Ik hoef pas in december weer te beginnen, maar moet wel 4 hele dagen van 9 uur aan de slag. Beginnen om 7.30 uur met een reistijd van een half uur. En ik heb doordeweeks geen papa in de buurt om me te helpen. Daarnaast geef ik nog borstvoeding ook, waarvan ik de voedingen thuis "live"wil blijven geven. ik vraag me dus echt af, hoeveel tijd ik straks nodig heb. uiteraard ga ik mijn meisje 's avonds al in bad doen, leg ik ook dan de kleertjes klaar etc. Maar het idee, dat ik om half 6 moet gaan opstaan elke dag, stemt mij niet vrolijk. daarom ben ik erg benieuwd naar de ervaringen van andere borstvoedende en alleen-zijnde mama's....
Wat zijn er veel die ook een helpende man hebben. Mijn man helpt alleen in het weekend 's ochtends. Doordeweeks gaat de wekker om 5:45 uur en ga ik er om 6:00 uur uit, wassen en aankleden. 6:30 uur zorg ik dat het eten beneden klaar staat (als ik dat 's avonds nog niet heb gedaan) en haal ik de kinderen uit bed. Even washandje ('s avonds in bad) en dan naar beneden eten/fles. Manlief komt om 6:45 uur zijn bed uit, snel wassen ('s avonds douchen) en om 7:00 uur de deur uit. Om 7:15 uur kinderen in de auto en breng ik ze naar het kdv. Daar rijd ik om 7:30 uur weg en ben ik tegen acht uur op mijn werk. Ik werk drie dagen en mijn man vijf dagen (allebei kantoorbaan). Steriliseren van flesjes hoeft tegenwoordig maar een keer per week. Flesjes geven we niet mee naar het kdv, want die hebben ze daar zelf. Ik hoef alleen de voeding mee te geven.
man beter opvoeden?. Wat mij betreft is het samen voor kids gekozen dus ook samen de lasten verdelen en ook in de ochtend. Wij staan dus samen om 6.40 op en wassen kleden onszelf aan, dan ga ik het ontbijt maken en start mijn man met het aankleden van onze kids, waarna ik mee ga helpen als het ontbijt klaar is. Dan snel samen ontbijten en dan rijden we rond 7.40 beiden weg. manlief naar werk en ik naar de gastouder en vervolgens naar werk. In de avond haal ik ze weer op en als ik thuiskom start ik met koken en komt mijn man thuis en zitten we weer samen aan tafel. Hij werkt 9 uur op een dag, ik 8 en we werken ca. 500 meter van elkaar vandaan, dus zijn we zo weer op dezelfde tijd thuis. Daarna dus ook weer gezamenlijke lastverdeling bij het naar bed brengen van de kinderen. En op vrijdag is mijn man thuis voor de kids en dan zie ik ze meestal niet voor ik naar mijn werk ga....
tja alleen ben ik niet, borstvoeding heb ik wel lang gegeven. Wat ik deed met Nick en later ook met Chris was dat ik eerst mezelf aankleedde, ontbijt klaarmaakte voor mezelf en dan mijn zoontje uit bed haalde, aankleedde en dan mee naar beneden nam, mijn ontbijt naast me op de bank zette en dan ging voeden en ontbijten tegelijk. Ik was ca. 20 minuten bezig met een voeding en dan nog even laten boeren en weg. Dus mijn zoontje kwam meestal ca. 40 minuten voor ik weg moest uit bed, aankleden en dan meteen voeden. (Toen ik later Chris voedde, deed mijn man mijn oudste zoon aankleden en laten ontbijten aan de tafel)