nou sorry regelmaat of geen regelmaat ik zal echt never en nooit en te nimmer mijn kleintje alleen laten in huis never dan maar slapen in de kinderwagen overdag beeb gaat mee. mijn advies laat je kind nooit maar dan ook nooit alleen in huis de gedachte alleen geeft me kippevel en voorderest op school vragen aan andere mamaas ik heb hier al 2 mamaas die hun hulp hebben aangeboden mocht mijn dochtertje ooit opgehaald moeten worden of tussen de middag met hun mee is dat geen probleem dus inplaats van overblijven kan je ook leuke lunchafspraakjes maken voor je kind..............dat hij/zij lekker kan spelen met vriendje of vriendinnetje inplaats van stil zijn thuis omdat de beeb slaapt en ik weet dat het niet de taak is van kraamhulp maar hoor vaak genoeg dat sommige dit toch doen dus zou dit zeker gelijk aankaarten
HIer is de school op loopafstand en mijn kids zouden zelfs alleen naar school kunnen, hoewel ik dat niet graag doe. Bij mijn vorige bevallingen heeft de kraamhulp inderdaad de kids gehaald en gebracht! het is misschien niet haar taak, maar als ze in huis is is ze ook min of meer aanwezig om je andere kinderen op te vangen als jij in bed ligt. Misschien heb ik geluk gehad met de kraamhulpen hoor... maar vragen kan altijd! Maar vraag het idd gewoon eens op school of ze met iemand mee kunnen in de ochtend en middag... mensen zijn vaak behulpzamer dan je denkt hoor! En je kleintje slaapt straks in de kinderwagen ook heerlijk, dus lekker meenemen de buitenlucht in. Niet teveel zorgen maken, het komt vast op zijn pootjes terecht... geniet nog maar even!
Was het maar zo makelijk als je nu zegt...het is niet overal het zelfde.. En daarnaast is het echt niet handig om je kindje 4 maal per dag wakker te maken...vind ik....er is wel toezicht de buurvrouw...en ik ben binnen 5 min. op en neer...en ik weet uit ervaring van mijn eerste dat het wakker maken van hem...hem niet te goede kwam en heel veel problemen heeft opgeleverd tot ziekenhuis opname aan toe...ik zal me verder niet uitwende hierover...maar ik ben dus heel zeker een voorstander van rust en regelmaat door geen leuke ervaring...En iedereen is anders...en voor mij geld het alleen wanneer mijn man er niet is, en helaas woon ik in een heel klein dorpje waarvan maar 1 andere kindje naar de school gaat..en die gaat ook nog naar groep 7...dus helaas geen papa of mama die onze zoon mee kan nemen...de rest van de kindjes komt allemaal uit een ander dorp aan de andere kant van de school...dus dan moet ik mensen al vragen om om te rijden want fietsen is voor hen al helemaal niet te doen...ik denk dat dit te ingewikkeld wordt...en ik ook niet van andere kan vragen..mits het nood is... Maar tuurlijk zijn andere oplossingen welkom
Hmm, als de school maar op 2 min. loopafstand is, is het dan niet een idee om ze samen naar school/huis te laten lopen ? Er lopen vast ook wel meer kinderen uit de buurt van de school togg ? Tenzij er een grote weg of iets tussen zit, anders zou ik ze samen naar school laten gaan..
Ik snap wel wat je bedoelt, maar voormij is dat ook geen optie..Me kleine alleen laten, ik weet niet hoe je het met de buurvrouw heb geregeld maar in 1 min kan van alles gebeuren hoor! En een kleine kan zichzelf niet helpen. Dus ik maak me kleine ook 4 x per dag wakker dan... Maar als je kleine dan in z'n wagen leg voor dat ie gaan slapen en dan hoef je hem/haar niet wakker maken? Kan tog?
Maar ik kan niet lopend naar school....dat is helaas voor ons te verweg vandaar het probleem...maar goed het komt hier vast wel goed...Ik heb met buuf afgesproken dat ze hier even heen komt s'middags..dus het gaat nog om de ochtend....Maar goed het zal zich tzt allemaal wel wijze hoe het in de praktijk gaat verlopen..kan me er wel druk om maken, maar ik denk dat het allemaal toch anders is als de kleine er eenmaal is...
