Ik heb een antracietkleurige bank, donkergrijs dus , en die is echt zo ranzig. Maar dat wil ook wel met 3 kinderen haha... Hoe maken jullie de bank schoon? Tips? Thank you
die van mij is ook die kleur,is je bank van stof? ik heb m laatst met een ruwe dweil en een sopje met robijn donker wasmiddel helemaal geschrobt. knapte hij flink van op. moet je wle doen als de kids op bed liggen want hij moet wel een nachtje drogen. niet te nat doen overigens. hij ziet er nnu weer niet uit trouwens maar ik heb even geen zin meer!
kun je niet een sopje van vanish maken, even dat schuim in laten trekken en dan goed afnemen/deppen? misschien kan het ook met zo'n hand stoomreiniger...ik heb dit een keer met mn moeders bank gedaan maarja dat is al zo lang geleden.
Meestal krijg je kleurverschil en vieze vlekken als je zelf gaat boenen. Veel schoonmaakmiddelen trekken juist vuil aan als het niet goed wordt verwijderd. Ik laat het zelf het liefst door een bedrijf doen, ze verwijderen alle vlekken uit de bank ( egaal) en kunnen de bank meteen weer vlekwerend behandelen. Wel wat duurder, maar je hebt een bank die er uit ziet als nieuw en er zit ook een garantie op geloof ik. Het bedrijf waar ik ervaring mee heb heet Kleine Leiden of Kleine Solutions. Succes.
Iets met stoom dan?? Ik heb volgens mij wel eens gehoord dat je met een stoomreiniger ook stoffen meubels kunt reinigen. Ik zou ook eens info opvragen bij een bedrijf waar je een stoomreiniger kunt huren. http://www.bouwmarktconcurrent.nl/pdf/karcher_stoomreiniger_folder_2007.pdf
Ik gebruik voor mijn bank een spul van HG voor tapijten en bekleding. Ze hebben een spray die je kan gebruiken om hardnekkige vlekken te verwijderen maar ook een schoonmaakmiddel die je met het water mengt. Werkt prima!
daarom hebben wij een leren hoekbank gekocht... we hadden daarvoor ook een stoffen bank en o m god wa daar allemaal overheen ging! onze oudste dochter spuugde heel erg veel als baby.... dus dan weet je het wel.... nu met een leren bank, neem hem elke avond ffe af met een sopje.... en hij ziet er nog als nieuw uit na 2 jaar....
hier hetzelfde als mora. ik zou never een stoffen bank willen emt kinderen. mijn ouders hadden vroeger een stoffen bank en makte die schoon met "proper jetje" is een klei doosje met poeder wat je moet aanmaken. maar geen idee of dat spul nog bestaat. werkte als een trein trouwens.
een ruwe vaatdoek of handdoek oprollen zodat het in je hand past en heet water gebruiken. dan over de vlekken heen wrijven zo hard je kan ( je man of vriend laten doen kan ook natuurlijk goed voor de spierballen ) Geen schoonmaakspul gebruiken. Je weet maar nooit of er ergere vlekken door ontstaan. Je hebt ook stoomreinigers met zo'n doek eraan. daar kan je het ook mee proberen natuurlijk. of je bankstel profesioneel laten reinigen. Misschien een tip om volgende keer een leren bankstel te nemen. en dan veel kussens erop leggen zodat het niet zo strak er uit ziet die ken je natuurlijk goed wassen in de wasmachine. succes met schrobben.
Wij hebben ook een stoffen bank, antraciet kleur. Ik spray de bank altijd in met HG vlekkenspray, dat laat ik dan een paar minuutjes inwerken en dan wrijf ik 't schoon met een schone doek. Dat doe ik zo'n 1x per maand en dat werkt prima!
hier ook ondertussen ook een leren bank hoor.. ben na mijn kinderen wel genezen van mijn stoffen bank
wij hebben een stoffenbank maar met hoezen die je in de wasmachine kan doen, ideaal. Maar onze volgende bank gaat er toch echt 1 van leer worden. In de stof blijft namelijka ltijd wel iets zitten. tip: voordat je ook maar iets probeerd: doe het op een klein stukje wat niet opvalt. mocht je kleur verschil hebben dan is het niet zo erg.