Hoe doet iedereen dat toch? (Teveel hooi op m'n vork..)

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaEsther, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wauw...
    Ik moet er gewoon van huilen, zo mooi!

2. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    We hebben een kat, maar ik moet wel toegeven dat die veel buiten zit en weinig verhaart. Ons huyis is wel als die reclame, witte sokken zijn binnen 5 minuten donkergrijs :)

3. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Tijdje geleden dat ik hier heb gereageerd :oops: wilde het even letterlijk en figuurlijk van me afschudden allemaal..! ;) Bedankt nog voor de lieve berichten, doet me goed!

En dat gedicht heb ik trouwens gekopieerd ;)

Hier gaat het vrij goed, kom weer lekker tot rust en kan alles weer overzien. Ook mijn huisje ligt er weer 'gezond schoon' ;) bij en ik kan weer genieten van mijn meisjes. Zij ook van mij trouwens haha want mama kan weer lachen.

De praktische kant, daarvoor heb ik wat regels opgesteld voor mezelf en dat lijkt te werken. Heb niet meer het gevoel alsof ik als een kip zonder kop alleen nog maar aan het poetsen ben de hele dag, er is meer structuur en ondanks dat ik er minder uren in steek, ligt mijn huis er netter bij dan voorheen. Nu lijkt het allemaal heel logisch hahaha waarom zag ik dat een maand geleden niet? Bijkomstigheid van die stress denk ik.

Ook is de zwangerschap nu gewoon lekker puur genieten voor ons. Al die beren op de weg hebben we omzeild, en we laten het lekker over ons heenkomen. Komt wel goed. De goede 20 weken echo die we afgelopen woensdag hebben gehad maakt het plaatje compleet; we hebben er zin in onze zoon te verwelkomen.

Hoe het verder lichamelijk zal gaan lopen, tja dat blijft gissen. Al wat we kunnen doen is duimen. Wel heb ik op aanraden van huisarts en verloskundige preventief fysiotherapie aangevraagd en met een beetje mazzel kan ik binnen twee weken terecht. Baat het niet, ........... ;)

Oh, er is een klein dametje wakker! :-D Ik ben weer weg..! :p

Liefs
    Esther

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat fijn om te horen dat het wat beter met je gaat Daya! Zo te zien heb je het een en ander weer lekker op een (schoon) rijtje... :)

Ik kan het niet laten om toch een kleine waarschuwing te geven... ;) Loop jezelf niet weer voorbij nu het zo goed gaat! Niet weer teveel hooi op je vork nemen! ;)

5. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Goed gedaan zeg!
    En nu lekker genieten....

6. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Aanpassingen doen. Je kunt niet meer doen dan je nu doet. En je doet al teveel. Die 20 uur kan je misschien beter verspreiden? Paar dagen wat langer werken? En je oppas, ja heel fijn dat ze helemaal geweldig is , maar als jij zoveel tijd kwijt bent aan reizen is dat gewoon geen optie.

Denk aan jezelf meid, jouw kinderen hebben niks aan een gestresste moeder. En jij zelf al helemaal niet.

Heb jarenlang teveel van mezelf gevraagd en dat merk ik nu nog steeds. NIET DOEN!
    (ik kan overigens als spuit 11 aankomen, maar ik heb niet het hele topic gelezen)

7. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Wat ik me af vroeg, misschien stom hoor, maar zou je niet via thuiszorg een hulp in de huishouding voor een ochtendje in de week kunnen krijgen? Misschien met medewerking van je huisarts?

Trouwens, vind je echt een heldin hoor! Maar niemand vraagt je om superwoman te zijn. :thumup:

8. babs81

babs81 Niet meer actief

top van je meid! ;) :thumup:
    vind super! ondanks me negatieve berichten en adviesen om de ziekte wet in te gaan
    hoop dat ( zo te zien heel erg) je heel goed gaat
    en WAUW :confused: 3 meiden en straks 1 jongn top zeg

enneh mooie foto;s op kidszysite heb ook ooit aangemaakt voor mijn kindern!
    Jullie zijn mooi gezin

(excuus voor mijn vooroordelen!) :oops:

9. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Bluesky, ik beloof dat ik niet meer zomaar als een kip zonder kop zal gaan rondrennen en ik zal niet meer hooi op mijn vork nemen dan dat ik aankan..! ;) :p :) Zonder gekheid; ik kijk wel uit haha, want ik weet nu waar het me brengt! ;) En daar word ik diep ongelukkig van..

Tweemeisjes, zal ik doen, thanks! :-D

Cherrylein, inderdaad een beetje Spuit 11, maar wel heel lief van je hoor! Mocht jij (of iemand anders natuurlijk) trouwens nog iemand kennen in mijn omgeving die kindjes opvangt, ik hou me aanbevolen!