Oja dan moet je de kleine wel wakker maken..Maar tja als je het met de buurvrouw heb geregeld is het ook goed! Ja en inderdaad, we kunnen nu alles strak gaan plannen, maar in de prakijk verloop het meestal anders... @ LittleMommy; we wonen inderdaad 2 min van school, maar dan moeten ze wel 2x oversteken..De oudste loopt wel als de jongste vrij is wel alleen heen en weer..Maar de jongste laat ik voorlopig niet alleen met de oudste lopen...Meestal is het daar druk met komen en gaan van andere ouders die wel auto's meenemen..En dan vind ik het te druk voor de jongste... Mischien ben ik wel overbezorgd..pfff
en dan zeg je daarna dat je niet daar heen kan lopen want is te ver weg? sorry snap het niet als je met 5 mins heen en weer bent dan lijkt me toch dat het dichtbij is toch? oh en iedereen moet doen waar ie zich lekker bij voelt en als je buuv bij jou in huis is is dat een ander verhaal
met de auto...zoonlief in de auto...bij school uit de auto en weer terug...het is ongeveer 3km heen en 3 terug...6km totaal... in 5 min. school zit in een ander dorp...
hier ook 2 kids van 5 en 7. Sinds 2,5 week gaan ze op dinsdag en donderdag naar de overbliijf omdat ik niet zo vaak meer op een dag op en neer kan fietsen. Manlief kan ze 's morgens naar school brengen, maar 's middags moet ik ze halen. Geen idee hoe we de kids in de kraamweek thuis gaan krijgen 's middags. Denk dat ik de moeders in de buurt maar vraag of ze een paar keer de kids kunnen meebrengen naar huis. Wij hebben een eigen zaak, dus manlief heeft hele wisselende uren (en ook lange dagen) waar heel moeilijk van af te wijken is. Op de fiets is het 5 minuten, maar wel met 2 'knooppunten' dus ik laat de kids absoluut nog niet alleen naar huis komen! Mocht ik nou liggen te bevallen als de kids net uit school moeten worden gehaald en manlief is er ook nog niet, dan denk ik dat ik de school gewoon bel. Er is vást wel een juf of meester in staat ze thuis af te zetten of in staat een ouder te regelen die dat wil doen Gelukkig is mijn vk ook een ouder van school, dus die heeft het telefoonnummer ook nog wel het ligt er maar net aan wanneer ik beval en op welke dag van de week. Afwachten dus maar
Hier is een derde op komst , als ik ga bevallen komt de oma naar hier en gaan mijn man en ik rustig richting ziekenhuis, de volgende dagen zullen ze ofwel even bij oma logeren ofwel gewoon naar school gaan. Hier de luxe da tik zelfstandige ben en mijn atelier thuis heb en mijn man weekends werkt maar in de week gewoon thuis is. Hier in Belgie heb je als man ook recht op 10 dagen verlof, in mijn man zijn geval 2 volledige weekends. Zijn je kinderen niet leerplichtig dan kan je ze ook gewoon thuishouden he. Toen mijn tweede geboren werd was mijn dochter net geen vijf en zij is toen gewoon een weekje bij oma gaan logeren.
Ik moest mijn dochtertje alleen uit school halen toen mijn zoontje geboren was. Mijn ex bracht haar naar school en ze bleef tussen de middag over. Ik moest ook met de auto. Ik legde hem 's middags altijd in de maxi cosi te slapen en als ik terug was heel voorzichtig weer in zijn bedje. Meestal sliep hij dan gewoon weer verder. Dan hoefde ik hem in ieder geval niet wakker te maken als ik haar moest gaan halen.
Hier heb ik overlegt met de kraamhulp en zij bracht de oudste naar school en haalde haar op de eerste dagen, later in de week bracht manlief haar en bracht een moeder van een vriendinnetje haar terug.