik sta om 06.30 op, julian krijgt om 07.15 fles daarna verschonen zijn we om 8 uur bij de go en ik om 08.30 op mijn werk. Vind het ook vreselijk dat ik hem s ochtends zo weinig zie maar het begint te wennen, vind zijn slaap belangrijker. Probeer toch eens anders te plannen misschien even wennen maar waarschijnlijk werkt het wel beter.
Pff, jeetje, veel van jullie moeten idd op tijd op. Ik werk 3 dagen in de week. Daarvan gaat froemel 1 dag naar oma, en dan brengt mijn vriend haar met de auto. En 2 dagen naar het kdv bij mij op het werk. Als ik froemel weg moet brengen (dat is ivm de onregelmatige diensten van mijn vriend maar 2 dagen in de twee weken) sta ik zelf om 6.45-7.00 uur op. Dan ga ik wat eten, en daarna fris ik mezelf op. Onze froemel maak ik rond 7.30 wakker, fris haar op, kleed haar aan en dan krijgt ze de fles. Ongeveer 7.50 gaan we saampjes (15 min lopen) richting kdv. En rond 8.25 ben ik op m'n werk. Ik zorg dat alles al wel klaar staat hoor..!! Oh ja, als mijn vriend haar wegbrengt staan ze samen rond 8.30-9.00 uur op en is onze froemel rond 9.30 op het kdv. Maar hoe hij dat precis doet weet ik eigenlijk niet, daar ben ik niet bij.. Dus, als mijn vriend haar wegbrengt dan zie ik haar 's ochtends niet (en andersom). Zou het erg sneu vinden om haar vroeger wakker te maken, omdat ik haar nog wil zien. Dus dan zie ik haar ook pas 's avonds weer..!!
@ Lauwie ons zoontje slaapt al door sinds week 6 dwz van 22/23u tot (indien we hem nt wakker maken) 6/7u sochtends de laatste tijd gebeurt het ook datie om 20 u in slaap valt, om 22 u krijgt hij dan zen laatste fles (waar hij dan soms maar 50cc meer van drinkt) 15 min recht en hup in bed (tutter in de mond, knufeeltje aan, kusje geven en weggaan) overdag is hij vaak een uurtje wakker smorgens en in totaal 2 uurtjes smiddags hij is niet hangerig en lijkt happy overdag, dus geen slaaptekort vanaf hij met zijn handje over zijn ogen legt, betekent dat dat hij moe is en gaat dan naar zijn bedje (ja, slapen word hier enkel in bedje of bij mama in de zetel gedaan ) het probleem is een beetje dat het kdv geen baden mogen geven van kind en gezin uit en dat er smorgens voor 7.30u geen tijd is voor een flesje en ja, ls wij hem smorgens uit bed halen is hij onmiddelijk aan het wenen voor de fles en het is zo sneu voor onze jongen als hij moet wachten op zijn eerste flesje meestal na het badje wil hij dan nog even spelen en kan de papa zich dan op zijn gemak klaarmaken seth ligt dan op zijn speelmat in de box als hij in de maxi cosi ligt valtie direct in slaap en als we bij het kdv aankomen is het wel zo makkelijk dat zen eerste volgende fles pas om 09.00 uur is hij word dan in zijn bedje daar gelegd en slaapt dan meestal nog tot 08.30 uur en idd, ik haal me soms veel werk op de hals smorgens, maar soms als ik savonds laat thuiskom heb ik geen zin meer om nog de valies te maken (kruip dan als ik de dag erop de vroegen heb, meestal bijna onmiddelijk in bed) en tja, mijn vriend is dol op seth maar nt echt een organisatorische krak
hey sitara, als jij tevreden bent met de situatie zo en je denkt dat seth genoeg slaap krijgt, dan is het toch prima zo? ik ben een extreem avondmens dus ik kan me niet voorstellen dat het ok is om om 5u op te staan, maar dat heb jij waarschijnlijk met de tijd waarop ik naar bed ga
ons kindje is dan niet geboren, maar ik denk dat we ook vroeg zullen op staan, dat doe ik nu al. Ik begin altijd om zeven uur en de hond moet daarvoor nog uitgelaten worden. Dus de wekker gaat nu ook kwart over vijf, douchen aankleden, hond uitlaten om zes uur, en haf half zeven weg met de auto. Als de baby er is, ligt het er een beetje aan hoe laat mijn man gaat werken, maar dan zal ik zeker op dezelfde tijd op gaan....en dan denk ik dat mijn man de hond gaat uitlaten (we doen het nu samen, hij staat om zes uur op en gaat na de hond uitlaten alles doen), wat later en dat ik dan 's ochtends de baby nog even kan zien en kan voeden. Je moet toch wat, als je zo vroeg begint. Ikzelf heb er geen problemen me om vroeg op te staan en werk 9 uur op een dag, vind het dan jammer als ik pas om 7/8 uur thuis zo zijn. Volgens mij wennen kindjes wel aan het ritme van de ouders en bij ons zou hij straks maar een dag naar de opvang gaan . Ik ben zelf in het weekend meestal ook wel vroeg wakker (niet om kwart over vijf haha dat zou wel heel erg zijn, maar rond zeven uur worden we meestal toch wel wakker).
