Hoi allemaal, Even een vraagje, wat zijn de voor en nadelen ten opzichte van elkaar? Zijn er hier mensen met ervaringen? Ben eerlijk gezegd een beetje "bang" voor een ruggenprik... maar morfine, in hoeverre verdoofd dat alles en schadelijk voor kindje? enz? ik hoop dat er wat mensen zijn dcie hier hun ervaringen kunnen delen.
Ik heb een ruggeprik gehad. Was er van te voren ook bang voor. Leek me pijnlijk. Maar heb het eerlijk gezegt helemaal niet gevoeld. Wat ik prettig vond was dat ik alles helemaal beleeft heb. Vond het heerlijk dat ik de pijn van de weeen niet meer voelde. Tuurlijk zijn er ook nadelen. Je moet bv een katheter. En persen kan langduren omdat je zolang hij aanstaat je geen persween voeld. En dan heb ik het nog niet over complicaties die kunnen optreden. Maar dat is bij alle ingrepen en medicatie zo. Succes met je keuze! Ik wil bij de 2de weer bevallen met een ruggeprik
Heb ook een ruggeprik gehad en heb het zetten ervan helemaal niet als pijnlijk ervaren en vond het een verademing dat de pijn over was. Moest tenslotte toch met een keizersnede bevallen en dat kon meteen in één moeite doorgaan. Ik zou bij een eventuele bevalling weer voor een ruggeprik kiezen.
eigenlijk niet echt ervaring hiermee , bij mijn eerste bevalling zonder pijnstilling gedaan , maar mocht ik kiezen dan denk ik eerder geneigd te gaan naar een ruggenprik, heb zelf ooit na een operatie aan infuus met morfine gezeten, en werd gewoon plat gespoten . helemaal van de wereld was ik weet er nog er weinig van. tijdens me bevalling zou ik dit toch niet zon prettige ervaring vinden..
Ik heb ook een ruggeprik gehad, eerst als pijnstilling maar kon daarna in 1 moeite doorgaan voor de keizersnede, dat was achteraf prettig. Ik kan me helemaal niet herinneren dat de ruggeprik werd gezet, waarschijnlijk omdat de weeen overheerste... Ik heb wel koorts gekregen tijdens de bevalling waardoor de baby en ik beiden antibiotica moesten krijgen, dat is dus wel een nadeel, want waarschijnlijk heb ik dit van de ruggeprik gekregen. Voor mijn naderende bevalling heb ik aangegeven weer een ruggeprik te willen. Eerlijk gezegd wist ik niet dat morfine ook een mogelijkheid was? Of heet het soms anders?
Geef mij het pompje remifentanil maar! Ik heb 2x een ruggeprik gehad en 2x heeft deze totaal niet gewerkt!
heb zelf niets gehad, maar als dan zou ik voor die prikken kiezen. moet er niet aandenken dat ze daar beneden nog een katheter moeten zetten
Ik heb geen ruggenprik gehad maar een pompje en vond het op het moment super fijn maar achteraf kan ik me niks herinneren Viel steeds in slaap en heb er weinig van meegemaakt Weet alleen nog dat mijn zuurstofgehalte steeds flink zakte en alle allarm bellen begonnen te rinkelen Bij de tweede een prik in mijn been gehad en 2 min later had ik onsluiting dus die heeft niet eens gewerkt haha
Die katheter zetten ze natuurlijk als de ruggeprik al aanstaat dus daar merk je niks van en ik vond het wel relax dat je niet hoeft na te denken om naar de wc te gaan hihi
Bij mij werd de catheter geplaatst voor de ruggeprik .. Maar valt est mee hoor. En de ruggeprik viel me ook heel erg mee. Heb een geplande keizersnee gehaden na de keizersnee morfine, maar dat de ik nooit meer, heb e echt heel naar gevoeld an dat spul.
Ik heb een pompje gehad met remifentanil. Dat is mij prima bevallen. En een ruggenprik kreeg ik na de bevalling voor het hechten. Die was niet goed gezet, waardoor ik extra complicaties kreeg (ademhalingen problemen). Dus ik kies nooit meer voor een ruggenprik, maar dat komt door de negatieve ervaring.
Ik heb een ruggeprik gehad. prikken voelde ik niets van (4x geprikt).Kreeg wel koorts van de prik. ik moets aan de ab en de kleine ook. Die moest daarom ook 4 dagen op de couveuse afdeling. Hierdoor 5 dagen in t ziekenhuis gelegen. Hoop deze keer thuis te bevallen en heb de tens besteld.
Tja....moeilijk. Bij de eerste geen pijnstilling gehad, tweede was een keizersnede en dus ruggenprik. Dat viel enorm mee en vond het niet pijnlijk. De katheter werd erna pas geplaatst, dus niets van gevoeld!
Wilde ook geen ruggenprik, heb gekozen voor pompje, maar zou dat niet meer zo snel doen. Was stoneeeed niet normaal.
Ik had morfine, ons zoontje werd te vroeggeboren en zou sowieso overlijden dus de risico's weet ik niet. Ik zat midden in een weeenstorm toen ik het kreeg, en het heeft bij mij echt niet geholpen. Het werd absoluut niet minder, en ben misschien 1 minuut even suf geweest maar dat was alles.
Hoi, Ik werd ingeleid en heb toen eerst een ruggenprik gehad, deze werkte haast niet dus kreeg ik zon morfine pompje, maar dat zou ik nooit weer doen. Daar werd ik vreselijk high van en herinner me hele stukken van de bevalling niet meer, wat ik erg jammer vind. Ik hoop dat het me deze keer zonder pijnstilling lukt! Liefs
Ik mis ook stukken van mn bevalling, maar ik dacht dat dat gewoon kwam omdat ik druk was met bevallen (met ruggeprik) en na de keizersnede 's nachts mis ik ook stukken. Vraag me af waar het dan aan ligt?
Ik heb eerst morfine gehad maar dit hielp maar 1uur. Daarna de ruggenprik gekregen maar ik voelde er bijna niets van en dat terwijl ze 2x hebben moeten prikken
In het begin van mijn zwangerschap verkondige ik altijd aan een ruggeprik te willen. Toen ik me verder in ging lezen en alle ervaringen en ook de nadelen las kwam ik er al snel op terug. Het lijkt me vreselijk om een prik in je rug te krijgen en ook om een katheter te krijgen en vaak hoor je dat bevallingen langer duren en je ook langer moet blijven na zo'n ruggeprik en mijn vk vertelde dat je bloeddruk erg kan dalen (en ik heb van mezelf al een lage bloeddruk). Morfine leek me een betere oplossing maar ook hier nadelen (wel minder naar mijn idee). Nu zou ik het liefst willen bevallen zonder pijnstilling en dit wil ik ook zeker proberen en dan zie ik op dat moment zelf wel wat ik wel (ik denk dat het me dan niet veel intresseerd als de pijn maar minder word)