0-uren contract

Discussie in 'De lounge' gestart door Ilovemybeeb, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    Ik ben sinds vandaag begonnen als invalkracht op een kinderdagverblijf, met een 0-uren contract.
    Ik word gewoon elke week een aantal dagen ingepland (die dagen hoor ik een week van te voren) maar mijn vraag is nu,
    als ik GEEN oppas voor mijn kindje kan krijgen, mag ik dan gewoon zeggen 'sorry maar ik kan niet' ?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

dit zal je moeten overleggen met de gene die het rooster maakt anders zou het kunnen vallen onder het kopje werk weigering en kunnen ze je ontslaan

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Werk je op een vaste plek? Dan zou je misschien kunnen vragen of je kindje meekan.

4. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    nou volgens mij kun je met een 0 uren contrat altijd nee zeggen net zo goed als dat zij opeens een week geen werk voor je kunnen hebben.

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dat staat in je oproepovereenkomst. Je hebt twee verschillende soorten: een oproepovereenkomst mét verschijningsplicht en een oproepovereenkomst zonder de verplichting te verschijnen.

Je moet dat dus terug kunnen vinden in je arbeidsovereenkomst.

Succes!
    Josien

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Met een 0-uren contract mag je altijd weigeren.

7. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    er was mij verteld dat ik vooral de woensdag en de vrijdag ingepland zou worden, dus Brandon is op de woensdag op het kinderdagverblijf (op een andere groep) en de vrijdag past mijn moeder op.
    Alleen deze week ben ik de dinsdag en donderdag ingepland en volgende week ook al dus dat schiet niet op..
    moet dus nu al elke x heel veel moeite doen om oppas te vinden

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Daarom is het ook een 'oproep'-contract.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Inderdaad erg lastig! De hoofdreden waarom ik never nooit geen o-uren contract meer wil op een KDV. Misschien toch nog even een keer bespreken daar? Het lijkt mij niet meer dan logisch dat ze daar begrip voor hebben.....toch? :-s

10. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    volgens mij mag je altijd nee zeggen, alleen bij ons zijn ze er echt niet blij mee als een oproepkracht regelmatig nee zegt en worden contracten niet verlengd.. Dat is inderdaad het 'lot' van een oproepkracht.. Misschien kun je ondertussen verder zoeken naar vaste dagen? Of als het echt niet lukt om de tafel met je werk.

Succes!

11. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    ja ik heb gister nog even een nieuwe sollicitatiebrief op de bus gedaan.. want vaste dagen zijn echt wel een stuk fijner en als ik een vast contract krijg kunnen mijn vriend en ik ook binnenkort een huisje gaan kopen!

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Maar wat voor een oproepcontract had je nou? Want als je geen verschijningsplicht hebt (staat in je contract), hoef je helemaal niet te komen als je niet kan.

Groeten,
    Josien

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik kan ook nee zeggen maar op de 1 of andere manier voel ik me er dan schuldig over.. :oops:

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.129
    113
    Home
    met een 0 uren contract mag je volgens mij altijd nee zeggen

15. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    nou vandaag was mijn eerste dag alleen ik heb mijn contract nog niet ontvangen, die zou via de post komen dus ik weet het niet..

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hahaha, dat verklaart een hoop ;)

Succes!

Deel Deze Pagina