hoe doet iedereen dat toch??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mammz, Jul 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik werk 18 uur en vriend fulltime, zit in 't leger.. We hebben een huurwoning, veel ruimte en een mega tuin. Allebij hobby's en redden het makkelijk iedere maand. We hebben toen we samen gingen wonen echt gekeken na onze toekomst. ik wou jong kinderen ( was toen 19) en graag thuis blijven bij ons kind. Ik ben toch paar uur gaan werken omdat ik mijn werk zoo leuk vond! (Was bloemiste) mijn moeder past een dag op en mijn vriend is sweekends gewoob thuis. Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om Esmée 4 dagen niet te kunnen zien, vooral de dingen die je dan mist, misschien de eerste stapjes,woordjes, etc. Ik ben blij dat ik dat allemaal gezien heb! Maar goed daar heeft ieder zijn eigen mening over. Je moet doen wat jou goed voelt.

2. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Dat heeft toch ook met zijn ontwikkeling te maken? Als hij niet op kdv zat deed hij het misshien ook. Onze dochter zit niet op kdv, liep met 6 mnd rond de tafel, kroop met 8 mnd, zei haar eerste woord met 7 mnd, liep met 11 mnd helemaal los. Zindelijk met net 2 en loopt nu qua spraak ong. Op een 3.5jarige. Ik zeg dit niet om op te scheppen ofzo hoor, maar wil alleeb zeggen dat ik daarin geen voordeel zie van het kdv.. als ze niet willen kunnen 100 kinderen het voordoen maar doen ze het nog niet..

3. mammz

mammz Fanatiek lid

Mar 25, 2013
    1,845
    0
    0
    NULL
    NULL
    De andere dagen vangen mijn schoonmoeder en moeder op.

Ik ben gewoon bang dat ik dingen mis. Maar komt ook doordat andere je een schuld gevoel aanpraten en ik ga daar niks meer van aantrekken!

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik vind het redelijk opschepperig, haha ;)
    Maar ik denk dat een kind best iets sneller zou kunnen doen, doordat een ander kind het voordoet. Maar de vraag is of een kind zich dan ook in totaliteit sneller ontwikkelt? Is het beter dat het zich sneller lijkt te ontwikkelen, doordat hij het van andere kindjes ziet, of iets langzamer maar het zélf bedenkt..?

5. mammz

mammz Fanatiek lid

Mar 25, 2013
    1,845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk maar vind jij dan dat ze op het Kdv tot 1,5 niks leren en alleen maar last hebben van de drukte? Ik bedoelde alleen ermee te zeggen dat kinderen onder de 1,5 veel kopiëren van wat ze zien dus op het Kdv leren ze wel degelijk! En bij ons zijn ze ook erg goed bezig om de kinderen op een gezonde manier te stimuleren.

Tuurlijk heet het met ontwikkeling te maken maar daar kun je zelf of het Kdv zeker bij helpen.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik heb ook niet gezegd dat ze niets leren, maar dat ik het (4-5dagen/week) in totaliteit geen voordeel vind geven tov bij mama zijn.

Maar goed, iedereen moet het verder voor zich weten hoor.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

De cijfers over stress op KDV enzo, gaan altijd over gemiddelden. Onze oudste dochter zou het nooit gered hebben op een KDV, (huilbaby). Bij haar zou de stress dan helemaal huizenhoog zijn opgelopen. Was achteraf erg blij dat wij voor een gastouder zijn gegaan, omdat dat voor Thirza echt de beste oplossing was.
    Maar je merkt als moeder aan je kind heus wel of het ergens wel of niet op z'n plek is. Als jouw zoontje zo gestimuleerd wordt, zit ie daar prima, lijkt me :)

8. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Ik werk ook 30 uur, zou dolgraag minder werken (24 of 26 uur) maar ook wij kunnen dat niet financieel opbrengen ivm koopwoning en studieschuld.. :(
    Baal er soms wel van, maar gelukkig werk ik onregelmatig en hebben we beide 1 vaste vrije dag per week waardoor we maar 3 (hele of halve) dagen opvang nodig hebben. Het is helaas niet anders..

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    #69 AnkeM, Jul 31, 2013
    Last edited: Jul 31, 2013
    Ik lees hier wel veel opmerkingen over dat je heel veel mist als je veel werkt, maar naar mijn mening valt dat best mee hoor.
    Op de dagen dat ik werk breng ik de kinderen weg naar het kdv dus zie ze 's ochtends een uur met ontbijt etc. Manlief haalt ze op en gaat thuis spelen en vast koken. Als ik thuis kom eten we met z'n allen en na het eten nog even spelen en dan naar bed. Dus op die dagen echt wel papa/mama tijd, huishouden en andere dingen doen we na kinderbedtijd. En dat zijn 3 van de 7 dagen.

Er zijn ook genoeg kids die wel 4 of 5 dagen naar de opvang gaan maar geen hele dagen, maar bijvoorbeeld van 9 tot 3. Dan blijft er echt nog genoeg tijd over.

En van mijn dochter heb ik echt niet veel gemist naar mijn idee. En dan nog eerder iets dat ze bij papa deed dan op het kdv.

