Hoe doen mensen dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vrolijkheid, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Dit :)

2. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Haha, wel herkenbaar hoor... Onze dreumes van 15 maanden heeft nog nooit doorgeslapen (!), maakt momenteel de 10de oorontsteking van het seizoen door, we wonen in het buitenland zonder familie in de buurt die ons kan helpen, en werken in principe allebei 40-50 uren per week. Je kan wel raden dat we er meestal niet uitgeslapen en quasi nooit meer gestyled uitzien ;)

Trouwens, de volgende website bevat erg realistische foto's met geweldige commentaren over ouderschap: It's Like They Know Us :D

3. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik heb niet alles gelezen, maar wil toch even reageren.

Ja, ik heb ook een zeer makkelijke baby, die al vanaf het begin doorslaapt, zo'n 8 tot 12 uur. Vind het dan ook erg jammer als mensen dat afdoen als 'verzonnen', mjn of meer uit jaloezie. Ik had me hier ook niet op voorbereid maar ben er uiteraard heel erg blij mee, ons zoontje heeft nooit nachtvoedingen gehad, en groeit prima. ;)

Het kan dus wel, vervelend als het bij een ander niet zo is, maar dat betekent toch niet dat je het een ander dan moet 'misgunnen'?

Liefs,

4. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hoe ik dat doe..... Nou simpel. Niks van aantrekken en mijn eigen plan trekken. Ieder kind en ouder doen alles op hun eigen manier en tempo.
    Die van mij was niet lastig, had bijna geen krampjes, is nooit geen jankerd of plakkerd geweest. Die van een vriendin wel. Tsja maakt mij niet beter en haar niet zieliger.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Maar zo is het topic ook niet bedoeld he (als je verder leest) ik heb namelijk ook dingen die andere niet hebben! Dus ik ben absoluut tevreden hoor. Alleen verbaas ik me soms!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk niet dat mensen jouw situatie afdoen als verzonnen. Er zijn echter wel degelijk mensen die het allemaal veel mooier maken dan het is, om een soort van 'winnen'. Wat nergens op slaat natuurlijk, want je kunt de dingen die je kind doet maar zeer beperkt sturen of stimuleren, dus dat wat je kind doet is nou niet bepaald jouw eigen prestatie ;)
    Ik herken het wel hoor, mensen die dan zeggen dat het vast niet klopt dat onze dochters al zelf konden gaan zitten met 7 maanden. Tja, ik heb kinderen van anderen gezien die dat NOG eerder konden, dus als ze dan beweren dat dat niet kan omdat hun eigen kind het met een jaar nog niet deed, haal ik m'n schouders maar op. Lekker belangrijk, zeg maar :)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, echt he? Zo herkenbaar!!! :D
    Mensen die er voor ons echt toe doen, heb ik bij Caitlyn hier thuis uitgenodigd op momenten dat ik wist dat het mis zou zijn, konden ze zien hoe het ging. Nou, die piepten daarna wel anders. Toen sloeg het om in bewondering: hoe hou je dit vol en wat knap dat jullie overeind blijven!!! Ja, idd. Dank je :)
    Hielp erg om hulp te krijgen ook van die mensen :) En die hulp hadden we hard nodig om overeind te blijven :)

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ach ik heb er ook zo een die alles volgens het boekje doet, en dan vooral haar EIGEN BOEKJE :D
    Met sommige dingen loopt ze voor en met sommige dingen achter. Heerlijk zon kind waar je er niet 100 van zijn toch ;)

Ik lach altijd maar een beetje als anderen "opscheppen" over hoe lang ze slapen of hoeveel ze eten of hoe goed hun kids zijn. Ben heel blij voor ze als t perfectionisme bij hun wel lukt. Maar volgens mij heeft ieder huis zijn kruisje

9. Humava

Humava Niet meer actief

Onze dochter was echt zo'n voorbeeldbaby. Doorslapen na 12 weken en met 6 maanden klokje rond. Alles heel snel door hebben, lopen met 12 mnd heel goed praten met 1.5 jaar. Al krijgt ze nu wel haar peuterbuien.

