Hoe doen? Ziek en alleen thuis met kind.

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als ik zo ziek ben dat ik de hele dag boven de pot hang neemt mijn man vrij. Hij heeft gelukkig een baan waarbij dat mogelijk is.

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Toch kindje naast je nemen. Het is niet anders als er echt geen andere oplossing is.

Beneden op de bank zitten met deken kind voor je laten spelen en veel toe staan makkelijk drinken eten dan maar een extra koekje snoepje. Afkopen idd haha.
    Heel veel dvdtjes of laptop laten kijken. Zo zou ik de dag door komen wat moet dat moet.

Moet wel zeggen als ik oppas zou hebben en ik ben zo beroerd zou ik daar echt wel blij mee zijn maar als het niet kan dan kan het niet.

Gelukkig zijn mijn kinderen al wat groter de jongste is 4.5 en die kan ik wel afkopen met wat extra.s en de oudste kan ik optrommelen om even met zijn zusje te spelen( IN MIJN DROMEN DAN) Die past echt niet op zijn zusje. Helaas.

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hier precies hetzelfde.

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Hier kan dat jammer genoeg niet zomaar :(.

5. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Als ik zo ziek ben moet ik keihard bikkelen en doorzetten want wij hebben niemand die oppast of de kinderen even kunnen opvangen dus heb ik geen keuze.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Lijkt me echt heel vervelend als je niemand hebt om op terug te vallen.
    Als ik zo ziek ben, regelen wij ook oppas.
    Beterschap!!! Is het vandaag niet al wat beter? Buikgriep kan ineens ook weer over zijn.

7. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Mama`s kunnen niet ziek zijn.

Hier ook niemand om op terug te vallen. Dus dan te tv maar veel aan.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier momenteel continue misselijk/spugen van de zwangerschap :(

Ml smeert brood voor t werk en zal.vanavond moeten koken. Hopelijk redden we het vandaag met veel toiletbezoekjes en tv kijken. Als dl slaapt ga ik ook meteen op bed.

ik probeer nog wel het spugen boven te doen zodat ze er niet veel van mee krijgt maar ben zo slap als een vaatdoek en soms red ik t gewoon niet om naar boven te rennen.
    Zien jullie kids jou spugen?

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Oh t ergste vind ik momenteel de poepluiers.. kan wel.janken (nadat ik gespuugd heb)

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier ook doorbijten. En mijn jongste houd niet van de tv ofzo. Heb niemand om op terug te vallen ook geen man dus t is uren aftellen tot aan bedtijd. Zwaar klote. Maar zodra hij gaat liggen ga ik ook liggen. En zodra het bedtijd is doe ik mn happy-dance en ga ik ook te bed :p

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Voel je je al beter? Anders wil ik eventueel ook wel even met de kleine naar buiten?

12. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ja hij ziet mij spugen. Op zich vind ik dat ook niet erg, ben er niet bang voor ofzo. Hij heeft zelf nog nooit gespuugd (ja als baby), dus ben eerder bang dat hij in paniek raakt bij zijn eerste buikgriep!

Bicy.
    Gaat gelukkig al een stuk beter. Koorts is gezakt (wauw!), voel me nog wel een beetje 'squeeky', maar gaat een stuk beter.

13. Hobbelpaardje

Hobbelpaardje Actief lid

23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Beterschap!

Ik ben alleenstaand met 2 kindjes,dus ik doe het altijd zonder hulp.
    Gewoon jezelf makkelijk maken. Makkelijk eten,huishouden laten voor wat het is. Filmpje op,pyjama's aan en jezelf erdoorheen slepen.
    Zelf op de bank liggen,drinken vlakbij je zetten zodat je zo weinig mogelijk hoeft te lopen.

Rot he,zieke mama's moeten verboden worden!

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Gelukkig gaat het weer wat beter!!. Bij mij was de 1e dag buikgriep ook het ergst, daarna alleen nog maar een naar slap gevoel.. Het was zeker 13 jaar geleden dat ik het voor het laatst had, maar wat een hel :(

15. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dit.

Als mama kun je het je dus niet permitteren om ziek te zijn, hoe cru het ook is. Dan ga je door. En lukt dat niet omdat je echt letterlijk omvalt van ellende, dan is mijn mening dat je man thuis moet blijven om voor jullie te zorgen.

16. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik bel mijn ouders of schoonouders als het echt niet gaat tot nu toe 1x gedaan ik had een hele heftige aanval en wist niet waar ik het zoeken moest.

17. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113

Geweldig als je dat kan, maar kon gisteren toch echt mijn nest niet uitkomen. Gelukkig vond mijn zoon het ergens wel 'gezellig' om met mama in bed filmpjes te kijken. Moest er alleen soms uit voor wat te drinken en eten voor hem.
    Man kon niet thuisblijven van zijn werk, tenminste, hij KAN niet zomaar thuisblijven van zijn werk. Zit momenteel op een klus die echt binnen een bepaalde tijd klaar moet zijn.

Maar ik heb gisteren overleefd. Voel me weer een beetje onder de levenden, d.w.z. ik functioneer weer, eet weer en voel me raar genoeg nu eventjes niet slap. Ben wel moe en blijf lekker nog binnen vandaag. Jammer voor zoon, want het is heerlijk weer!
    Zusje is net even op visite geweest, dus zijn dag is niet helemaal saai!

18. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Mijn man en ik hebben laatst de buikgriep samen gehad, dat was ook een groot feest! Mijn dochter had het een paar dagen daarvoor ook gehad en was op gegeven moment gelukkig weer zo fit dat ze een paar uurtjes naar het kdv kon.
    Wij hebben verder ook geen oppasmogelijkheden en dat is gewoon zwaar k*t soms. We zijn nog nooit zo beroerd geweest en achteraf weet ik niet meer hoe we de dagen zijn doorgekomen.

Veel sterkte, Warboel!

19. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Gelukkig voel je je weer wat beter!
    Wat ik doe als ik echt beroerd ben lekker disney filmpjes op met een deken op de bank tafel erbij geschoven zodat ik niet veel op hoef te staan, maak er gewoon een filmdag van, kan ik uitrusten en kinderen kunnen gewoon of film kijken of spelen in de woonkamer :)

Deel Deze Pagina