Het leuke van kdv vind ik dat ze daar met andere dingen spelen dan thuis, en andere dingen leren/zien. Dochter kent nu al heel veel liedjes, en ze mogen daar heel vaak met verf kliederen, spelen lekker veel buiten. Ze leert dat ze moet delen en dat anderen niet altijd doen wat zij wil. Dat zal ze zonder kdv ook wel leren maar het heeft voor mij wel een meerwaarde, nu gaat het als vanzelfsprekend.
    En nu met een baby erbij, is het heel fijn dat dochter haar gewone ding kan doen daar, en voor mij lekker om 3 dagen volle aandacht voor alleen een baby te hebben.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zie het KDV ook een beetje als voorbereiding op school. Hier gaan de kinderen al met 2,5 jaar naar de kleuterschool en maken ze al hele dagen. Ik vind dat best veel voor die kleintjes.

Binnenkort verhuizen we en ik ben al op zoek voor mijn dochter om haar een paar dagdelen per week naar een peutertuin te kunnen brengen (soort psz).

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik werk 10 tot 14 uur als verpleegkundige in de wijk. Verdien hier leuk mee en heb weinig oppas nodig. Mn man werkt fulltime als bakker, dus 's nachts. Hij is 's avonds thuis bij de kinderen en als ik een ochtenddienst heb gaan ze naar mn ouders. Nachtdiensten doe ik niet meer sinds de kinderen er zijn.

Ik heb 2,5 jaar niet vast gewerkt, alleen op oproepbasis, verdiende zo'n 300 euro per maand bij. Dit was te doen, maar we moesten wel heel zuinig doen. Dingen als een reparatie aan de auto was niet op te vangen zeg maar. Ik heb dus wel ervaren dat je echt met een stuk minder toe kan als je zou denken, maar dat wel gevolgen heeft in je uitgavenpatroon ( Geen krant, tv abonement opgezegd, geen tijdschriften, sportschool, clubjes, niet winkelen voor jezelf, kleertjes krijgen, 2e hands en dan leuke opvallende dingen nieuw kopen. Weinig autorijden, gezond zelf koken is ook veel goedkoper, geen frisdrank, chips, snoep en koeken. Zelf bakken van brood. Geen vleeswaren op brood, max 1 pakje per week.

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Niet bang zijn en je ze zeker geen schuldgevoel laten aanpraten!
    Wij zeggen altijd: 'We willen het beste voor ons GEZIN'. Ofwel we kijken naar wat iedereen blij en gelukkig maakt. Soms geven papa en mama wat meer, soms krijgen de kinderen wat minder. Soms doen we wat leuks omdat de oudste dat wil, soms vinden we het slaapje van de jongste belangrijker. En soms moeten papa's en mama's werken. Maar daardoor worden wel al steeds hoger wordende kosten betaald, hebben ze straks wat spaargeld, kun je leuke dingen doen en wordt de tijd die je samen hebt extra goed besteed. Althans zo werkt het bij ons. Maar ik moet er dan wel bijzeggen dat de meisjes maar 2 dagen opgevangen hoeven te worden. Wat ze beiden gelukkig erg leuk vinden. Xxx

13. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Ik herken je gevoel. Ik werk 24 uur in de zorg, onregelmatig. Dit werd rot geroosterd, was vaak toch gewoon 4 dagen aan het werk. Ik had een hogere functie, maar de combinatie van dat rooster en die functie vond ik zwaar i.c.m. een baby. Mijn dochter is onderhand 16 maanden en ik ben 2 maanden geleden overgestapt naar een lagere functie. Mis dus alleen mijn toeslag, maar werk nog steeds dezelfde uren. Daarbij heb ik een nieuwe roosterraar en wat een heerlijkheid, een goed rooster. Ben zo blij, ik ben er wel iets op achteruit gegaan maar geen stress meer.

Ik hoop dat je er een wat beter gevoel over krijgt. Succes!

14. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

vervelend dat je je zo voelt.
    Wij moeten ook wel opletten hoor, vooral de kinderopvangkosten zijn best duur geworden.
    Is optie bv 3,5 dag te werken?
    ouderschapsverlof op te nemen.
    gr brenda

15. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Nu ben ik wel benieuwd wat voor job de mensen die slechts 2 à 3 dagen per week werken dan hebben. Ik zou mijn job nooit kunnen doen op zo'n korte tijd. Lukt dat bij jullie wel? Of zijn jullie bewust iets gaan doen waar dat wel kan?

16. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    In nl heb je heel veel duo banen. Ze nemen dan een andere partimer erbij aan en je doet de functie samen

17. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Zonder de voorgaande reacties doorgelezen te hebben. Ik vind het zonde om niet te werken. Ik heb redelijk lang in de studiebanken gezeten. Daar heb ik ook financieel in geinvesteerd en nu wil ik het eruit halen en mijn kennis graag gebruiken alsook ervaring opdoen. Ik ben ook niet het type thuismoeder (met alle respect natuurlijk). Ik vind juist die 2 hele verschillende werelden geweldig. Als ik thuis ben en m'n kleine meisje een knuffel geef, valt alles van me af en denk ik geen seconde meer aan werk. Hier ook 2 hypotheken door omstandigheden dus echt veel keus is er ook niet maar ik zou ook niks anders willen.

18. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    O ok, zo kan het natuurlijk ook. Daar heb ik in België nog nooit over gehoord, misschien moeten ze dat hier ook maar eens invoeren :D

19. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik werk 2,5 dag.
    Mijn werk is alleen nog fulltime te vervullen. Ik ben gelukkig van de oude garde....
    Maar het is wel pittig, ik moet veel doen om mijn kennis op pijl te houden. Ik ga wel eens terug naar mijn werk op een niet werkdag of lees thuis wat door.

20. Linana

Linana Niet meer actief

Klantadviseur ;) iets wat je prima parttime kan doen

Share This Page