Zl daarentegen is een heel ander verhaal. Die is bijna 7 maanden en heeft denk ik 4 keer doorgeslapen. En sinds hij 4 maanden is helemaal nooit meer. Ik moet er altijd 1 soms 2,3 keer uit. Hij krijgt nog 5 flessen terwijl volgens de boekjes hij al op 4 of 3 moet zitten. Hij eet alleen goed fruit. Groente begint hij na 1 hap al te koren, behalve bij potjes die gaan redelijk en dan vooral de bruine bonen. Brood krijg ik er helemaal nog niet in.

10. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Herkenbaar dit :D
    Mijn zoontje is ook niet de makkelijkste, altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent.

@Ana Leigh, mijn buurvrouw heeft ook een makkelijke baby, ik hoor van haar weleens hoe het ook kan. Ik vind het juist heel fijn voor haar (en voor jou ook!) dat het zo goed gaat. Ik geloof ook altijd ouders die zeggen dat hun kind erg snel en makkelijk is. Fijn toch?
    Ik denk dat dit topic niks met jaloezie oid heeft te maken, maar juist met herkenning en er ook even om kunnen lachen zodat je het kan relativeren.

11. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Sorry, dan heb ik niet goed gelezen, wilde het alleen even zeggen, hahahaha.

Voel me niet (meer) beledigd. ;) :p :D

Liefs,

12. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier slapen ze alledrie al sinds 3.5 maand klokkie rond van 20.00 tot 8.00 en sinds 3.5 maand dus ook nog op 4 flesjes. Ze eten alledrie ook super goed, maar brood heb ik nog niet durven geven, daar ga ik deze week mee beginnen.

De laatste tijd sinds ze niet meer spugen, zien ze er ook meestal wel netjes uit, maar er zit ook vaak zat wel een vlekje van de melk, fruit of groente in hun kleertjes en als het heel ernstig is, krijgen ze schone kleding aan.

Ben sowieso nooit van het op tutten geweest als ik niks interessants ga doen, maar ik zie er ook niet beroerd uit. Wil er wel gewoon uit blijven zien en niet dat ze denken 'sinds zij moeder is, verwaarloosd ze zichzelf'.

Hier doen de kinderen ook nog niet super veel ofzo, heb ook geen idee vanaf wanneer ze horen te beginnen met kruipen. Maar voor prematuur kindjes doen ze het allemaal super goed voor hun leeftijd. 1 Draait al op zijn buik sinds dat ie 4,5 maand is en ze zijn nu iets ouder dan 6 maanden, maar de andere 2 rollen nog niet op hun buik. Die draaien nu langzaamaan naar hun zij.

Ik zal vast de helft van je lijstje overgeslagen hebben! :D Ieder kindje is anders en doet het op zijn eigen tempo!

13. Anne144

Anne144 Actief lid

14 mrt 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    Nou nou nou... Niet meteen in de verdediging gaan het ging toch ook niet alleen over jouw verhaal; zoals van het douchen....
    Nou en als dat de ergste dingen zijn waar jij je oververwonderd; spuugvlek, gebroken nagel , panty, klotsende oksels dan valt het idd allemaal best mee!

14. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Goh wat een geweldig herkenbaar topic dit :D

Hier moeder van een ex huilbaby van 7 maanden die nog steeds regelmatig een keel opzet (het liefst op momenten dat het niet uitkomt zoals: rij in supermarkt, wachtkamer dokter enz.. Restaurant begin ik geeneens aan..).

Doorslapen heeft ze welgeteld 2 keer gedaan.
    Ze is nu gelukkig sinds kort van haar nachtvoeding af, maar doorslapen ho maar..
    Ik mag er iedere nacht tussen de 3 a 5 (soms zelfs 10 keer!) uit voor de speen/troosten.

