Jammer genoeg krijg je dit niet voor elkaar (al zou het heel fijn zijn voor haar) Maar dan zeggen ze je man kan ook het huishouden doen of een buurvrouw etc. Zelfs met hulp van een HA krijg je dit niet voor elkaar
*Ik moet erg lachen nu, maar zal je maar niet verder op de kast jagen*je lontje is duidelijk erg kort*
Zustertje, nee, idd dat gaat niet lukken maar vind ik geen ramp hoor, ik werk zelf in de thuiszorg en dat doe ik met liefde, maar het idee dat een ander in mijn huis persoonlijke dingen tegenkomt (net als ik bij mijn clienten) dat staat me niet echt aan.. Ik heb een goed netwerk met mensen die me bijstaan als ik ze nodig heb, vice versa kan ik gelukkig ook genoeg terugdoen. Ik kom er wel. Cellie, wie het laatst lacht, lacht het hardst. En ik denk dat dat mijn man zal zijn als hij vanavond thuiskomt, niet jij en niet ik. Give me a break, ander onderwerp. Ik heb hier niet om gevraagd!
Mijn lontje kort? Nee hoor! Ik stel je een vraag en jij geeft geen antwoord. Ik vraag om een ander onderwerp en jij zaagt door. Dat werkt op mijn zenuwen. Heeft niks met een lontje te maken.
Hey meiden, kom op! Niet Daya verder 'aanvallen' op iets wat haar man getypt heeft. Zij is altijd beleefd gebleven in haar antwoorden, dus het lijkt me niet meer dan normaal om ook beleefd tegen haar te blijven. Tenslotte heeft ze niks aan die opmerkingen. Ze kan veel beter goede tips gebruiken!
Minyaweth, gelukkig gaat het wat beter! Hoe ver was je? Ik duim voor een gezonde zwangerschap voor jullie! Cellie, misschien kun jij je beter bezighouden met het onderwerp van dit topic (want daar heb ik je nog geen woord over horen zeggen) dan met het afzeiken van mij en mijn echtgenoot!
Ik was bijna 7 weken zwanger. Nog wel erg pril dus, maar niet minder k*t. We blijven gewoon positief en zien wat de toekomst brengt
Daya, ik heb het bericht van je man verwijderd. Mocht hij nog vragen hierover hebben, dan mag hij me pb'en. Nu weer terug on-topic!
Nou dat wil ik best wel hoor, ik heb zelf 5 kinderen en een huishouden wat op rolletjes loopt, daarnaast heb ik ook een baan van 2 lange dagen. Waar het om draait, planning, en eerlijk is eerlijk een man die meedraait! Ik stofzuig iedere dag trouwens, 1x! (Ik heb geen dieren.) De was doe ik geheel zelf, alleen ik strijk niet, niet omdat ik daar geen tijd voor heb, maar gewoon omdat ik daar geen zin in heb, wel vouw ik het warm op, dat scheelt zoveel! De was is het meeste werk met zoveel kinderen, dat vind ik wel! Ik doe s'avonds alles klaarleggen/zetten voor de volgende dag, dat scheelt ook een hoop gedoe in de ochtend. Verder doe ik op 2 vaste dagen in de week boodschappen, ik bedenk dan voor een paar dagen wat we eten. En gewoon bijhouden, dat is het halve werk!
Ik weet helaas beter dan me lief is wat het is! Enerzijds probeerde ik rationeel te blijven (er zat waarschijnlijk iets niet goed en het is maar beter dat het nu gebeurt dan met/na de geboorte) maar anderzijds blijft het een kindje wat je verliest.. Het blijft lang pijn doen al slijt het.. Iets meer dan drie jaar geleden (nov. '05) verloren wij ons eerste sterretje, in 2008 kwamen daar nog drie sterretjes bij, en ondanks onze drie gezonde dochters en gezonde zoon op komst staan wij nog dagelijks stil bij wat heel even óók onze kindjes zijn geweest.. Ik duim voor jullie voor een vruchtbaar 2009, op naar een gezond brusje voor Vigo! Knuf Es
Zo, gaan we nu weer gezellig doen? DaYa, ik heb echt RESPECT voor jou. Ik heb (nog) geen kinderen en ik vind soms al dat ik t druk heb. Ik kan me zelfs amper voorstellen wat jij op een dag allemaal wel niet te doen hebt. Poe hè, ik wordt al moe als ik t allemaal lees . Ben blij om te lezen dat je inmiddels een stuk beter in je vel zit. Houd t relaxen lekker vol en geniet van je engeltjes.
