hoe doen met de pakjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Wij zetten ze op de mat en gaan de woonkamer in. Er gaat vanzelf een kind naar de Wc toe en die ziet het dan staan. Ieder jaar GROOT succes hier :)

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

hier krijgen zeen een lege zak voor de deur ;)

We laten iemand har dop de deur bonken en dan vinden ze een lege zak. In die zak zit een gedicht dat de pieten de cadeautjes hebben verstopt en ze moeten gaan zoeken. En dat bij elk cadeautje een hint zit waar het volgende cadeau zich bevind.

Zijn de kids lekker zoet mee, en druk bezig met cadeaus zoeken. Elk jaar groot succes :D

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wonder ook een leuk idee ! Maar moeten de kindjes wel wat ouder voor zijn.

Was vandaag bij vrienden, die hebben een open haard, zetten daar vanavond de zak in, en morgenochtend vinden de kids dus die zak.

4. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Bij ons gaan ze bij het opstaan zondag gewoon de kadootjes vinden op hun speelmat.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Idd een leuk idee wonder! leuk voor als mijn zoon ouder is ik ga het onthouden voor over een paar jaar!

6. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Opa en oma komen hier. Ze komen rond half 4 en om half 5 komt "de Sint", de buurman die op de ramen klopt en de zak voor de deur zet. Dan is het ongeveer een uurtje of anderhalf uitpakken en dan gaan we lekker grillen met zn allen.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    lees dat er toch veel op de raam laten kloppen door de buren :) denk dan meteen aan me eigen jeugd. tot op de dag van vandaag weet ik zeker dat ik echt in de verte een piet zag wegrenne nadat een zwarte hand op de raam had geklopt. mijn ouders vertelde me dat dit echt fantasie moet zijn geweest want het was altijd papa die was douchen (niet dus) en dat hij gewoon met een zwarte handschoen aan op de raam bonste en alllang weg was als de deur open ging. moest eerst over de kados heen klimmen die in de gang stonden haha.

toch gek hoe de fantasie van een kind het zo doet geloven dat je dingen ziet die er niet zijn :).

8. mette

mette Actief lid

18 aug 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik zal je nog sterker vertellen; Jaren nadat we niet meer in de Sint geloofden vroeg ik aan mijn moeder wie er toch altijd aanbelde op pakjesavond. Ze zei: ´niemand´. Altijd als pakjesavond begon zei mijn vader of moeder: ´Hoor ik daar de bel?´ Wij vervolgens helemaal hyper en we durfden bijna niet de deur open te doen. Maar al die jaren heeft er dus nooit iemand aangebeld. Kun je nagaan....

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Geweldig om te horen!
    Hier ging het vroeger ook met een hoop gebons op de deur door de buren;) De deur stond altijd al op een kiertje en zo werd er een hand strooigoed naar binnen gegooid en stonden de cadeautjes voor de deur. Ik weet nog goed dat mijn ouders zeiden nou dan moeten we maar wel even hard gaan zingen he:p

Morgen komen hier de opa's en de oma's in de middag. De cadeautjes doen we allemaal in een zak en die zetten we in de gang maar wil het later ook door de buren laten doen als ze wat ouder is;) 's Avonds gaan we gezellig gourmetten.

10. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Hier heeft zwarte piet (=papa) vanmiddag de cadeautjes in de woonkamer gezet, terwijl ik mijn zoontje onder de douche zette (we hadden een heel luie pyjama ochtend ;)). Tijdens het afdrogen heb ik hem gevraagd of hij nog wel een cadeautje wilde etc om hem voor te bereiden. Groot succes.

Een goede herinnering is sinterklaas bij mij thuis toen broertje en zusje nog jong waren (meer dan 7 jaar jonger dan ik). Elk jaar weer was mijn vader toevallig naar boven om iets te halen, terwijl ik of mijn broer buiten gingen zingen zodat de sint ons kon horen. Mijn vader liet de zakken vanaf het balkon zakken, mijn broer of ik pakte de zak aan, zetten ze voor de deur, belden aan en renden stil via de achter deur naar binnen. En verrast dat je niets gezien had... Elk jaar weer een succes en als oudere zus erg spannend en eervol om te doen :D. Ik heb als kind dus al heel goed leren liegen, heerlijk.

