Heeft jullie cb het ook zo 'druk'?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.932
    113
    Mijn zoontje is nu 2,5 week en dus mogen we over een kleine twee weken naar het cb. Half december staat de tweede afspraak al.
    Nou wil het toeval dat we net diezelfde dag (half november) ook een afspraak hebben bij de kinderarts dus ik belde van orgen met het cb om de afspraak daar te verzetten. Nou ,astig, lastig. Eerste optie was pas 2 december...:$ tja dat was wel wT laat, ja ik zei en de 16e hebben we de tweede afspraak al...
    Nou mevrouw wist eigenlijk níet hoe dit moest, dus ze ging overleggen en dan werd ik wel teruggebeld.

Maw, als er deze periodenog twee kindjes waren geboren hadden die ook geen plek gehad op het cb..... Raar hoor!

Wat mij betreft wordt die eerste afspraak geskipt, hij hoeft dan nog geen prikken en hij wordt dan tenslotte al gezien door een kinderarts...

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Afspraak lekker laten vervallen dan zou ik denken. Waarschijnlijk wordt bij de KA ook wel gewogen en gemeten. Tenminste hier wel zo.

Cb was bij ons in t begin ook heel druk. Waren ik dezelfde tijd veel kleintjes geboren. Agh ja.

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja, een afspraak verzetten is bij ons ook erg lastig omdat ze het zo druk hebben.

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ja hier ook lastig om een afspraak te verzetten.Van de 4 Cb's die de gemeente (verschillende dorpen bij elkaar) is er binnen 2 jaar tijd nog maar 1 over.gevolg van bezuinigingen. Ook verschillende afspraken die niet meer worden gedaan met bepaalde leeftijden.
    Als ik een afspraak heb met de kinderarts ga ik niet naar het CB tenzij er prikjes zijn.dan ga ik ook echt alleen voor prikjes want de rest is dan net gebeurt bij de kinderarts.

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier afspraken ook lastig. Probeer altijd aan het begin of eind van m'n werkdag te plannen, ik werk 4 dagen/week en op mijn vrije dag werken zij niet. Bij 8 maanden was de verpleegkundige een keer ziek en belden ze op m'n voicemail 'afspraak is verplaatst naar week later donderdag 12:00 uur'. Dus ik bellen dat ik dan de hele dag vrij moest nemen, en dat ik dat niet ging doen voor een CB afspraak zonder prikjes. Verzetten naar ander tijdstip kon niet, was vol. Dus wilde ik dan alleen maar wegen en meten bij de assistente op de dag dat de afspraak oorspronkelijk stond, en dat gesprek met de verpleegkundige die ziek was wilde ik dan gewoon overslaan. Nou mopper, mopper, dat was moeilijk hoor, daar was het inloopspreekuur voor. Ja, op maandag om 13:00, alsof ik dan niet m'n hele werkdag kwijt ben! Uiteindelijk na veel gemopper en lang overleg (hoe moeilijk kan het zijn), mocht ik toch op de dag/tijd dat m'n afspraak oorspronkelijk stond, alleen komen voor wegen/meten bij de assistente.

Afspraak daarna was dochter behoorlijk verkouden/bronchitis (net koortsvrij), dus eigenlijk had ik de prikjes liever uit willen stellen. Maar alleen al de gedachte aan weer die moeilijkheden en een hele werkdag kwijt zijn heb ik ze maar gewoon laten geven. Toch eigenlijk stom dat hun volle agenda daarin een rol speelt.

Dus ja, ik herken het. In jouw geval zou ik de afspraak gewoon laten vervallen als je de kinderarts ziet, CB afspraak heeft dan 0 toegevoegde waarde en 4 weken later zie je ze alsnog.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ging dat ook zo. Ook latere afspraken altijd na de leeftijd van het schema, maar als het goed gaat, is dat niet zo'n drama.

Heb voor 1 afspraak eens gebeld, omdat we vlak na zijn 2e verjaardag op vakantie gingen. Ik hoopte dat we daarvoor konden. Ze hebben me toen op de inval lijst gezet. De middag kreeg ik telefoontje dat ik de dag erna kon komen, en dat lukte gelukkig ook. Dat was de enige keer dat we te vroeg waren ;)

7. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Je eerste afspraak fijn laten vervallen. Wegen en meten doet de kinderarts normaliter ook... En met vragen oid kan je altijd bellen of naar het inloop spreekuur gaan lijkt me :)

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik herken het niet zo. Hier kan ik makkelijk terecht met mijn gewenste dagen / tijden. Ook weleens een extra afspraak moeten inplannen en dan kon dan binnen een paar dagen.
    ( er wonen trouwens wel kinderen hier in het dorp :D)

9. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Bij ons is het zo dat als ik bel dat het allemaal moeilijk moeilijk is maar dat als ik daar ff langsga voor een datum er veel meer mogelijk is.

10. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Als je toch al een afspraak met een kinderarts hebt, kan je het cb vast wel skippen ja.

Ons cb is ook druk, dus ik herken dit wel.

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ja het is hier ook smoordruk op het cb.

Morgen heeft ons mannetje(6 weken) zijn eerste afspraak bij het cb bij de kinderarts. De datum werd ons meer gemeld dan dat we een keuze hadden.
    Schijnt hier een babyboom te zijn in Leeuwarden

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Bij ons niet zo'n probleem. Heb wel eens een afspraak verzet, dat ging heel makkelijk. Toch genoeg kinderen hier volgens mij ;)

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hier ook. Heb je een afspraak staan op 5 november, bel je 30 oktober dat dat niet gaat, is het: ja dan kan het 12 december (5,5 week later dus) eerder kan dan echt niet, wel nog later.
    Sem zn 5 maanden afspraak staat ook pas in december, als hij bijna 7 maanden is... :/

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.932
    113
    Nou het cb heeft zichzelf nogal hoog...

Net maar weer even gebeld want nog steeds niks gehoord. Er stond idd in de computer dat er overlegd zou worden maar er was nog geen nieuwe afspraak ingepland. Nee dat klopt want ik heb ook nog niks gehoord. Maar ik vroeg hoe zinvol het uberhaupt was omdat hij ook al door de kinderarts gezien wordt, ja nee maar de kinderarts kijkt naar hele andere dingen en de arts daar MOEST hem zien ivm de vaccinaties... Huh? Die krijgt hij toch pas bij de tweede afspraak? Ja dat klopt mevrouw.
    Maar echt de arts 'moet' hem zien, ik dacht dat het cb niet eens verplicht was om heen te gaan??

Zal nu toch wel teruggebeld worden neem ik aan, hopelijk door de wijkverpleegkundige zelf...

Phja ze had nog wel een optie, dat was ook maandag maar dan een andere tijd. Ja nee daar schieten we wat mee op:(

15. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nou gewoon laten vervallen ;) als je naar de kinderarts gaat doen ze ook wegen en meten ... Precies hetzelfde als op het cb.
    Ze vertellen je nu toch nog niet zoveel bij het cb...dus ik zou die afspraak gewoon laten vervallen hoor.

Je kan ook altijd dingen aan je ka vragen...

Deel Deze Pagina