mijn zoontje wordt nog steeds iedere nacht minimaal 3x wakker voor zijn speen. hij is pas flink ziek geweest (mexicaanse griep), maar nu weer beter gelukkig. maar ik ben toch zoooo moe nu!ik doe een moord om 2 dagen te kunnen slapen! ik werk maar 20 uur in de week, maar ben helemaal gesloopt. mijn kleine mannetje is al een nachtje bij mijn zus geweest, maar toen deed ik helemaal geen oog dicht. hoe doen jullie dat toch? ik heb een geweldig mannetje, helemaal niet meer moeilijk ofzo (eerste 3 maanden wel heel veel huilen), maar ik heb er steeds meer moeite mee om me smorgens uit bed te slepen en me enigzins toonbaar te maken. gek genoeg lukte me dit de eerste 3 maanden wel,! ik wil ook zo`n vlotte moeder en leuke gezellige vrouw zijn, maar het lukt me niet! ik baal zo van mezelf! hebben jullie ook zo`n periode gehad?
Haha, ik zit er ook middenin.. na 3 maanden kwam hij 'nog maar' 1 keer per nacht (tussen 23 en 7), dus ik hoopte dat hij daarna wel zou gaan doorslapen... not.. vervolgens kwam meneertje weer 2 of 3 keer per nacht.. dacht eerst dat het regeldagen of een sprongetje was.. helaas... Daniel wil alleen meestal geen speen, maar de borst. Soms drinkt hij veel, soms maar een klein beetje, soms valt hij aan de borst in slaap en soms ook niet (issie klaarwakker) en dan kost het wel een uur in totaal voordat hij weer slaapt. Het ergste hiervan is dat je je hier niet op instelt... maar goed.. er is een club van wij willen doorslapen maar onze babies niet.. misschien dat je daar aansluiting kunt vinden.. daar zitten kinderen bij van bijna 1 die nog niet doorslapen, dus maak je borst maar nat Groet, Jem
pff ik had dat ook zo erg en bij mij lag het aan de schildklier! en ik hoor het ook bij steeds meer mensen dat ze er last van hebben na de bevalling dus misschien toch eens laten prikken op schildklier!
ik herken dit wel inderdaad, bij mij was het ook mijn schildklier en ik heb ook vitaminepillen gekocht en visolie, ik ben nog steeds heel erg moe, ik lig meestal half 10 op bed (nu uitzondering) en moet er ook gemiddeld 3 keer per nacht uit voor mijn meisje ivm hoesten, benauwd, pufje, speentje etc. ze slaapt altijd wel weer gelijk verder maar het breekt toch op. het eerste jaar na de bevalling zijn heel veel moeders erg moe, dit komt echt heeeeeel vaak voor en is heel normaal.
Sasha is 1.5 en komt gemiddeld nog 6 keer per nacht. En nee, het lukt me niet altijd om even toonbaar eruit te zien, gewoonweg omdat ik het puf er niet voor heb. Wat bij mij eerst wel hielp, is gewoon zodra die kleine een dutje doet overdag, er lekker naast duiken. Nu slaapt Sasha niet meer overdag, dus nu wil ik er nog wel eens vroeg induiken, heeeerlijk. (vooral als mijn man avonddienst heeft, maakt het toch niet uit)
Liam kwam tot zijn 8e maand zeker 4 tot 5x per nacht. Hij had nog nooit een nacht doorgeslapen. Hij dronk dan altijd bij mij en ging daarna weer slapen. Pas na 4 of 5 maanden begon ik eraan te wennen en kon ik er goed tegen, ik probeerde overdag zo vaak mogelijk even een momentje rust te nemen. Na 9 maanden sliep mijn zoontje trouwens ineens door, dus er is hoop
Mijn kindje is wel pas 2 maanden oud maar ik ben zooooooo moe. Hij slaapt gewoon door s'nachts maar ik ben gesloopt. In januari moet ik weer aan het werk. Ben me nu al aan het afvragen hoe ik het in hemelsnaam vol moet houden zo'n dag...
Misschien omdat ze net 2 maanden geleden bevallen is en nog erg moet wennen aan alles!!!! Ik herken het hoor, de eerste 5/6 maanden was ik errug moe!!!! Probeer overdag echt zo veel mogelijk rustpuntjes te pakken, wanneer de kleine slaapt of lekker aan het spelen is, hup op de bank, kopje koffie erbij! En verder inderdaad lekekr vroeg naar bed als dat kan, en de nachten proberen te wisselen emt je partner, dus de ene nacht de een de andere nacht de ander zodat je iig een nacht je bed niet uit hoeft? Sterkte!
