hoe doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door steffie1980, 3 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Hoi,
    Mijn jongste is nu 2,5 jaar, na de paasvakantie zou ze hier in belgie naar school mogen, ze is er heeeel hard aan toe want het is een vreselijke wijsneus en moet zeggen met andere kinderen spelen gaat ook erg goed!
    Ze wil ook naar school en ze praat ook heel erg duidelijk, we zijn al wezen kijken op de school van onze zoon van 4 en ze zeggen daar ook dat ze er aan toe is

Maaaarrrr ondanks dat het zo een "slimme" meid is, is ze nog niet zindelijk, en dat is wel een kleine vereiste....een ongelukje mag, maar ze zou eigenlijk zo goed als droog moeten zijn overdag.
    Nu mag ze al een hele tijd op de wc, ze zegt moet plassen, maar doet nooit niks :( potje staat in de woonkamer, ze gaat er wel regelmatig opzitten, maar plassen niks hoor dat doet ze wel weer als ze haar broek aanheeft :rolleyes:
    Ook mee laten gaan als ikzelf naar het toilet moet, of als mijn zoontje gaat (potje naast de wc gezet...miss dat het geluid dan hielp of zo) werkt allemaal niet, we hebben dus in de afgelopen 3 maanden niet een plasje kunnen opvangen om haar duidelijk te maken van JIPPIE

Ze weet wanneer ze moet, want ze zegt het wel als ze een pamper omheeft wat ze doet....maar doe je die af...vergeet ze het spontaan en houd gewoon op.

Maw ze ligt miss op veel dingen wat voor, zoals praten tekenen spelletjes enzo maar met de zindelijkheid wil het dus echt niet vlotten

wat stellen jullie voor? Want ze verheugt zich er echt op om ook naar school te mogen en ikke stiekem ook wel hahaha

dank je steffie

2. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik vind haar wel erg jong hoor, sommige kinderen zijn dan al wel zindelijk. maar ik vind het nog wel heel vroeg. mijn zoon is een jaar ouder en die is pas een maand uit de luiers....

groetjes Nienke

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik vind het raar dat 'zo goed als zindelijk' een vereiste is. Het ene kind is met drie zindelijk en het andere kind met vier jaar. Je kunt een klein kind niet dwingen om zindelijk te worden.

Kwebbel

4. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hmmm ben dat eigenlijk alleen maar gewend op de basisschool.
    Ze "moeten" dan zindelijk zijn.
    Maar bij een kind van 2.5 jaar?
    Vind dat wel raar hoor.
    idd...wat hierboven al word gezegt...sommige zijn met 3 pas zindelijk of later zelfs.
    Je kan een kind niet "dwingen" zindelijk te zijn.
    Je kan ze wel sturen en aanmoedigen.
    Maar uiteindelijk zijn ze zindelijk wanneer zij er aan toe zijn.
    Meid....succes!

5. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Vanaf 2 jaar zijn kinderen in principe in staat om hun blaas onder controle te houden.. Maar je hebt ook nog zoiets als een emotionele ontwikkeling met zindelijk worden..

Al mijn kinderen waren rond de 2 jaar iig overdag zindelijk en ik heb zo'n vermoeden als jij handig en creatief omspringt met het verlangen van je dochter om naar school te mogen, ze snel zindelijk is..

Bijvoorbeeld door iets dergelijks te vragen; Waar mag jij naar toe als je op de wc plast? En haar duidelijk maken dat ze dus naar die leuke school mag als ze op de wc plast ipv haar broek... Verder niet moeilijk doen erover of super veel aandacht aan schenken, maar wel steeds herhalen op een leuke en speels manier..

Zij heeft een verlangen om naar school te gaan, maak er gebruik van zou ik zeggen.. en anders; ze kan dr hele leven nog naar school immers.. misschien kan je eerst met haar een paar dagdelen proberen en zo opvoeren als ze meer zindelijk wordt..

Succes
    Groet, Hilde

Deel Deze Pagina