Hoe doet iedereen dat toch? (Teveel hooi op m'n vork..)

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaEsther, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    en weer ontopic..

Meid, koop een vaatwasser! Echt hij is mijn grote liefde en scheelt je heel veel tijd! Heerlijk om de vaat meteen in de afwasmachine te zetten en je hebt je aanrecht schoon! Ik heb hem trouwens in de bijkeuken staan wegens gebrek aan ruimte in de keuken. Kijk anders eens op marktplaats..

Er zijn al veel reacties gegeven op het stofzuigen., Kun je dit niet beperkten tot 2 keer. Misschien als de kinderen 's middags op bed liggen en 's avonds als de boel plat ligt? Heb je voor de volgende ochtend weer een schoonhuis. Ik zou ook zeker een schoonmaker overwegen. Zo veel kost dat inderdaad niet! En het scheelt je zeker voor de extra grote dingen (lees: badkamer, ramer, bedden e.d)

En die oppas, er zijn echt wel heel veel goede gastouders te vinden, ga hier naar op zoek! 90 km dat kan toch echt niet!

Succes! En ik heb respect voor je!
    Groeten

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Pff als ik alleen al zie dat je weer zwanger bent word ik van het idee al moe. Ik zou eerder vragen, hoe doe jij het in vredesnaam?
    Ik heb al moeite met mijn leven met 1 kind...

Maar hoe het ik het af en toe weer red zonder depressief of overspannen te raken is de boel de boel te laten, te spuien naar mijn man hoe ik me voel, en te gaan bedenken wat ik anders wil. Je kunt soms dingen in de praktische zin veranderen, maar je kunt ook veranderen hoe je over de dingen denkt. Als jij jouw oppas wilt aanhouden, dan moet je daar ook niet over zeuren (klinkt lulliger dan ik het bedoel). En zo zijn er vast dingen die makkelijker kunnen, maar als je het niet wil veranderen, moet je er ook niet over klagen. En als je erover blijft klagen, moet je het dus veranderen, anders blijf je onvrede over de situatie houden.

Klinkt heel belerend, maar zo bedoel ik het niet. Dat is hoe ik de zaken aanpak, en waarom ik weer met een glimlach op kan staan. Al heb ik het in de verste verte niet zo druk.

Leuk dat je een jongen krijgt dit keer trouwens! Die zal vertroeteld worden door al z'n zussen zeg!

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb je verhaal met verwondering zitten lezen. 3/6 x dweilen en zuigen? 90km rijden voor een oppas?

Ik heb zelf drie kids en werk 18 uur per week en we hebben een hond. Ik zuig 1 keer per dag en dat is s'avonds als de kids op bed liggen. Op die manier is het huis schoon als ze beneden komen. Tuurlijk komt er weer stof, hondenharen etc bij maar daar krijgen de kids niks van. Beperk jezelf tot hooguit 2 keer stofzuigen per dag en drie keer dweilen per week.

Ga als de donder een andere oppas zoeken. Er moet een andere manier zijn om je oppas probleem op te lossen. Kdv, gastouder, buren, vrienden familie, kijk in de krant, op internet, hang briefjes op etc etc.

Een afwas machine is geen overbodige luxe( al heb ik er geen een) en stel wat minder hoge eisen aan jezelf. Praat met je man en maak een duidelijke taakverdeling.

Kom je er niet uit: ga dan naar de ha en praat erover. Hoe hard het ook klinkt: op je werk ben je niet onmisbaar!

4. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wil toch ook even reageren op babs81...
    heb je er misschien over nagedacht dat bij Daya zwanger worden misschien wel heel erg gemakkelijk gaat? Dat ze misschien dit allemaal wel niet bewust heeft gedaan en dat ze misschien zelf ook wel in een dillemma zat/zit.

5. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Babs81.
    Je wil goed overkomen en duidelijk, maar dit was niet de vraag van de TS!
    Ze wil gewoon weten wat ze eventueel anders zou kunnen doen. Ze is oud en wijs genoeg om haar eigen boontjes te doppen.
    Er was geen vraag of ze het met de financiën gaan redden.
    Of je nu 1,2,3 of vier kindjes hebt het is altijd zwaar. Ze is al zwanger en ongepland maar ze gaat het zeker redden.
    Dat geestelijke slaat helemaal nergens op, je kan ook slecht in je vel komen in een zwangerschap (dat weet je van te voren toch niet?)
    Sommige vrouwen zijn dan gewoon wat zwaar op de hand en voelen zich dan gesloopt, moe of iets anders.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zullen we niet steeds op een ander reageren? Iedereen geeft haar tips en / of mening.

Nu dus weer gewoon ontopic!

Kwebbel

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik sluit me aan bij eerder gegeven tips:
    - koop absoluut een vaatwasser!
    - zoek een andere oppas, 90 km rijden is echt niet te doen!
    - een keertje swifferen ipv stofzuigen spaart energie en tijd.

Misschien is het een idee om eens een tijdje wat ouderschapsverlof op te nemen, je hebt er waarschijnlijk nog recht op als je niet alles hebt opgenomen van je oudste kinderen.
    Om even tot rust te komen en een 'plan van aanpak' voor de komende tijd te maken.

Succes en sterkte.

8. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ik heb alles gelezen maar geen tijd om uitgebreid te reageren (moet werken voor de verandering) maar wil alleen even zeggen dat BABS me behoorlijk op de ziel trapt hier! Sorry hoor, maar waar haal jij het lef vandaan om conclusies te trekken over mijn financiele situatie en geestelijke gezondheid?! Beide zijn uitstekend in orde, ik heb het gewoon even zwaar nu en hoop op tips, geen commentaar en ongefundeerde conclusies! Dus bij deze: commandeer je hond en blaf zelf! Ik wil jou over drieënhalf kind nog weleens horen.

