Ik heb van de zomer mijn doctoraal gehaald en begin aan de co-schappen zo gauw ik denk dat ik er aan toe ben. Dit is namelijk echt fulltime met diensten er ook nog eens bij. Ik krijg hier natuurlijk niet voor betaald dus moet mijn vriend ook wel fulltime blijven werken. (Ik kan niet meer lenen bij de IBgroep omdat ik hiervoor al een andere studie heb gedaan...) Mijn vriend kan gelukkig een dag in week vervangen door werken op zaterdag en heeft dus een papadag, mijn schoonmoeder past 2 dagen op en dan dus nog 2 dagen kinderopvang. Ik ben er dan in het weekend. Het lijkt me erg zwaar worden en ik hoop echt dat ik het aankan: ik moet nog maar anderhalf jaar en dan ben ik echt klaar!
Dierenarts (groot vee), daarom kon ik ook niet eerder beginnen aan de co-schappen...Balen, want ik verveel me dood nu!
Hahahahaha. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat je vriend blijkbaar genoeg verdient. :-s Denk je nou echt dat 4 keer per jaar op vakantie gaan en een tweede auto het probleem is waardoor mensen niet rond kunnen komen van 1 salaris?
Mijn man verdient zeker genoeg, maar of dat ook veel is? 't Is maar hoe je het besteedt; van luxe zijn wij wars; aan dure technische apparatuur, kleding, uit eten en sjiek op vakantie doen wij niet; doe maar een backpack en een treinreis, dat maakt ons veel gelukkiger. Daarentegen hebben wij wel een halve boerderij te voeden en te verzorgen, daar gaat een hoop geld naartoe, maar die gaan never nooit nie weg nie! Ik denk dat de kosten die wij besparen op de tweede auto en de vakanties alleen al opgaan aan baby-uitzet, wat een belachelijke kosten! Zo'n complete kamer van 1000 euro komt er dan ook niet; ik scharrel her en der wel wat bij elkaar en voor wagens ben ik ook al tweedehands aan het kijken. Ik heb al ruim 20 jaar gewerkt en goed gespaard, dus ik heb wel wat achter de hand. Ik werkte als zelfstandige vanuit huis, mochten we echt niet meer rondkomen, dan kan ik zo weer aan de slag.
Ik blijf t eerste halfjaar sowieso ook thuis en daarna zie ik wel weer. Financieel gezien hoef ik niet te werken, we kunnen alles blijven doen wat we voorheen ook deden. Misschien dat ik wel een leuke (avond)cursus ga doen ofzo. Op t moment zit ik in de ziektewet vanwege de zwschap en daarom wordt mijn contract ook niet verlengd, maar is t beste zo. Eerst maar eens optimaal genieten van mijn prinsesje en weer helemaal bijkomen van die vreselijke zwangerschap! Even alleen maar leuke dingen doen dus
Nou, wij gaan echt geen 4x per jaar op vakantie hoor, dus dat is een beetje onzin. En zelfs al hebben we één auto, dan nog is het financieël niet mogelijk.
Je moet gewoon t geluk hebben dat je vriend/man veel geld binnen haalt elke maand. Sommige mannen verdienen 1800 ofzo, ja dan kan het natuurlijk prima. Van mijn vriends loon alleen zal dat nooit lukken.
Kan ik er wat aan doen? Ik vertel gewoon mijn verhaal. Beetje onzinnig omdat onzin te noemen! Ik ga me dus echt niet verdedigen dat ik lekker gestopt ben met werken en straks heerlijk huismoeder wordt!
Hier ook een huismam...onze eerste gaat inmiddels naar school en als nummer 2 er is blijf ik voorlopig ook nog thuis...Ik ben erg blij dat het mogelijk is om thuis te blijven...wil later wel weer gaan werken maar voor als nog redden we ons zo prima... Zogelukkig...dat is een eeuwige strijd volgens mij dat je je moet verdedigen, omdat je thuis bent e.d. ik heb me al zo vaak moeten verdedigen...dat ik er inmiddels ook meegestopt ben..wat je ook zegt het wordt niet altijd goed opgevat...geniet maar lekker!!
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Ik vind het super voor je dat je huismoeder kan zijn straks, fijn dat het mogelijk is , alleen jij suggereert dat voor anderen hier op forum, die dit ook graag zouden willen, dit ook financieël mogelijk is, mits we maar niet 4 keer per jaar op vakantie gaan. Hoe kan jij nou weten of iemand 4 x per jaar op vakantie gaat ja of nee? Het kan toch ook zo zijn dat het gewoon financieël niet haalbaar is voor mensen, al gaan ze helemaal niet op vakantie of hebben geen 2e auto? Dat is toch voor iedereen verschillend, jij kan niet weten hoe een ander het financieël heeft.