Ceylon, ik heb zelf geen recht op thuiszorg zolang het lichamelijk nog goed met me gaat.. ;) En dat vind ik niet erg, ik verléén graag hulp aan anderen, maar ik hou mijn eigen huisje liever voor mijzélf (en als het nodig is familie haha).. :oops: Maar als ik last mocht krijgen van mijn bekken, dan schakel ik zeker thuiszorg in.

Babs, excuses aanvaard hoor ;) en bedankt voor je lieve bericht! Wat een complimenten.. :oops: Word er verlegen van!

Liefs
    Esther

10. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Edit mod: Reactie verwijderd. Zie forumregels: Reageer op respectvolle wijze. Persoonlijke vetes per pb uitvechten.

11. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Beste DaYa,

Ik snap niet waarom je opeens zo boos doet. Je vraagt hoe andere moeders dit doen en ik vertel hoe ik dat aanpak. Ik snap niet waar jij een grote mondvan mij in ziet maar ik denk dat je me verkeerd begrpen hebt.

Ook snap ik niet wat je met dat aanraken van mijn stofzuiger bedoelt maar ik kan je garanderen dat ik prima weet hoe hij werkt. Dat het hier stoffig is probeer ik niet te verbergen maar dat heeft niets met mijn kwaliteiten als moeder te maken.

Ik hoop dat je inmiddels weer rustig kunt ademhalen en dan mijn eerdere berichtje nogmaals wilt doorlezen en dan misschien begrijpt dat mijn luchtig bedoelde antwoord (zie de smiley in het bericht) alleen een tip was.

Succes met je situatie! Lisette

12. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Lisette, staat mijn naam onder dat bericht? Sorry, maar mijn man heeft dat geplaatst omdat hij jouw reactie misplaatst vond. Ik kan het niet aanpassen of verwijderen en daarbij vind ik dat het zijn goed recht is om zijn zegje te doen. Het gaat immers over hem. Wat ik daarvan denk (ik ben met opzet niet ingegaan op jouw bericht, op de stukken die over hem gingen) staat daar totaal los van. Dus sorry, maar ik ga mij niet verontschuldigen. Ik ben blij met jouw input en mijn eigen reactie is niets dan dankbaarheid, maar hoe mijn man daarover denkt, dat is zijn goed recht.

Liefs
    Esther

13. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Bedankt voor je snelle antwoord Esther,

Toen ik mijn reactie al had geplaatst zag ik pas de R. Ik voelde me ook een beetje aangevallen en heb er in mijn haast overheen gelezen. Ik vind zijn reactie nog steeds buitenproportioneel en grof maar daar kun jij niets aan doen.

Groetjes Lisette

14. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Geeft niks Lisette, ik voel me gewoon niet aangesproken ok? ;) :p Zoals ik al zei; ik kan en wil me niet verontschuldigen voor zijn reactie. Maar hij voelde zich eveneens behoorlijk aangevallen door jouw vorige bericht, wat ik hem eerlijk gezegd ook niet echt kwalijk kan nemen. Het kwam bij hem waarschijnlijk harder over dan dat jij bedoeld hebt. Maar nogmaals, ik hou me er verder buiten hahahaha dat vechten jullie samen maar uit! :p

Liefs
    Esther

15. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Wat een onbeschofte reactie zeg, Lisette ik snapte jou berichtje wel hoor! :)

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik volg het topic ook al een tijdje, en ik vind de reactie van jouw man (Esther) ook een tikje overdreven :confused:

Maar goed... Ik vind het wel fijn om te lezen dat je langzaamaan je draai weer vindt :thumup: Hopelijk gaat het vanaf nu alleen nog maar bergopwaarts!

17. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Ik ga mijn man hier niet afvallen en daarom hou ik me er gewoon buiten.. Jeutje, ik zou hier bijna weer van in de stress schieten hahahaha can we change the subject?

Minyaweth, thanks! ;) Ik zie trouwens dat je een miskraam hebt gehad? Jeetje, sterkte!

Liefs
    Esther

18. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik wil niet doorzeiken hoor, maar jij bent wel verantwoordelijk voor je account en nee je man afvallen is ook zo wat, maar je account niet 'uitlenen' voor dit soort fratsen in het vervolg lijkt me misschien wel handig ;)

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Kun je geen schoonmaakster in huis nemen, om je die lasten vrij te maken?

20. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Dit vind ik eerlijk gezegd dus wel 'doorzeiken'! Log jij iedere avond uit als je naar bed gaat? En bewaar je je inloggegevens op een plaats waar je man ze niet kan vinden? Niet? Dan zou ik maar oppassen dat jouw man geen 'fratsen' gaat uithalen en ongevraagd jouw account 'leent'! Ik ben niet verantwoordelijk voor wat mijn man doet als ik in mijn bed lig en als hij dan mijn account gebruikt om zijn zegje te doen, is dat A zijn goed recht en B zijn verantwoordelijkheid. Ik hou me hierbuiten.

Deel Deze Pagina