Dames allemaal respect hoor. Ik word al moe als ik het lees van al het werk dat jullie in de ochtend verzetten.
Hier gaat het 's morgens zo: (als zoonlief 's morgens niet eerder dan 6uur wakker is dan he..) 6uur opstaan. Man doet Youri aankleden en gaat dan zichzelf aankleden en wassen enzo. Ik doe me ondertussen ook aankleden en wassen. Dan pak ik Esmee mee naar beneden en geef haar de fles. Man maakt boterhammen voor Youri en die eet ze rustig op aan tafel. Ondertussen maakt hij zijn eigen brood etc klaar. Dan doet man of ik de tas voor Youri (en straks ook Esmee) klaarmaken voor naar het kdv. Als Youri klaar is met eten gaat hij even tv kijken of spelen. Ik kleed Esmee aan etc. Dan eventueel nog ontbijten als ik honger heb en straks als ik werk mijn boterhammen smeren enzo. Rond 6.45uur vertrekt mijn man naar het werk. En tegen half 8 vertrek ik met de kids naar het kdv.
06.30 gaat de wekker en dan gaan eerst ik en daarna mijn vriend douchen. 07.00 maken we de kleine wakker en gaat mijn vriend de papfles maken en geven. daarna kleden wij ons verder aan en eten we wat... zoontje speelt dan wat. 07.30 brengt 1 van ons hem naar het kdv en rijdt daarna door naar het werk. wij beginnen allebei om 08.30 maar we moeten allebei een klein uurtje rijden. op maandag komt mijn moeder bij ons in huis oppassen, en dan gaat alles veeeel relaxter! tas inpakken, badderen etc. doe ik altijd 's avonds
Ik doe het 's ochtends alleen omdat mijn man al weg is of nog slaapt ivm wisselende diensten. De avond tevoren pak ik de tasjes, dek ik de tafel alvast en leg ik de kleren voor de kids klaar. Ik sta om 06.00 uur op. Ga dan meteen de honden uitlaten. Daarna zelf aankleden en opmaken. Om 06.45 Emme en Lonne uit bed. Emme eet aan tafel twee boterhammen en een beker melk en Lonne krijgt de fles. Na het eten ruim ik af en ruim ik de vaatwasser uit en in. Emme speelt ondertussen en Lonne ligt dan in de box. Dan Emme en Lonne aankleden. Tasjes verder inpakken en dan ga ik om 20.00 uur de deur uit naar het kdv.
Mijn ervaring is dat de kleine zo onder de indruk is als ie op de KDV komt dat hij spontaan geen honger heeft. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om de kleine `vies `aan te kleden en schone luier te geven, weg te brengen naar het KDV en te vragen of zij indien ze tijd hebben hem nog even wil wassen met een washandje. Zo gek is dat toch niet voor een moeder die zo vroeg op moet... en dat ze hem dan om 7.30 de fles geven. succes, groetjes
Mijn zoontje gaat 1 dag per week naar het kdv, en 1 dag naar oma. Op zijn kdv-dag sta ik om 06.30 op, dan eerst zelf douchen, aankleden en opmaken. Om 7.15 haal ik mijn zoontje uit bed, en doe ik hem in bad. Om 7.45 zijn we beneden en krijgt hij een fles. Om 8.00 gaan we de deur uit. Op oma-dag sta ik een half uur later op, want dan hoef ik hem niet in bad te doen...dat doet oma dan. Ik lever hem dan zo in zijn pyjama af, dus dat gaat lekker snel Zijn tas pak ik de avond van te voren in, en onze kleren leg ik dan ook alvast klaar, zodat ik 's ochtends niet hoef na te denken (daar ben ik erg slecht in op dat tijdstip). Flessen steriliseren? Dat doe ik al tijden niet meer (ja, één keer in de zoveel weken of zo...)
Ik en manlief staan altijd om 6:30 á 6:45 op de 1 gaat douchen de ander maakt het onbijt klaar. Dan gaat de een de kids rustig wakker maken en de ander douchen. Ieder zorgt ervoor dat 1 kind word aangekleed en eventueel gewassen ( ze gaan s'avonds in bad) en dan altijd gezellig met z'n allen aan tafel ontbijten. Rond 8uur gaan we met z'n allen de deur uit. De oudste brengen we naar school en de jongste naar het kdv. Dit is overigens 3 dagen in de week de andere dagen breng manlief de oudste naar school.
hihi pim, ik ben vooral benieuwd in wat voor outfit jij de hond uitlaat als je je daarna pas aan gaat kleden
Dat dacht ik nou ook... Moet er niet aan denk om Finn in de ochtend in bad te doen... Dat doen we lekker om 20.30...voor de laatste fles.. Zou het toch echt niet prettig vinden als hij zo'n vroeg ritme krijgt...vandaag werd ik om half 10 wakker...en was verbaasd dat ik hem nog niet had gehoord...maar ik heb heeeeeeeeeeeerlijk uitgeslapen! hahaha! Als ik moet werken leg ik trouwens wel vaak al dingen klaar...mn eigen lunch e.d.