Hoe doen mensen dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vrolijkheid, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi wat een lijstje geweldig.
    Jammer genoeg heb ik ook niet zn perfecte kiddies die gelijk alles kunnen, met als grootste luilakje mn zoontje die pas een beetje ging doorslapen na 1,5 jaar en kon zitten met bij 1 jaar, hij liep daarna trouwens wel snel, leren praten was ook een ramp, tot 2 jaar bijna niks en opeens was het er.
    Ik denk dat heel veel mensen gewoon aandikken wat hun kind al kan, vaak lijkt het bijna een competitie. Ik werk op een psz en als je ziet wat mama's zeggen dat het kind doet of kan en als je dan kijkt wat ze bij ons op de psz kunnen of doen is een heel ander verhaal.

2. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    #42 Muusje20, 19 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2015
    Haha. Nou wij hebben een makkelijk mannetje die snachts doorslaapt, maar het gras is hier ook echt niet groener ;) soms denk ik aan het eind van de week ik moet nodig eens stofzuigen of bedenk ik me ineens dat ik die week maar 1 x onder de douche heb gestaan :$
    En inderdaad ben ik het er mee eens, van gezinnen waarbij het allemaal zo mooi en goed lijkt , er achter de schermen ook van alles "fout" gaat! Geen zorgen dus, het is overal hetzelfde ;)

En wat vieze kleding betreft, als ik thuis ben en er komt een postbode aan de deur, zal hij ook wel denken wat een viesneus zo'n vieze trui, maar als ik naar buiten ga, boodschappen doen of zo, Zorg ik altijd dat ik er "netjes" uitzie, dus voor de buitenwereld ben ik dus "de" perfecte moeder. Schone kleren maakt je niet een goede moeder hoor, ik denk dat juist de mamas in een vies huis pak de beste mamas zijn, want ze offeren namelijk alle tijd aan hun baby op :)
    Wel ga ik af en toe FF lekker winkelen, me haren laten knippen , naar de pedicure.. En dan mag papa lekker in z'n huis pak vies worden haha

En wat rollen , lopen en praten betreft ieder kindje is anders, en ze doen alles op hun tijd!

3. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Relax.... mijn lijstje kan nog veel langer haha.

Soms was ik al blij dat ik tijd had om te douchen, laat staan tijd voor de spiegel of andere uiterlijke bezigheden.
    Moeders met nagellak, daar snap ik helemaal niks van. Hoe laat je dat drogen?

Nu nummer 2 onderweg is, denk ik wel, hoe ga ik dat nu doen? Maar ik denk wel dat je bij een tweede een stuk rustiger/makkelijker bent.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

5. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wow wat een reacties! Ik was vandaag druk in de weer dus lees nu weer bij!

Wat verdelen betreft: dat gaat hier goed hoor! Manlief en ik werken beide 4 dagen en zorgen doen we net zoveel. BV geef ik niet meer (hij ging trouwens ook niet doorslapen van kV dus :p) en om en om staan we op Maar ik ben de projectleider aka planner aka organisator van ons gezin dus ik ben altijd bezig uiteraard ;) het vervelende is dat wij snachts beide wakker worden. Mini appartement vooralsnog dus een van beide die doorslaapt gaat niet zo. Ik hoor alles ;)

En wat nagels lakken betreft: blanke nagellak als babylief slaapt 👍 ! (En als je uit gaat zorg dan dat je partner thuis is en jij kunt lakken)

En inderdaad ook ik doe m'n haar tegenwoordig savonds (maar vindt wel dat het beter zit als ik het sochtends doe maar om 5 uur opstaan om m'n haar te doen vind ik te ver gaan) spullen leg ik klaar.

Maar eerlijk gezegd ben ik meestal blij met hoe het gaat hoor! Maar het is wel grappig om te zien dat alles wat ik van tevoren dacht wel en niet te gaan doen volledig mislukt is. En eigenlijk is dat juist mooi. Leuk dat wel veel mensen ergens herkenning vinden. Het gras lijkt idd altijd groener.

