Nicole, wat jij zegt is een hele goeie! Je moet je er even overheen zetten.......... Is zo! Ik moet mezelf ook steeds een trap onder de kont geven omdat er anders iets blokkeert in me, waardoor ik helemaal niks meer gedaan krijg. Die blokkade heb ik nu godzij8dank doorbroken, maar die trap onder de kont blijf ik nodig hebben haha! Prinses, en? Cellie :-D knuf! Ceylon, wat een lieve reactie dank je wel! :-D En mijn ventje is wel een schatje ja haha! Esin, laat ik hierover mijn mond maar houden maar dank je wel voor je reactie! Liefs Esther
Daar verschillen onze meningen dan over. Het is maar stof hoor, en daar worden onze sloffen dan vies van, dat vind IK dus niet belangrijk. De kleintjes zijn schoon, eten van schone bordjes en ook hun kleertjes zijn lekker fris, dit vind ik ruim voldoende hygiëne. En aan de ts, heel fijn dat het weer een stuk beter gaat bij jullie thuis. Uit een van je laatste post maak ik op dat je man toch heel veel met de kinderen doet, dit maakte ik niet op uit je startbericht, hardstikke goed!
Lieve Lisette Ik vind je een schat. Moet ik even zeggen. Ja, mijn mannetje doet zeker veel met de kids hoor, alleen bepaalde dingen niet.. Zoals die CB-bezoekjes, kleren voor ze klaarleggen ("ik heb toch geen idee wat wel en niet bij elkaar past joh!" ), als het niet hoogstnoodzakelijk is zal hij geen poepluier verschonen en hij vind het een naar idee om de meisjes in bad te doen. Hij voelt zich dan een 'vies mannetje' en daar kan ik me wel iets bij indenken.. Voor moeders met zonen is dat toch anders dan voor vaders met dochters denk ik. Maar wat hij wél doet weegt daar ruimschoots tegenop: hij ravot, speelt, leert ze vanalles, heeft een uitstekende (consequente) opvoedstijl, hij maakt de ontbijtjes, lunches en schilt kilo's appels.. Ja, ik mis het dat hij sommige dingen niet doet en zo labiel als ik een maand geleden was zag ik de rest dus niet meer in proportie.. Maar ik mag in mijn handjes knijpen hoor met zo'n papa voor mijn kindjes! Over jouw stofzuiger lieverd, mijn persoonlijke mening is dat kinderen op een schone vloer moeten spelen.. En met schoon bedoel ik dus smetteloos.. Vandaar dat mijn stofzuiger (en dweil) me zo heilig is! Bovenop mijn kasten ligt meer stof dan op mijn vloer, om de simpele reden dat daar mijn kids niet komen en op de vloer wél.. Het is geen aanval, en ieder heeft recht op z'n eigen maniertjes, maar (sorry) ik vind het ook wel een vies idee, maar één keer in de maand stofzuigen........ Stof in kleren krijgen = meteen niet meer hygiënisch.. Maar wat ik al zei; ieder z'n maniertjes! Liefs Esther
Weet je, misschien ga ik mijn gewoontes ooit nog wel eens wijzigen als blijkt dat Nina bijvoorbeeld wel speelgoed in haar mond stopt wat Sofie nooit deed/doet want dan vind ik het opeens wel een beetje vies. Ook speelt Sofie eigenlijk nooit op de grond, die wil altijd zitten. Met de blokken zit ze altijd op een (schoongewassen ) kleed.
Ja het ene kind is het andere niet he! Hier idem dito hoor! Tegen Dariënne zei ik eerder één keer dat ze niet in dat ene kastje in de keuken mocht komen (die met schoonmaakmiddelen) en ze deed het dus gewoon nooit meer weer. Yashyra daarentegen......... *Zjucht* Laat ik het zo zeggen; de schoonmaakmiddelen zijn naar een hoge kast verhuisd......... Liefs Esther
**off-topic** daar zijn de meningen tegenwoordig weer over verdeeld, een te veel aan hygiëne is nl. ook niet goed. Als de omgeving om een kind heen te schoon is, bouwen ze minder weerstand op tegen bacterieën. **on-topic** Daya, goed te horen dat het je weer wat beter gaat! Succes en sterkte met de rest van je zwangerschap!
Teveel hygiëne ook niet goed -> mee eens! Maar dan gaat het in mijn optiek over driemaals daags dweilen met Dettol, desinfecterende doekjes in iedere jaszak om constant handjes te poetsen, niet naar de speeltuin gaan uit angst voor zand, ...... over totale smetvrees dus, niet over een stofzuiger! Maar goed, ieder recht op z'n mening! Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. En Lisette voelt zich prima comfi bij één keer per maand stofzuigen, ikzelf moet er nog aan wennen dat ik het echt 'maar' maximaal twee keer per dag doe.. :-D Ontopic: thanks! :-D Liefs Esther