Oke dit wordt denk ik een lang verhaal... omdat ze op mijn werk nogal kampen met personeelstekort heb ik deze zomer vaak in een ander filiaal gestaan om daar leiding te geven. Ik heb met mijn shopmanager afgespoken dat ik de koopavonden niet hoef te doen daar, omdat ik dan heel laat thuis ben en in mn eentje door een park naar het station moet lopen. Nu is zij op vakantie en wordt de ass. shopmanager gebeld dat ze mij even mede moet delen dat ik morgenavond daar moet werken. Dus ik zeg dat dat niet gaat, omdat ik dat het afgesproken. De Retail-manager belde terug en begon te gillen dat ik moest en voor mij 10 andere en ik werk al niet in het weekend (dat vind ik niet eens erg, maar als ik niet ingepland wordt is het toch niet mijn schuld!) En toen zei ze dus dat als ik niet ga dat ik niet meer hoef te komen. Na lang wikken en wegen heb ik dus toch besloten om het niet te doen. Ook omdat nergens staat dat ik moet! als ik er voor getekend had, oke. Maar als ik nu ja zeg moet ik heel mn zwangerschao daarheen, en dat wil ik niet! Nou is het zo dat ik gisteren op mn werk bekend heb gemaakt aan iedereen dat ik zwanger ben. En aangezien ik nog geen vast contract heb/had vind ik het wel heel toevallig dat ze nu ineens zo raar doen! ik hoef morgen al gelijk niet te komen! wat moet ik nu doen. ik ga zowiezo niet terug of praten, want dit is al de zoveelste keer dat ze zo doen, en ik moet ook een keer voor mezelf kiezen, helemaal nu! moet ik gelijk naar het CWI of moet ik wachten tot ik mn beeindiging binnen heb?
Hm als je het mij vraagt is het inderdaad wel heel erg toevallig dat ze nu opeens zo begint te miepen om zoiets simpels. Het is nogal overdreven om direct te zeggen dat je niet meer hoeft te komen terwijl je hierover van tevoren een afspraak hebt gemaakt. Ik heb verder geen adviezen voor je, maar veel succes ermee!
Wat voor contract heb je? Een 0 uren contract, een contract met een X aantal uren? En staat daar in welk filliaal je werkt en ook dat deze afwijkende afspraken zijn gemaakt? Als dat ergens beschreven staat kunnen ze je niet zomaar op staande voet wegsturen, dan ben je beschermd. Maar als dat nergens staat, dan is het werkweigering als je niet gaat.
ik heb een contact voor 29 uur pw maar wel op uitzendbasis. Ik werk voor een payrollbedrijf. nou is het zo dat wel ergens staat dat ik ingezet kan worden in een ander filiaal als er mijn eigen filiaal niet meer bestaat of als daar geen werkzaamheden meer zijn. maar er is juist heeeeeeel veel te doen. het halve team werkt vanavond over omdat het magazijn voor vrijdag helemaal leeg moet zijn en het dat nog lang niet is.
Hoi Sara, Lastige situatie. Natuurlijk moet je voor jezelf opkomen. Maar kijk uit dat je ze geen echte redenen geeft om je te ontslaan. Je kunt je ziek melden. Zolang je ziek bent, mogen ze je niet ontslaan. Zorg dan wel dat je thuis bent, voor het geval ze er een bedrijfsarts op af sturen. Als je dat niet wilt, zorg er dan in ieder geval voor dat je op de werktijden die je wel hebt afgesproken ook echt aanwezig bent, anders kunnen ze je van werkweigering of niet komen opdagen beschuldigen. Of dat in een ander filiaal mag zijn, zou ergens in je arbeidscontract moeten staan... Sterkte ermee. Groet, Jem
Ik zou wel heengaan. (is er voor een keertje niet iemand die je kan ophalen?) Als je niet gaat wordt het als werkweigering gezien en sta je niet meer zo sterk in je schoenen. Al is het wel belachelijk wat hier gebeurt en ook wel heel toevallig net nadat je hebt verteld dat je zwanger bent.
Naar mijn idee kan het niet als werkweigering gezien worden omdat ik de afspraak had dat ik 's avonds niet hoefde ivm reistijden e.d. en er staat nergens dat ik MOET...als ik er voor getekend heb is het anders toch? maar dat is niet het geval