7. Vrolijkheid

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je doet niks fout :D
    Nouja, alleen dat laatste puntje dan, want jeetje joh.... kon jouw kind dat toen nog niet? :D ;)

Ehm, maar nee. Onze meiden slapen vrijwel nooit het klokje rond en ALS ze het doen, zijn ze gewoon megaziek, (wel lekker rustig dan. Vandaag ook zo'n dag, dat jongste de hele ochtend voor pampus op de bank heeft gelegen en ik uitgebreid kon stofzuigen, dweilen, enz ;) Wat mij natuurlijk weer een ontaarde moeder maakt, dat ik daar dan weer zo naar kijk :p).
    Onze jongste slaapt overdag 1,5 uur en 's nachts een uur of 10 en dat is het wel. Ik hoor met grote jaloezie de verhalen van kinderen die van 19-7 slapen en dan 's middags ook nog eens 3 uur pakken, (ja, echt, zusje van een klasgenootje van de oudste, en die is 2 maanden OUDER dan Caitlyn :$).
    De kinderarts troostte me ooit met dat intelligente kinderen weinig slaap nodig hebben. Nouja, daar houden we het dan maar op :D

Hele maaltijden bij 6,5 maand? Nou, nee. Nog steeds niet eigenlijk. Wij vinden onze jongste een hele goeie eter, maar dat is dan ook weer deels gekleurd door het feit dat de oudste echt een rampzalig slechte eter is, (altijd geweest ook). Maar ach, zolang ze groeien zal het wel goed zijn :)

Ik zie er niet zo overreden uit als jij, (sorry :D), maar ik kijk verlangend uit naar de tijd dat ik 's ochtends weer tijd heb voor een oogpotloodje en wat mascara :D
    En mijn dochters zien er ook zo uit. 1 minuut na het haren borstelen oogt het nog wat, maar 2 minuten daarna is de ramp alweer voltrokken en piekt het haar aan alle kanten uit de staarten enzo. Hopeloos.... en ik kan dus ook niet van die uberingewikkelde vlechten enzo. Dus het is hier vaak of een staart, of los. Wat dus resulteert in hele wilde bossen haar die alle kanten uit pieken.

Ze waren hier wel snel: 6,5 maand konden ze zitten en binnen 2 maanden ook zelf gaan zitten, kruipen, optrekken tot staan en overal langslopen. Geloof me: hoef je niet, lees: NIET jaloers op te zijn. Mijn zus had twee van die kids die met 9 maanden gewoon nog bleven liggen op de plek waar ze ze neerlegde. Heel relaxed. Echt.
    Het is geen voorrecht om vlotte kinderen te hebben. Het is een voorrecht om kinderen te hebben die gewoon lekker hun tijd nemen :D

9. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Prachtig hoe je het verteld! Niet dat ik mag klagen hoor met mijn dochter want die doet tot nu toe alles volgens het boekje maar ik zie het al helemaal voor me :):D

Wat ik dan weer un-freaking believable vind.. Vrouwen die maar een paar kilo zijn aangekomen in hun zwangerschap of die na hun bevalling na een week weer helemaal als een soort spandex kledingstuk terug in vorm geschoten zijn.. Ik daarentegen was gewoon de volle 20 kg aangekomen, en dan rond ik het nog af naar beneden, en had zoveel vocht dat ik meerdere onderkinnen had en m'n schoonvader mijn schoenen voor me moest aandoen.. :):)

10. Vrolijkheid

Oh oh op dat punt ben ik dan guilty! Ben 12 kg aangekomen maar 3 weken na de bevalling liep ik weer in m'n skinny voor de zwangerschap rond. Ik zit gewoon echt weer in maat 36 geen striae en geen buik over. Dus nu ben ik zelf een gras is groener persoon :$

Maarre jij doet niks verkeerd hoor dat is gewion normaal! Ik had gewoon geluk!

Enne wel lief van je schoonvader :p

11. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland

12. Vrolijkheid

Ook heeeel herkenbaar dat je dan denkt: wauw chill zeg vandaag kan ik echt veel in huis doen! En direct daarna oh neee wat ontaard dat os zielig ;)

Enne je laatste zin ga ik onthouden. S is idd nog een echte baby. Geen tandje, klein, ligt stil mensen denken dat hij 4 a 5 maanden is. Op het KDV zeiden ze al zo lekker dat hij zon knuffelige baby blijft! En dat is ook zo ;)

13. Vrolijkheid

Haha ik denk dat veel ouders een vertekend beeld hebben van wat hun kind kan. Het mijn kind is fabtastisch syndroom 😉 en über slim, knap, snel etc haha

14. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kennen jullie overigens ook die mensen die alles in de overtreffende trap hebben?
    Stellen jou dan een vraag zodat ze zelf hun verhaal kwijt kunnen.