Mijn dochter is pas sinds een kort goed bezig met het afbouwen van het inbakeren! (Eerder ging gewoon écht niet!)

En wat sommige mensen al bij hun baby naar binnen krijgen?
    Maar ik krijg nog echt geen brood/vlees/tuitbekers met thee naar binnen (en dat hoeft van mij ook nog allemaal niet! Doe alles lekker op mijn dochters tempo).

Het ene kind is natuurlijk het andere niet..
    En ik geloof best dat er super makkelijke baby's bestaan!
    Maar moeders die denken dat hun baby zo geweldig doorslaapt/eet/nooit huilt door hun "geweldige aanpak".. Daar ben ik allergisch voor:)
    @ Rozemarijke : hier ook herkenbaar! Mensen (schoonmoeder o.a) vonden het allemaal wel meevallen, toen heb ik ze een keer een dag laten oppassen :p toen piepten ze inderdaad wel anders.

15. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Nou mijn dochter slaapt absoluut niet door...(tegenwoordig weer Een fles zelfs om 4.00 uur En 23.00 uur omg) ze is 6 maanden en kan net rollen...(wow Ik ben zooo trots, Ik vind haar uber snel want ze was Een maand te vroeg en 1,6 kg) ze heeft reflux dus alles zit vaak onder...ze loopt er altijd super leuk bij (leuke kleren) Ik zie er ook niet slecht uit (al was Ik laatst mijn mascara vergeten op te doen voor Werk En kreeg toch wel commentaar dat Ik er moe uit zag) haha...nou Ik vind het Eigenlijk allemaal perfect gaan moet Ik eerlijk zeggen! Ik meen het Echt...je moet niet zo letten op anderen....

16. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    O en ben sinds kort bezig met groenten...vond eerder niet nodig en er is nog NIKS binnen gebleven hahaha hilarisch toch?! Komt vanzelf hoor!

17. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Misschien moet jij niet gelijk zo oordelen ;)
    Want je weet het allemaal zo goed..
    Als je bijvoorbeeld een huilbaby hebt of een kind dat maanden lang iedere nacht ligt te spoken, dan zie je er gewoon niet meer zo tip top uit.

En ja ook ik douche dagelijks, ik heb lang haar wat ik goed verzorg, ben slank maatje 36, draag merk kleding en draag dagelijks make up.
    Maar inderdaad die wallen.. Daar kan geen concealer van Chanel tegenop;)

Wees jij maar blij dat je een makkelijk kind hebt dat doorslaapt.
    Want het kan zomaar ineens veranderen en misschien als je ooit een volgend kind krijgt die niet zo makkelijk is, dan weet je misschien wat we hier bedoelen

18. Anne144

Anne144 Actief lid

14 mrt 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    Hahaha ja je heb helemaal gelijk!!
    Succes met je wallen!!!!

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Oh joh maar het topic is ook niet bedoeld alsof ik het zwaar heb hoor! Ik vind het prima te doen! Het is bedoeld als verbazing, delen, de wereld om je heen, verschillen tussen mensen.

Ik ben verder prima gelukkig met mijn leven hoor :)

20. Anne144

Anne144 Actief lid

14 mrt 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    Gelukkig!!
    Ik heb niet anders gedaan op deze topic; me verbaasd; over de wereld om me heen; in het verschil in mensen!

Het jammere is; omdat ik degene ben die me over bepaalde zaken verbaas, ik daar mijn ervaring en mening op geef; en omdat ik idd de mazzel heb met een doorslapende alles etende niet huilende baby,
    Wordt er tegen mij gezegd dat ik: alles beter weet en oordeel over mensen.
    Heel herkenbaar uit de wereld om me heen; omdat alles hier uit het boekje gaat.... Ben ik juist degene waar dit tegen wordt gezegd, want ja wat weet ik ervan...
    En wordt er zelfs tegen mij gezegd dat ik maar moet wachten op een tweede, want dan Zal het allemaal anders zijn....

Ik bespaar me verder deze discussie, tot Ziens

Deel Deze Pagina