Brief van minister over sociaal medische indicatie en kinderopvang.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mimi83, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#1 mimi83, 27 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2014
    Hallo mensen,

Op een ander forum kwam ik dit tegen. Dit is een kamerbrief van 3 juli jl. Hierin geeft minister Asscher aan dat er een goede oplossing is voor mensen die door een ziekte niet voor hun kinderen kunnen zorgen en ook geen kinderopvangtoeslag krijgen omdat ze daar de medische problemen ook niet kunnen werken.

De realiteit is dat dit helemaal niet zo goed geregeld is, vaak weten gemeentes niet eens dat hier een regeling voor is of word er gewoon simpelweg gezegd, u heeft toch een partner. Ja maar die moet werken het gaat niet om een paar weken maar om maanden. Tja daar kunnen wij niets aan doen , neemt hij maar onbetaald verlof.

Mocht iemand hiermee zitten kan deze brief dus eventueel in je voordeel werken, ik zou zeggen print hem uit en neem mee of stuur je verhaal naar Minister Asscher.

http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2014/07/03/kamerbrief-sociaal-medische-indicatie-en-kinderopvang/kamerbrief-sociaal-medische-indicatie-en-kinderopvang.pdf

Hier gaan we het binnenkort waarschijnlijk ook weer nodig hebben helaas en we waren al aan het rekenen of we iets kunnen missen, misshcien 1 of 2 x bso voor de oudste zodat ik niet naar school hoef, maar er komt misschien weer een hele grote operatie aan ( 2 a 3 maanden volledig plat, op wat onbelast lopen( als dat gaat) en fysio oefeninen na). Dus dan zal ik ook het gevecht aan moeten, gelukkig is shannon wel al zo groot dat ze in jan. naar school gaat ook , dus is het makkelijker om oppas te regelen vanaf 15.00-18.00 ( papa thuis ong) als voor de hele dag.

2. bokker31

bokker31 Lid

8 jul 2010
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Laat het de minister ook weten als het niet mogelijk is dit aan te vragen of bijv alleen voor mensen onder het minimum loon. Hij geeft zelf aan dat hij dit onwenselijk vindt, maar dat het eigenlijk allemaal wel mee valt.

Stuur een brief! Echt, hoe meer mensen dit doen hoe duidelijker het signaal dat het in de praktijk helemaal niet zo goed geregeld is.

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    Tav minister L.F. Asscher
    Postbus 90801
    2509 LV Den Haag

Deel Deze Pagina