hoe laat naar bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gerianne, 15 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoe laat naar bed

1. 18.00

2. 18.30

3. 19.00

4. 19.30

5. 20.00

6. 20.30

7. later

8. eerder

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. gerianne

gerianne Niet meer actief

ik ben eigelijk heel benieuwd hoe laat jullie kinderen naar bed gaan
    ik heb een dochter van 2.5 jaar en zij gaat ongeveer om 20.00 uur naar bed
    soms denk ik wel eens dit is te laat
    maar ze is niet eersder moe
    hoe zit dit bij jullie

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ons dochtertje van bijna 18 mnd gaat tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed. Streven is 19.00 u alleen lukt dit slechts een enkele keer. Ik heb niet de indruk dat ze dan te weinig slaapt..

3. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Bij ons is het meestal 19.30 uur voordat ze op bed ligt. Onze dochter is trouwens net twee. Maar het ligt er ook een beetje aan wat we de andere dag te doen hebben. Als ze bijvoorbeeld vroeg uit bed moet om naar de creche te gaan, probeer ik haar er eerder in te hebbben. Mijn streven is altijd om haar klokje rond te laten slapen. Dat doet ze namelijk ook als wij haar niet wakker hoeven te maken. Dus als zij om 7 uur naar bed gaat, wordt ze de andere dag om 7 uur wakker. En als we haar om 9 uur op bed leggen is ze de andere dag om 9 uur wakker. Is wel lekker, want zo kan ze in het weekend wat later, kunnen wij ook een beetje uitslapen.

x LInda

4. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Bij mij gaat de oudste van 6 jaar om half 8 naar bed,
    Hebben we dus zo gedaan met de jongste die is 2 jaar net die gaat om half 7 en gaat nog heel goed :)

Groetjes Brenda

5. Loess

Loess Actief lid

14 feb 2007
    267
    0
    0
    mijn zoontje gaat on half negen naar bedd.. hij is ook niej eerder moehh.. maar jah hij is pas drie jaar. als hij strax naar de kleuterschool gaaat wordt dat vanzelf wel eerder denk ik

6. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    mijn zoon van 6 gaat tegen 19.00 uur-19.30 uur naar bed vind ik een mooie tijd en daarna heb ik even tijd voor mezelf en papa want ook dat gaat gwoon door

7. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik breng mijn dochters om kwart voor 7 naar boven verhaaltje voorlezen en dan slapen ze om kwartover 7
    breng ik ze later naar bed dan heb ik een probleem want dan zijn ze over hun slaap en blijven ze naar beneden kleppen.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn zoontje van bijna 2 1/2 gaat om 20.00 uur naar boven en rond 20.15 à 20.30 uur gaat het licht uit, na een verhaaltje...Hij doet 's middags nog een tuk van zo'n 2 uur, dus vandaar dat hij wat later gaat. Als hij die middag tuk niet meer nodig heeft, dan wil ik hem 's avonds uiterlijk om half 8 in bed hebben...

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Beide dochters van bijna drie en bijna anderhalf gaan tussen 19.00 en 19.30 naar bed. Nog even tandenpoetsen, verhaaltje en dan slapen.

Kwebbel

10. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Mijn oudste dochter gaat tussen zeven uur en half acht slapen! We beginnen meestal zo rond zeven uur met douchen, dan wat liedjes zingen, verhaaltje voorlezen en slapen maar, de ene keer duurt dat iets langer of iets korter, maar meestal voor rond half acht gaat het licht uit! Ik zou het liever nog wel iets eerder zien, maar ja het komt er zo vaak niet van, de tijd gaat ook zo snel pfff!
    En ook slaapt ze gewoon nog s'middags ong. twee uurtjes!

11. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mijn zoontje van bijna 2.5 gaat tussen 19.00 en 19.30 naar bed

12. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Mijn zoontje is 6 jaar en gaat om 19.00 uur naar bed.
    Het is dan ook een ontzettend druk kereltje en gaat
    naar speciaal onderwijs.
    S'morgens om 7.00 uur staan we op,want zijn bus voor
    school komt om 8.00 uur.
    In het weekend mag hij soms een half uurtje
    langer opblijven.

13. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Heb een zoon van 2 en 2 mnd en het is al meer dan 6 mnd zo dat hij rond 22.00 uur naar bed gaat. Het is laat weet ik alleen hij gaat gewoon niet eerder naar bed. 's middags slaapt hij nog wel 1,5 uur.
    Na mijn bevalling en kraamperiode wil ik wel de middag dutje eruit bouwen, maar ook als hij korter als 1 uur slaapt in de middag dan gaat hij rond 10.00 naar bed en wordt hij rond 7.00 / 7.30 volgende ochtend wakker.
    Ik zou wel willen dat hij om 20.00 naar bed ging dan hebben wij ook een avondje voor onszelf :).

Vraagje doen jullie kinderen van 2,5 ook een dutje in de middag? En van hoelang? Of wanneer hebben jullie het afgebouwd?

14. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Mijn dochter van 2 jaar en 3 maanden doet ook nog een slaapje in de middag laatste tijd wat minder lang maar toch altijd nog dik een uur!
    Maar ik ga het echt niet afbouwen hoor, ze heeft het nog nodig en ze bouwen het zelf wel af, daar hoef je niets voor te doen!
    Maar in jou geval..... gewoon niet meer op bed leggen en eerder neergooien op bed, dit een tijd volhouden, laat hem huilen en ga er weer naartoe enz. Kijk dit een tijd aan, misschien werkt het wel, want 10 uur pfff ik zou gesloopt zijn!
    Succes!

15. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Helaas werkt bij mijn zoon laten huilen niet. Heb ik een paar maanden terug geprobeerd, alleen wanneer je hem laat huilen (niet die jammer huiltje, maar de echte wat hij ook doet als hem dus alleen laat in zijn kamer) dan doet hij alles wat hij die avond heeft gegeten eruit spugen.

Dus resultaat is dat je hem eruit moet halen bed weer verschonen en een hele oversture mannetje aan overhouden.

Het is idd vermoeiend. Enige troost is dat hij gewoon wel rustig met ons film wil kijken (moeten dan wel weer uitkijken dat wij geen thrillers kijken :) ) en niet meer om aandacht vraagt na 20.30.

16. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Jeetje, nou das idd vermoeiend!
    Je bent nu natuurlijk zwanger, dus je hebt je rust s'middags ook hard nodig, anders had je het slaapje nu al gelijk kunnen weglaten, maar goed nog even geduld daarmee dus!
    Hopelijk is het tijdelijk en het zou heel goed kunnen liggen aan het feit dat jij zwanger bent hoor! Maar als ik jou was zou ik hier even mee naar het CB gaan!

17. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn dochter wordt in mei 2 jaar. Ze slaapt tussen 12uur en 14uur, en 's avonds gaat ze tussen 19uur en 19.30uur naar bed. De volgende ochtend is ze rond 7uur wakker.
    Ze heeft duidelijk dit ritme nodig en ik vind het heerlijk!

18. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Mijn dochter heeft nooit zoveel slaap nodig gehad. Ze gaat rond 8u haar bed in en speelt dan nog even. 6.15 a 6.30u Wordt ze weer wakker. I.v.m. mijn zwangerschap leg ik haar nog wel overdag op bed. Ze speelt dan ook een tijdje en slaapt ong een uurtje. Dit zou ik af en toe wel kunnen overslaan (denk niet dat ze eraan toe is om helemaal nooit meer overdag te slapen).
    Mijn dochter is ruim 2,5 jaar.

19. Dancer

Dancer Lid

9 apr 2007
    8
    0
    0
    Mijn dochter is bijna 4 en die ligt echt om 7 uur,Zeker omdat ze na de zomervakantie naar scholl gaat

20. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

onze dochter gaat tussen 19.30/20.00 uur naar bed :D

Deel Deze Pagina