Ik snap niet waarom het financieel zogenaamd nodig is omdat het anders niet zou lukken... (Als je niet alleenstaand bent, dat is een ander verhaal) Je man/vriend zal toch sowieso 1200 netto overhouden, anders kun je aanvullende bijstand aanvragen. Als je 1200 overhoudt krijg je zelfs zo'n 200 belasting terug omdat jij als vrouw niet werkt. Met zo'n minimum heb je recht op alle toeslagen, kinderbijslag etc. Kom je dus al snel op de 1500-1600 euro. Daar zouden wij het prima van redden. Momenteel werk ik zo'n 20 uurtjes en mijn vriend tussen de 20-40 uur, ligt er aan, want hij doet invalwerk. Ik verdien echt beroerd, misschien netto 400-500 per maand. Hij verdient 800-1500 schat ik. Het zou ideaal zijn als hij een 38/40 uur contract krijgt, dan kan ik thuis blijven. Dan zal ik hooguit na een tijdje 1-2 dagen gaan werken omdat ik mijn kindje anders te veel zal claimen en ik het wel goed vindt als hij af en toe ook ergens anders komt en andere kindjes ontmoet. Of ik ga als gastouder vanuit huis werken. Mocht mijn vriend tegen die tijd nog geen contract hebben dan is het handiger als ik wel een part-time baantje erbij neem voor de zekerheid. Maar ook dan zal ik het eerste half jaar thuis blijven, desnoods gaan we tijdelijk aanvullend de bijstand in als het echt niet anders kan en dan ga ik weer solliciteren voor een baan die ik graag zou willen met mijn diploma's. Dan zal mijn vriend juist wat meer op de baby passen tot hij meer zekerheid heeft in z'n baan. Opties genoeg nog eigenlijk, maar ik vind het wel belangrijk dat ik het eerste half jaar ongeveer thuis kan blijven en dat moet sowieso lukken. Daarna is het meer of ik graag wil.
Niemand hoeft zich te verdedigen, want ieder z'n eigen keus en het is fijn als het financieël haalbaar is. Lekker van genieten meid!
Iedereen zou eigenlijk moeten kunnen doen waar ie zich zelf het prettigst bij voelt. Helaas kan dat voor sommige mensen niet ivm praktische zaken. Eigenlijk is dat heel erg jammer. Ik lees hier veel dat meiden gaan werken om het financieel te bolwerken. Ikzelf zit in een positie dat ik niet hoef te werken maar toch werk. Werken is voor mij gewoon heel belangrijk. Ik denk dat ik een stuk relaxter ben als ik werk en zo dus ook een leukere mama ben. Alle combinaties zijn dus mogelijk maar als je echt "moet" werken en als dat zo tegen je gevoel ingaat dan lijkt me dat echt heel vervelend. Zou hetzelfde zijn dat ze mij verplichten thuis te zijn. Daar zou ik dan ook niet gelukkig van worden.
Nou, mijn vriend verdient 1300 euro, maar met toeslagen erbij hebben wij geen 1500/1600 euro hoor... En daarnaast, onze vaste lasten alleen zijn al 1500 euro, en dan heb ik nog geen boodschappen gedaan. Het is maar net wat voor huur/hypotheek enz je betaalt. Bij iedereen is dat anders. Dus het heeft weinig nut om van anderen te zeggen of ze van dat bedrag kunnen rond komen. Dat weet je gewoon niet van elkaar.
Ik suggereer niks, ik vertel eerlijk MIJN verhaal. Heb daar overigens nu al spijt van. Ik kan er geen biet aan doen dat anderen om finacieele redenen niet kunnen stoppen met werken of 4x per jaar op vakantie kunnen of geen tweede auto voor de deur hebben staan. Dat WIJ de tweede auto weg doen en WIJ niet meer 4 keer per jaar op vakantie zullen gaan, daarmee gaan WIJ kosten besparen. Verder kan ik op nog op niks anders besparen, want we leven al heel zuinig, maar ik kan je wel vertellen dat er ook hier een goed stuk inkomen weg valt, maar wij willen dit zo. Ik heb het helemaal niet over iemands anders situatie gehad, laat staan dat ik daarover oordeel! Rot voor je dat je om financieele redenen niet kunt stoppen met werken, maar reageer het niet op mij af.
Ik reageer helemaal niets op jou af, maar goed kennelijk begrijp je niet wat ik precies bedoel, maar maakt niet uit hoor. Ik bedoel het in ieder geval niet verkeerd, geloof me. Ik veroordeel niemand en zit er echt niet mee hoor, vind het juist fijn voor je en gun het je van harte. En zo'n ramp vind ik werken ook niet hoor, ik vroeg me alleen af hoe jullie het financieël kunnen bolwerken om huismoeder te zijn. Hopelijk is dit meningsverschil zo uit de wereld en ik wens je bij deze veel geluk en plezier straks. Geniet ervan!
ging jij echt 4 x per jaar op vakantie dan? of bedoel je dan tussendoor ook een weekendje weg ofzo? wij de wintersport en de zomervakantie. deze 2 wil ik ook niet missen!
ja lijkt me ook heerlijk om te stoppen met werken en thuis te blijven voor de kleine maar helaas kan dat nu nog niet. met het salaris van mn vriend zullen we het nooit redden hij werkt parttime i.v.m zijn studie. dus ik blijf werken en uitkijken naar de dag dat ik 2 daagjes per week hoef te werken en hij de rest