Aan de rest; ik reageer zodra ik eindelijk weer even tijd heb om op mijn gat voor de pc te zitten..

Liefs
    Esther

9. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    PS ik heb morgenmiddag een afspraak bij de huisarts..

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    :thumup:

11. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Goed zo meid! Ik hoop dat je er wat van op steekt en dat hij/zij wat tips (oid) voor je heeft.

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Goed gedaan om naar je Ha te gaan. Een eerste stap!

Kwebbel

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Helemaal top DaYa, morgen naar de huisarts.
    Suces!

14. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik denk/ vermoed dat het advies van de huisarts is dat je rustiger ana moet doen om een burn out te voorkómen..

En áls je wel overspannend wordt of een burn out krijgt...wat moet je man dan allemaal wel niet in huis doen?

Ik moet zeggen..het eerste jaar met mijn dochtertje heb ik er ook vaak huilend doorheen gezeten omdat ik maar geen overzicht kreeg / balans kon vinden, tussen (onregelmatig) werk, gezinnetje, huishouden, sociaal leven etc...Ik denk dat het eerste jaar daar ook vooral om draait..Helaas voor jou is het nadat je bij je ene kindje eindelijk in die rust kon komen, dat de volgende er aan kwam. Op die manier kom je natuurlijk al een paar jaar in een stroomversnelling en bijna niet tot rust (ik bedoel niet een dagje of weekendje rust, maar echt even een half jaartje waarin alels lekker soepel verloopt).

Maar my god, zóveel meiden in éen huis! Petje af voor jou, zoals ik zei..ik vond het soms al belachelijk zwaar met één kindje!

Ik zou je inderdaad net als de rest met klem aanraden een vaatwasser te nemen (die kun je 'samen'met je oudste uitruimen bijvoorbeeld )

Die oppas...dat MOET je echt anders regelen (vind ik ;) )
    Die tijd die je nu onderweg bent om je kindje(s) weg te brengen had je ook even de vaatwasser in kunnen ruimen..óf de krant kunnen lezen.

Dan (dit moet ik zelf ook nog leren) acceptéér dat het overdag een bende in je huis is, met al die kindjes..Het heeft weinig nut om tussendoor te stofzuigen, effe swifferen om de broodkruimels weg te halen is voldoende.
    Laat je kindjes een doekje over tafel halen (helpen is toch leuk?) en verder..c'est ca je hebt nou eenmaal kinderen in huis -> dus een bende.

's avonds even een uurtje als de een de kids op bed brengt, de ander het aanrechtj, vaatwasser en vloer doen...

Verder..ik zou t echt niet weten meid! Maar je bent al erg goed bezig!

15. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Goed zo meid dat je nu een stap zet naar de huisarts!
    Niets om je voor te schamen, en negeer ook die vooroordelen!
    Mensen weten altijd alles zo goed! PFft. ik heb nu de tweede dochter en huil ook regelmatig. Omdat het heel erg zwaar en lastig is.
    Het is telkens jongleren! Maar nu heb ik duidelijke afspraken gemaakt en ook de belangrijkste dingen op een rij gezet.
    Dan laat de rest maar even wat minder belangrijk zijn hoor...
    Ik blijf dit topic lezen, en nogmaals ALLE respect voor jou!

16. goed zo dat je naar de ha gaat.

En als ik je verhaal zo lees, zou ik de oppas veranderen. Maar van achter mijn pc is dat natuurlijk makkelijk oordelen. Maar toch zou ik daar eens naar kijken.

En dan idd van het geld dat je bespaart een vaatwasser kopen. Is een luxe hoor! En helemaal met 3,5 kindjes denk ik.

Veel succes meid!

17. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb een vriendin die 4 kinderen heeft. Daar zit wel iets meer leeftijdsverschil tussen dus die zijn al iets zelfstandiger maar zij wilde ook eerst een huishoudster omdat ze het niet bij kon houden.
    Wat doet ze nu om de dag 1 keer stofzuigen of je het nu 3 keer op een dag doet of om de dag 1 keer er ligt altijd wel iets op de grond.
    Er mag ook geleefd worden in huis.
    Ik wens je in elk geval heel veel sterkte en hopelijk krijg je het iets rustiger

18. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Even een bedankje aan iedereen hier, de virtuele steun alleen al doet me goed! Geeft me het gevoel dat ik in ieder geval geen 'zeur' ben.. En voor zover mogelijk neem ik jullie adviezen ter harte! Ik reageer later uitgebreider en concreter, ik duik nu mijn bedje in................ :oops: Sjah, ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom? :p

Liefs
    Esther

PS afspraak huisarts is verzet naar morgenochtend 8.00 uur..!! :confused: :cry: Moet ik nog vroeger mijn bed uit.................. Maar goed, ik weet waar ik het voor doe! ;)

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Daya, tuurlijk ben je geen zeur. En we zijn er hier toch om elkaar te steunen? denk dat iedereen hier wel eens dagen/periodes heeft waarin ze het wat moeilijker heeft.
    Goed dat je een afspraak heb gemaakt !
    ( en 08.00 uur, je moet maar zo zien dat je dan de eerste bent dus dat het dan tenminste niet uit kan lopen :))

20. Ik heb respect voor je wijffie!

en je bent pas 23 , er zijn er genoeg van 23 die nog thuis wonen, en die alles lekker door mama laten doen!

Dat je naar de huisarts gaat, is een eerste stap.
    En al een hele belangrijke.

En word iets makkelijker in je huishouden, dat is de enige tip die ik je kan geven....
    Laat die stofzuiger wat vaker staan.

Deel Deze Pagina