Hallo allemaal, sinds 2 dagen zijn mijn (ex) vriend en ik uit elkaar. Na bijna 8 jaar samen geweest te zijn en waarvan 5 jaar samengewoond te hebben. Het ging echt niet meer. Er zijn dingen voorgevallen, we verschillen zoveel dus we zijn ook uit elkaar gegroeid. Dit was de derde keer dat we voor zo'n beslissing stonden. De vorige 2 keer zijn we verder gegaan maar deze keer nemen we het besluit om dat niet te doen. We hebben een gehandicapt zoontje van 2,5 jaar. Tegenover hem voelen we ons eigen wel schuldig. Maar hopelijk gaan we onze draai hier ook in vinden. Is dit herkenbaar voor andere moeders? Ben nu zo bang wat komen gaat. We wonen nu in een koophuis maar dat is van mijn (ex)vriend enndaarbij zou ik het financheel ook niet over kunnen nemen. Ik zal dus een aangepaste en rolstoelvriendelijk huurwoning of appartement moeten hebben vanwege ons gehandicapte zoontje. Morgen ga ik een gesprek met de maatschappelijk werkster aanvragen. Tot de tijd dat ik nog niets heb kan ik met me zoontje hier blijven wonen, ik zoek eigenlijk moeders die hetzelfde hebben meegemaakt. Misschien kan ik die hier vinden? Zou heel fijn zijn om over een aantal dingen te kunnen praten denk ik. groetjes
Er zal nu een hele hoop op je afkomen, helemaal omdat je een aangepaste woning nodig zal hebben. Hoe dat precies in zijn werking gaat durf ik je niet te zeggen. Zijn jullie getrouwd oid? Denk je dat je urgentie kan krijgen voor een huis? Ik ben 7 maanden terug bij mijn ex weggegaan met onze toen 1,5 jarige dochter. Voelde me onwijs schuldig tegenover haar, maar als je goed met je ex kan blijven omgaan voor jullie zoon dan scheelt dat zoveel. Je blijft toch met elkaar verbonden. Mijn dochter gaat nu elk weekend naar haar vader. Veel sterkte en succes!
Hoi, nee we zijn niet getrouwd. Wel een samenlevingscontract. Inmiddels hebben we wel bericht van de gemeente gehad. De consulente gaat voor me een plan van eisen opstellen voor een huurhuis (dat is verplicht voor de zorg) en daarna neemt ze contact met me op. Morgen inschrijven voor een huurwoning
mijn zoontje is zwaar gehandicapt en wij waren getrouwd, mijn ex en ik hadden welliswaar 1 advocaat en wij hadden een koophuis, waar ik in mocht blijven wonen en mijn ex ons financieel moest onderhouden tot ik een nwe vriend kreeg. hij betaalde mee met de hyptheek, die verplichting had hij naar zijn zoon toe. allebei onze salarissen werden op 1 hoop gegooid en alle vaste lasten van ons beiden werden eraf gehaald en uiteindelijk hielden wij beiden een bedrag over om van te leven en bij beiden was dat bedrag even hoog, hij werkt fulltime en ik parttime inmiddels heb ik een nwe partner
Ik heb trouwens inderdaad medische urgentie. Hij moet nu nog steeds naar boven gedragen worden, anders had er van de zomer een aanbouw aan ons huis worden gezet maar dat is nu natuurlijk allemaal afgeblazen. Dus moet nu zo snel mogelijk een gelijksvloers huis hebben want hij wordt ook steeds groter natuurlijk. Daarvoor heb ik de medische urgentie gekregen. Maar het is moeilijk hoor, die huizen of appartementen die geschikt zijn, zijn of te duur of is senioren woning. Erg lastig.
zou toch maar eens via een advocaat uitzoeken waar je recht op heb meis bij je ex, je zal verbaasd zijn even wat anders je weet dat je recht heb op een TOG uitkering voor je zoontje ??? hij heeft dan wel een CIZ verklaring nodig maar dat lijkt me geen probleem, TOG is een extra boven op je kinderbijslag (dubbele)
TOG kan nog nƩt niet, dat is vanaf 3 jaar. Hij wordt in juli 3 Morgen zal ik eerst eens naar de maatschappelijk werkster gaan, kijken wat daar uit komt en dan idd eventueel verdere stappen ondernemen.
Hier wel alleenstaand maar niet met koophuis (nooit gehad ook) of gehandicapt zoontje. Maar lees dat je op de goede weg bent, nog wat wijzer geworden bij maatsch werk?
Ja ik ben heel wat wijzer geworden bij haar. Inmiddels is ook voor 90% zeker dat ik een aangepast huistoegekend krijg!!!! Dat is echt een lotje uit de loterij winnen omdat die niet vaak vrij komen en er al vaak gezinnen voor op de wachtlijst staan. Maar omdat deze woning te klein is voor een gezin gaat hij waarschijnlijk naar mij en me zoontje. Ik krijg er vandaag meer over te horen als het goed is.
super goed nieuws meis en weet je nu al wat meer??? oh maar TOG kun je wel al voor de tijd aan vragen dan weet je zeker dat het in juli mee krijgt met kinderbijslag
Ik heb een huis!!!! Morgen hoor ik per wanneer ik erin kan met mn binkie. Klopt ramona van de tog. Ik vraag het in mei aan of zo, dan kunnen ze alvast de behandeling in werking zetten
wat fijn voor je dat je een huis hebt! Hoe gaat het inmiddels? Ik heb geen ervaring met een gehandicapt kindje maar mijn partner en ik hebben ook net deze week besloten om uit elkaar te gaan en ik sta nu zelf ook een beetje de afgrond in te staren mbt alles wat op ons af gaat komen, qua papierwerk, regelingen, woning zoeken etc etc. In vind het wel heel positief te lezen dat het bij jou op lijkt te schieten, dat geeft de burger moed Heel veel succes in je nieuwe woning samen met je zoontje!
kop op, je zal zien dat je als alleenstaande moeder echt goed wordt geholpen meis..... ze laten je niet op straat staan!!! en als je alles helemaal achter de rug heb voel je je echt veel sterker succes
Het gaat hier heel goed inmiddels! Meis ik kan alleen maar zeggen, volg je gevoel! Bij mij is daardoor alles op zijn pootjes terecht gekomen en als er een probleem is, is het ook weer snel opgelost. Het lijkt echt of alles zo heeft moeten zijn. Ik had vrij snel een huis (na 3 weken) omdat ik medische urgentie had voor me zoontje, hij moest zo snel mogelijk gelijksvloers verzorgd kunnen worden. Ik weet niet hoe dat met een alleenstaande moeder van een gezond kindje zit maar als je wilt dan bereik je veel! Desnoods een appartement?? Papierwerk en financiƫle dingen was ik ook bang voor maar ook dat is me gelukt, ik ben heel blij nu dat ik deze stap genomen heb hoe bang ik ook was. Ik ben gelukkig nu!!!!