Hoe doen jullie het?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kimm1988, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Ik vroeg me af hoe jullie het doen.

Me zoon is 2,5. En ben zelf zwanger van de tweede maar me zoon zit helemaal in de peuterpuber tijd en vergt erg veel aandacht op negatieve manier. Hoe gaat dat straks als de baby er is. heeft iemand een tip voor me?

liefs

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Probeer het negatieve te negeren en beloon hem als hij lief aan het spelen is.

ik heb hetzelfde gehad met mn dochter en toen ik dit probeerde ging het steeds beter.

3. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    dat proberen we ook te doen en dat doen we dan ook. alleen helaas werkt het niet. wanneer hij zijn drink beter extra over de grond gooit dan ruimen we het samen ook en dan beloon ik hem vanwege dat hij zo goed helpt. we belonen hem ook als heel lief aan het spelen is etc... alleen werkt het niet zo goed...

4. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb Isa erg betrokken bij mijn zwangerschap (boekje voorgelezen over baby en over de baby gepraat). Nu Sam er is, vindt ze hem heel erg lief. Ze wil hem het liefst de hele dag vasthouden. Jaloezie is bij ons (voorlopig in ieder geval) nog niet aan de orde.
    Als ik iets met Sam ga doen (luier, fles, enz.) leg ik dat duidelijk uit. Als ik naar boven moet, krijgt ze de keus of ze meegaat of niet. Zoniet, dan moet ze beneden blijven. Ik zorg er dan wel voor dat ze ergens mee bezig is en zich niet verveelt.
    Als ik Sam een fles geef, kan ik niks voor haar doen, dus zorg ik ook dat ze lekker bezig is. (Evt. leg ik een superleuk speelgoedje apart, zodat ze daarmee kan gaan spelen, wanneer ze uitgespeeld is.)
    Eigenlijk betrek ik haar gewoon overal bij, zodat ze het gevoel heeft, dat ze ook heel belangrijk is.
    Ze mag ook meehelpen boven, wanneer Sam bijvoorbeeld in bad gaat.'
    Mijn tip: Denk vóóruit wanneer je wat wilt gaan doen. Zorg dat je overal op voorbereid bent.
    Maak je alleen niet te druk. Wanneer ze stoute dingen doen, kun je t ook gewoon negeren. Dan ligt er maar rotzooi op de grond, wanneer je kleintje moet drinken, dan kun je even niet weg.

5. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wij doen altijd wat overdreven trots als hij fijn aan het spelen is of als hij lief en flink is.
    en we negeren het negatieve gedrag maar als hij blijft aanhouden krijgt hij van ons een time out op de zetel dan moet hij 2min blijven zitten.

Elyesa is wel een super makkelijk en lief kind hij heeft natuurlijk ook wel zijn razernijen en is ons nu aan het testen hoe ver hij kan gaan.
    het hoort er bij zo ontwikkelen ze hun eigen persoontje.

en voor de rest betrekken we hem zoveel mogelijk bij de verzorging van Erenay, als ik zijn pamper wissel en alles is schoon laat ik Elyesa toch ook nog eens vegen met een doekje en de pamper weggooien, helpen in badje doen, kleertjes aangeven dat vind hij heel leuk.
    hij wil ook heel graag zijn broertje vasthouden dan zet ik hem in de hoek van onze hoeksalon en leg het kleine voedingskussen op zijn schoot en Erenay erop dat vind hij helemaal geweldig omdat hij het dan helemaal zelf mag doen.

en als zijn broertje weent dan is onze kanjer er als eerste bij om hem te troosten vind het geweldig hoop dat het zo blijft en dat er geen jaloezie de kop op komt steken.

Deel Deze Pagina