Fijn dat je dat hebt kunnen doen voor je kids! Want ik was ook altijd blij dat mams thuis was! En vond het vreselijk als ze eens weg moest (toen oma ziek was).. Want ze was er altijd ''heerlijk''. En nog vind ik er niets aan dat mams weg is (woon NOG thuis, khoop einde vd maand niet meer). Maar voor ons is het financieel bijna niet haalbaar, achja wat is haalbaar I Know... Wij werken gedeeltelijk voor de luxe., Maar ik wil ook mijn kind alles kunnen bieden.
ik ga 32 uur of minder werken. werk nu 38 uur maar zit er altijd ver boven. werk soms wel 7 dagen achter elkaar (kies ik zelf voor) maar dat wil ik straks natuurlijk niet hebben, liefst zat ik thuis met ons ukkie maar dat kan helaas niet.
ik werk nu 4 dgn, heb 1 zoontje van 6, na de bevalling ga ik denk ik 3 dgn werken, gelukkig heb ik alle schoolvakanties ook vrij dus ben op zich vrij vaak thuis
Ik zit al 5 maanden in de ziektwet... Eerst vanwege gebroken wervels en nu vanwege zwschap. De kids die gaan nu toch 2 dagen naar de BSO en vinden het niet leuk. Per januari, gaan ze maar 1 dag...Ik wil ze liefst thuis houden.. En na april zien we wel hoe we het gaan doen. Ik denk dat ik wel 2 of 3 dagen gaat werken.. Me moeder was nooit thuis bij ons want moest werken. En dat vond ik niet leuk en wil me kids ook niet aandoen. Maar tja 7 dagen per week thuis blijven is ook niet leuk. Ik hoor van veel mensen dat ik dat eerder had moeten bedenken...Voordat ik aan kids begon...F*ck You denk ik dan. Dus als ik kinderen neem, mag ik dan zelf geen sociale leven leiden... Liefs Jeanney
Oja me man die werk nu ook 5 dagen per week en gaat als de kleine er is ook 4 dagen per week werken. Tweede auto hebben we niet... En merk kleding af en toe... En me kids die zien er elke x netjes uit.... Liefs Jeanney
Ik zou willen dat ik thuis kon blijven. Helaas is dat financieel niet haalbaar. Ik werk nu 36 uur en ga 28 uur werken. Ook prima hoor.En mijn vriend blijft 5 dagen per week werken.
Ik moet zowiezo blijven werken, maar ik ga wel minder werken. Wilde eerst van 40 naar 32 gaan, maar wil nu liever toch 3 dagen gaan werken (24 uur). Moet nog even overleggen over het salaris en wat hier de mogelijkheden zijn enzo...maar dat komt allemaal wel. Eerst morgen naar de verloskundige....
Wij gaan straks allebei 36 uur werken, 4 dagen van 9 uur. Dat betekend dus dat we gewoon 3 dagen opvang moeten hebben. Daarbij komt wel dat ik veel thuiswerk dus de kleine dan gewoon lekker hier is. Ik vind het persoonlijk een ideale combi als je allebei evenveel werkt, je hebt dan ook dezelfde verantwoording voor het huishouden en de financieen, maar het allerbelangrijkste: voor de opvoeding van je kindje. Ik kan me trouwens echter wel voorstellen dat er ook mensen zijn die gewoon minder willen werken of helemaal thuis willen blijven hoor! Enne...ik moet het in de praktijk nog even waarmaken he! Misschien ren ik de eerste dag wel weer gillend naar huis omdat ik de uk zo mis
Dat had ik wel bij me 2 andere kids... Eerste dagen was heel erg moeilijk...Dat ik toch niet de hele dag kon blijven werken.. Liefs Jeanney
Ik ga 24 uur per week werken en mijn man blijft gewoon 40 uur per week werken, waarvan hij 1 dag in de week thuis werkt. En dan gaat de kleine 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf.
Ik ben van 40 uur naar 20 uur gegaan...over een jaar weer 24 uur....dan is me ouderschapsverlof op... me man heeft nu ook een papa dag dus de kleine meid gaat maar 1½ dag naar het kdv...en dat vind ze leuk!..allemaal kindjes van 0 tot 4 jaar en ze vind het reuze interesant. Ik zou kunnen stoppen met werken maar omdat ik met computers werk is het beter om "er in te blijven" anders heb je na een paar jaar al een probleem qua programma's leren enzo. Plus we ontzetten van vakanties houden en dat nu gewoon kunnen doen met de kleine meid. Dat vinden we ook belangrijk...leuke dingen met mekaar ondernemen..en soms kosten die geld
Als alles mee zit blijf ik de eerste tijd lekker thuis. Misschien dat ik 10 tot 15 uur ga werken maar dan halve dagen even voor de leuk gewoon.
Ik blijf werken, voor mijn eigen persoonlijke ontwikkeling, vind ik heel belangrijk voor vrouwen. Maar hoeveel.... Ik denk 32 uur per week. En mijn man gaat 32 uur werken en misschien 1 dag thuis...
Ik ga van 4 naar 3 dagen. Waarvan 1 de zaterdag is en dan is papa thuis Dus kleine hoeft straks maar 2 dagen naar de opvang. Het liefst zou ik nog 1 dagje minder willen, maar datwil de portemonnaie niet Hier dan ook geen gekke dingen, maar wel de maandelijkse kosten voor het wonen.