Dat snap ik ook niet helemaal hoor. Gewoon heel de nacht kunnen slapen, niet werken op dit moment en toch heel erg moe zijn. Ik zou ook maar wat onderzoeken laten doen! O ja, en over het topic "wij willen slapen, maar onze babies niet". Daar zijn de meeste kinderen niet bijna 1 maar er ver overheen! Helaas... En geloof mij, het went echt allemaal. Ik heb al een jaar geen nacht meer doorgeslapen maar zie er nog steeds even appetijtelijk uit als vroeger haha
Wendy, kom er gezellig bij! Iedere ochtend kan je weer lezen dat het bij andere net zo rot is gegaan als bij jou en dat is toch wel lekker hoor hihi. Zo weet je als je weer om 4 uur rond loopt dat je niet de enige bent!
Hier ook een oververmoeide moeder helaas slaapt hij nog niet door, ben met werken erbij echt doodmoe. Ik heb vroeger wel een lagere schildklierwerking gehad, toch nog maar een keer laten prikken, goeie tip!
hoe je het doet, ja door zetten, de rust pakken die je pakken kan Mijn zoontje slaapt al 2 jaar niet door, verschrikkelijk veel ziek geweest. Ik werk zelf 35 uur, en sja, je zou er bijna aan wennen. Tuurlijk gaat het de ene keer beter dan de andere keer, zoals vandaag was ik een wrak, maar de andere keer, bast ik van de energie
Zo petje af voor jullie meiden! Het lijkt mij zwaar als je kindje niet doorslaapt snachts! Marin word wel eens wakker ,maar speentje erin en slapen weer! Maar ja ik word dan weer moe van de kopzorgen met mijn meisje...
Tja, wat je kunt doen? Ik denk gewoon doorgaan. Heb nu 2 kindjes en het is niet de jongste die voor slapeloze nachten zorgt, maar de oudste. Hij is ruim 2 en wordt helaas nog elke nacht een paar keer wakker. Tel daarbij op dat mijn kleinste nog niet voor half 12 slaapt en de jongste om half 7 wakker is en dan kun je misschien wel nagaan dat ik kapot ben. In het weekend laat mijn man mij lekker uitslapen, dat scheelt een hele hoop. Hij gaat dan als hij moe is doordeweeks een keer om 20.30 uur zijn bed in. Verder doen wij 's nachts alles samen. Nou ja, ik voed, maar hij verschoont de luiers van de kleinste en kalmeert de oudste.
@TS: ook hier nog steeds een meiske dat niet doorslaapt, (jep, ook ik zit bij die club ), en je went er wel aan... Maar als jij nu zo moe bent, is het denk ik wel goed om bijvoorbeeld je HB ff te laten prikken, gewoon om te checken. Als het daaraan ligt namelijk, kun je wel de hele tijd tegen jezelf roepen dat je het vol moet houden en leuk en gezellig moet zijn enz, maar dat zal dan niet veel helpen. Ga dus wel even langs de huisarts en laat even checken of je vermoeidheid geen fysieke oorzaak heeft. En verder: ik heb hier een maand thuisgezeten, van 10,5 tot 11,5 maand en soms is dat gewoon de enige oplossing, om je maar even ziek te melden. Maar goed, Thirza was hier op dat moment 5-7 keer per nacht wakker
De vermoeidheid komt inderdaad omdat ik erg moet wennen aan het nieuwe ritme. Mijn man werkt alleen maar dus doe bijna alles alleen. Julien slaapt wel door maar is overdag bijna alleen maar wakker en daarbij stel ik erg hoge eissen aan de hygiene. Hij slaapt door wil zeggen van 23.00 tot 06.00 uur. Ik ben iemand die eigenlijk wel minimaal 8 uur slaap nodig heeft dus ook dat is erg wennen. Daarbij slaap ik niet meer vast omdat ik een paar keer wakker wordt. Ben continu gefocust op wat ik allemaal hoor. Ik heb denk ik geluk dat Julien s'nachts wat langer slaapt hoor. Maar het is inderdaad een kwestie van wennen. Ik zei gisteren tegen mijn man dat ik inderdaad maar eens bloed ga prikken want ik ben zo slap als een dweil. Heb ook veel bloed verloren bij de bevalling en heb nog erge last van de bekkeninstabiliteit. Hopelijk heb ik me nu genoeg verantwoord.