Prinses, hij zal dit vast wel allemaal lezen vanavond (maar dan lig ik al op bed haha) en dan is het aan hem wat hij ermee doet. Ik zal je dus ook niet bedanken of tegenspreken, maar ik geef even kennis van het feit dat ik je berichtje gelezen heb. Hahahaha snap jij het nog? Cellie, vriendjes? :-D Mijn man draait zeker mee, ik heb nooit gezegd dat dat niet zo is. Alleen bepaalde dingen zal hij door eerder genoemde redenen gewoon niet doen. Ik heb daar begrip voor, moet voldoende zijn toch? Betekent niet dat hij niet schoonmaakt/opruimt enz. Strijken doe ik ook niet haha, ik vouw het inderdaad wel warm op (strijkgevoelige was doe ik een halfuurtje in de droger, als ik het dan uitsla is het kreukvrij) maar aangezien mijn moeder dus ook regelmatig mijn was doet heb ik er vaak geen omkijken naar.. Ach, ik heb geen huishoudster maar een wasvrouw, moet kunnen toch! Ik betaal haar keurig hihi dus what's the difference. Ik leg inderdaad ook 's avonds alles klaar voor de volgende dag, althans qua kleren enzo, want mijn man zet de ontbijtjes (en als Dariënne overblijft ook de lunch) vast klaar, legt luiers in de aanslag, ruimt de bende van de hele dag op enz.. In principe kan ik dus blind naar bed gaan 's avonds, dat is wel lekker. Hmm, ik bespeur een hoop overeenkomsten tussen ons, of ligt dat aan mij? Ik heb nu trouwens ook een vast ochtendschema (wat ik in mijn bericht gisteren of eergisteren bedoelde met dat ik niet meer als kip zonder kop rondren) wat mede inhoudt dat ik max. 2x per dag stofzuig haha waarvan maar 1 keer grondig en ik moet zeggen, dat scheelt enorm veel tijd en mijn huis is bijna blinkend schoon te noemen. Boodschappen worden hier gedaan als het nodig is en op een moment dat het gewoon even uitkomt, omdat manlief vijfploegen werkt, maar eigenlijk zijn daaromtrent absoluut geen problemen. Ideaal! Zoals ik al zei; het gaat al een stuk beter hier.. En dat is overal aan te merken! :-D Minyaweth, dikke knuf en ik hou je in de gaten hoor! :-D Mermaid, dank je, lief van je! Liefs Esther
Ik ben zelf een alleenstaande mamma , ik werk 3-4 dagen en ga ook nog 1 dag in de week naar school en het is allemaal best te regelen maar het belangrijkste is planning .. huishouden doen in je vrije uurtjes en niet eerst 100 andere dingen doen , ik begin altijd gelijk als ik mn dochtertje verzorgd heb met poetsen , en niet eerst achter de computer of voor de tv want dan komt het er niet meer van , en bijhouden van alles , wasje savonds nog erin doen en savonds bijv. strijken als de kinderen op bed liggen .. maar je moet je er wel even overheen zetten . ook ik heb een tegen een burnout aangezeten , maar het belangrijkste is dat je toch doorgaat , hoe moeilijk dat ook is ..
@Daya Wat goed dat het beter gaat nu! Je bent een topper en een supermoeder omdat je zo snel hebt gehandeld! En wat schattig dat je man de ontbijtjes klaar zet. Doen ook niet veel mannen denk ik.
Sorry hoor, maar dat vind ik echt goor... Lekker fris voor die kleine... Hygiëne is juist heel belangrijk..