"Spuugt ie wel eens?"
    Ja wel eens
    "Nou die van mij heeft reflux hoor! Poe poe poe!"

"Hoe gaat het slapen?"
    Wel oke. Overdag wat kort.
    "Nou mijne slaapt zo kort overdag! Niet normaal. Tien minuutjes. Kwartier hooguit."

15. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik heb z'n kind dat al hele maaltijden eet😂 oke nu is hij bijna 1 maar echt mijn kind eet😱

Ook sliep hij vanaf dag 2 door.... Tot 7-8 maanden😓 nu is het om 23.30 - 05.30 en om 07.30 raak.

Daarnaast liep hij met veel dingen achter, heeft hij spierzwakte, komt hij weinig tot niets aan. Achja boeiend. Hij Rolde met z'n 10 maanden om, maar staat en loopt langs de tafel ook vanaf 10,5 maand. Het is ineens heeeel snel gegaan.

16. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Jaa! Vreselijk!

Of altijd die woorden ach joh komt wel goed. Nee ik ben bezorgt laat me gewoon even klagen:)

17. megacarls

megacarls Niet meer actief

Inderdaad herkenbaar. Ik heb 2 verschillende kinderen.
    De een praatte met 18 maanden drie-woords zinnetjes en had een woordenschat van over de 100 woorden (daarna heb ik het niet meer bijgehouden), was ze verstaanbaar voor anderen en met 24 maanden praatte die gewoon. Goed. Inderdaad soms teveel.
    Al die andere dingen die TS noemt; brood ging goed vanaf 7 maanden. We hadden een vreselijke charmeur in het restaurant die iedereen om haar vingertjes wond. Ze sliep vanaf 5 weken door en al vrij snel klokje rond. Verder tijgeren en kruipen was ze laat mee (je kunt niet alles willen). Tja, het ging gewoon zo. Ik deed ook niks anders volgens mij :). We hebben hier gewoon heel veel geluk gehad en we zijn verwend geweest. Dat heb ik altijd gezegd en beseft.

Daarentegen de jongste is nu 19 maanden en zegt autooooo, aai, op, opa, papa, mama, eten, haije (limburger) doet sinds kort handkusjes en zwaait. Kruipen, tijgeren en lopen op ongeveer hetzelfde termijn als grote zus (9 mnd-1 jaar-15 mnd). In een restaurant krijst hij de boel bij elkaar en valt op de koop toe ook nog even flauw (1 keer dan; breath holding spells). Brood eten; met 11 maanden stikte hij er eindelijk niet meer in. Doorslapen; officieel bijna een jaar nu zonder nachtfles (was toen 8 maanden) maar onrustige nachten zijn zijn zwakke punt. Tot hij 13 maanden was was hij steevast nachtelijks wakker en eindigde hij tussen ons in uiteindelijk. Nu als hij ziek is nog. (Kangaroo-care ;) ) Dus... 2 heeeel verschillende.

18. megacarls

megacarls Niet meer actief

Overigens zie ik er wel overreden uit. Haar in staart en gaan. Hoeveel mama's er op het schoolplein mooi of sportief staan te wezen, niet normaal! Ik voel me soms echt ma flodder! Maar A. ik kan niet meer zo goed tegen make up en B. Als ik me moet opmaken, mijn haar moet stijlen, of wat dan ook krijg ik de oudste niet meer op tijd op school. Hoe vroeg ik ook opsta, hoe hard ik ook door probeer te werken, het is altijd net aan...???

19. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    #59 soefdeboef, 19 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2015
    Wij zijn net van de papfles om 23.00 af met ruim 22 maanden en ze loopt ook nu pas los ... :D;);)

20. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Die tijd (5 minuten haren doen en evt een veeg mascara) pak ik wanneer ik terug kom vd oudste wegbrengen en de jongste om 10:00 naar bed gaat, zodat ik na school iets toonbaarder op t schoolplein sta :p
    Echt waar wat je zegt, je kunt er vroeger voor opstaan maar dan nog kom je te laat...
    Overredenlook hoort bij het eerste jaar, heb ik maar besloten.

En de rest... Alles op zn tijd. Mijn zoon liep met 8 maand rond de tafel maar pas met 14 maand los. Kruipen deed hij pas toen hij twee!!!! was. Leuk voor de garderobe... Hij doet het nog... Haha

Deel Deze Pagina