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Leuk zeg! Ook grappig om te horen dat je dus meegeholpen hebt met het grote geheim. Ik vraag me nog steeds weleens af hoe het toch komt dat oudere broers/zussen niets verklappen tegen hun kleine broer of zus maar volgens mij komt dat gewoon omdat ze het heel interessant vinden een geheim met papa en mama te delen:)

Kunnen we geen topic openen met leuke sinterklaas herinneringen:p

12. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Even off topic een antwoord:

Het is simpelweg veel te leuk zo'n geheim dat je kunt delen met je ouders. Je hebt niet zozeer je jongere broer of zus er mee als je het verklapt, je verknalt het heel erg voor jezelf.

De gezelligheid die in de weken voor pakjesavond in huis heerste, samen met mijn moeder cadeau's gaan shoppen in de stad, winkeltje in, winkeltje uit. Nadenken wat de ander echt leuk zou vinden om te krijgen binnen jouw budget. Stiekem inpakken etc. (mag ik van jou... de plakband ... het pakpapier ... de typemachine...). Elkaar lekker plagen tijdens het dichten of met suprices. Helemaal mijn familie ;). En dan samen genieten van een heerlijke lange familie avond. En niet te vergeten: je mag nog langer ongeneerd kind zijn dan je leeftijdsgenoten!

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    vandaag bij mijn ouders was mijn vader omgelopen naar de voordeur had daar de krat met cadeautjes neergezet. Vervolgens via achter weer naar binnen, en ineens ging de telefoon hahaha (hij belde zelf via de andere handset), dus hij (mijn vader) moest nog even acteren en deed net of het sinterklaas was. De meiden mochten toen de voordeur opendoen.

morgen gaan wij eerst uiteten (brunchen) en onze buren die gaan dan de cadeautjes uit de schuur halen en binnen zetten en wat pepernoten strooien. Dus als we terugkomen dan is het al binnen.

14. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij vieren het morgen avond, er komen 4 zwarte pieten met Sinterklaas we hebben afgesproken dat we de zak met cadeautjes in de auto zetten en dan zodra Sint binnen is gaat 1 van de pieten even met Opa naar buiten om de cadeautjes te pakken uit de auto.

Op het moment dan Sinterklaas er is zal de kleine meid het toch even druk hebben daarmee en anders zullen de andere pieten haar wel weten af te leiden ;)....

(hopen we dan maar :p)

15. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ik heb net een paar kadootjes (met sinterklaas doe ik niet veel, meer met kerst) bij de deur gelegd met een hoop strooigoed ernaast.. Dan morgenvroeg zelf heel verbaast gaan kijken met de kinderen hahaha. Zeggen dat de sint en piet al geweest zijn. Dat omdat wij morgen middag naar oma en opa gaan en daar ook een beetje gaan vieren. De sint en piet zijn daar dus ook al geweest en hebben een kadootje achtergelaten :D
    Tja de reden dat ze de sint en pieten niet te zien krijgen is dat ze haast hebben want de sint is jarig en alle kindjes moeten een kadootje krijgen dus ze zijn druk bezig hihihi.

Vinden ze geweldig dat weet ik nu al als ze die kadootjes en strooigoed zien bij de deur :D Vooral als ik ook zo stomverbaast ga doen :D hihihii Ik heb er al egt zin in!

16. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Wij hebben net de nieuwe treinbaan in elkaar gezet en er een groot kleed overheen gelegd. Mand met kleine kadootjes ernaast en dan morgen feest als de jongens wakker worden.

Spoor van pepernootjes las ik ergens vind ik wel erg leuk missschien doe ik dat straks nog even ;)

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nou dat klinkt zeker gezellig! Ik heb er ook alleen maar leuke herinneringen aan:)

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vandaag bij opa en oma keihard oo de deur gebonkt en de zak voor de deur gezet, dat gezicht van Luc.
    Hij deed zelf de deur open, dat gezicht, echt van : huh... wtf.. hoe komen die cadeaus daar....

LOL

19. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Mijn oudste komt om 12 uur thuis. Dan hangt er een briefje aan de deur waarop staat datde pieten zijn geweest en alle kado's hebben verstopt.
    In totaal zijn er zo'n 50 kado's denk ik ( darren, dean, mijn moeder, schoonouders en ik) we verstoppen ze dus niet heel moeilijk en wel meerdere bij elkaar.

Leek me wel leuk zo, anders zijn we met 10 minuten klaar denk ik.

Deel Deze Pagina