Pff...ik ben moe... Mijn zoontje van 6 maanden wordt nog steeds elke twee uur wakker in de nacht. Van twee en een halve maand tot 3 maanden ging het wel redelijk. Toen sliep hij 's avond van 7 tot ergens tussen 1 en 3 en daarna om de drie uur. Maar nu vanaf eind januari al weer elke twee uur wakker. Wie heeft de gouda tip? Bij heeft redelijk veel eczeem en daar wel wat jeuk van. Ik ben al op dieet (geef bv) en merk daar wel verbetering in. Ook al bij de osteopaat langs geweest maar die kon niks vinden...
Wat gebeurt er als hij wakker is? Wil hij dan drinken of huilt hij omdat hij last vd jeuk heeft (lastig te zeggen mss)? Om de twee uur drinken is veel, maar het zou kunnen en vooral met bv....en dan is het een kwestie van volhouden. Maar als hij overstuur is, kun je mss op zoek naar jeuk verlichtende middelen of co-sleepen, zodat hij zich meer geborgen voelt. Zijn overige medische zaken onderzocht?
Waarschijnlijk een fase... Hier ook ruim een maand gerommeld, soms 2x soms 8x per nacht wakker worden voor de speen. Nou gaat het weer zoals vanouds
Hier was het rond de 6 maanden ook erg rommelig. Hij sliep toen eigenlijk al weken door van 21.00- 5.00 (na een fles sliep hij dan nog weer hoor, ik zat niet om 5.00 al op ). En met 6 maanden opeens meerdere keren per nacht eruit. Soms wel 2 uur in de weer en dan maakte ik maar weer een flesje, waarna hij weer een paar uurtjes sliep. Maar opeens was het hier over en ging ook in de ochtend gelijk langer slapen. Na een paar weken sliep meneer van 20.00- 8.00. Nu is hij overigens weer eerder wakker hoor
Hier is het elke nacht weer een verrassing. Doorgeslapen heeft hij nog nooit. Al vanaf zijn geboorte wordt hij 's nachts meerdere keren wakker. Hij krijgt sowieso rond 22:00 en 4:00 een klein flesje. Daar kan hij echt nog niet zonder. Maar naast die flesjes slaapt hij echt best rommelig. Wij hebben al vanalles geprobeerd: osteopaat, laatste voeding met pap, ik heb zelfs een rozenkwartssteen bij zijn bedje gelegd (schijnt goed te zijn voor de nachtrust), maar helaas, niets helpt. Ik heb besloten het nog een maand of 2 aan te kijken en dan misschien homeopathie toe te passen. Heb daar goede verhalen over gehoord. Ik bedoel niet zelf experimenteren met middeltjes, maar naar een echte kinderhomeopaat. Die zit hier toevallig in de buurt. Wie weet heb je er wat aan... En de dooddoener "acceptatie" helpt hier tot nu toe ook goed haha
Hier ook....vanaf 5 maanden om de 2 uur...ik hoor nu aan het huiltje wanneer het honger is en wanneer een 'zeur' huiltje...dan laat ik haar even
Voor wie in sprongetjes gelooft, er bestaat zoiets als de 26 weken sprong. Deze zou ook zeer nadelige effecten voor de slaap hebben. Volgens mij is zo tussen de 4 en 6 maanden een notoire fase voor de nachtrust van papa's en mama's. ik hoor het overal om me heen en ergens hieronder staat er ook nog een topic over. In theorie zou het, afhankelijk van de precieze ontwikkeling van je kindje ergens tussen de 6 en 7 maandne wat beter moeten worden- hoewel de meeste kindjes rond dit tijdstip ook eenkennig beginnen te worden en dit ook niet altijd bevordelijk is voor de nachtrust. Either way, het is vast een fase, maar daar heb je niets aan! ik weet iig hoe het voelt (helaas ). Succes!