hoe doet iedereen dat toch??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mammz, Jul 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Wij hebben een eigen bedrijf. Ik ben programmeur en doe ook wat design. Ik werk thuis.
    En omdat mijn dochter naar school gaat, werk ik tijdens schooltijd en 's avonds. Ik werk tussen de 25-50 uur per week.

Vanaf deze vakantie gaat ze 2 dagen naar de BSO en verder doe ik dan 's avonds nog wat. 's Ochtends lukt meestal ook nog wel 2 uurtjes ofzo.

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    24 uur is net te doen vind ik. Genoeg om de leuke klussen nog op te kunnen pakken Ik werk di, do en vrijdagen, samen in een team vol parttimers. Als planner/projectleider.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Werk je in de prive-sector? Want in de publieke sector ken ik veel mensen die twee dagen thuis werken of de ene week 3 dagen en de andere week 4. Allemaal goed te doen.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Privé inderdaad. In de publieke en sociale sector zijn zo'n uurroosters inderdaad misschien wel makkelijker te bekomen, maar in de privé? Nu ja, het zal wel kunnen hier en daar, maar in de jobs die ik al gehad heb toch niet.

5. Tannie

Tannie Bekend lid

Nov 16, 2011
    552
    60
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Ik ben fulltime thuis en mijn man werkt 36 uur, verdient wel goed. We hebben een lage hypotheek (150.000), maar wel een leuk huis (in de randstad), 1 auto en 1x per jaar op vakantie (Landal ofzo).
    We kunnen leuk leven en zijn tevreden. Wat anderen vinden boeit me niet zo, ik heb al zo vaak gehoord "oh, dus jij doet niks!?" of "verveel je je dan niet als je niet werkt" en sommigen vinden het maar ouderwets dat ik (al 14 jaar) thuis ben voor de kinderen. Maar het gaat om wat wij fijn vinden en dit voelt voor ons goed en ik hoop nog minstens tot de jongste klaar is met de basisschool thuis te kunnen zijn.

6. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    ik wek na mijn verlof gewoon weer 36 uur en boeit me niets wat iemand daarvan vind. er zijn genoeg ouders die iedere dag thuis zijn en nooit iets leuks met de kids doen. het gaat om aandacht en liefde en niet om hoeveel uur je thuis zit bij de kinderen. bovendien hebben mijn ouders altijd fulltime gewerkt, wij wisten niet beter en hebben niets gemist.

7. xfifix

xfifix Actief lid

Sep 23, 2008
    402
    0
    16
    Misschien een tip om eens uit te zoeken (ik dacht namelijk ook dat het financieel niet kon). Ik wilde van 36 naar 27 uur maar zou dan 400 euro qua netto salaris zakken. Dus ouderschapsverlof! Ik krijg per opgenomen uur, ongeveer 30 per maand, 4,18 terug van de belasting = 125 euro per maand. Ik hoef hem niet meer naar het kdv te brengen (hij ging 1 dag) = 100euro per maand die ik bespaar. En dan krijg ik ook nog eens 50euro meer zorgtoeslag en kindgebondenbudget per maand. Ik ga er dus nog 'maar' 125euro per maand op achteruit en dat lukte bij ons dan wel!

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik zou heel graag gewoon lekker thuis willen blijven bij ons meisje, maar dat gaat helaas niet. Ik ben de kostwinner, man werkt ook wel, maar ik verdien het meest. Als er iemand echt minder zou gaan werken moet hij dat zijn.
    Gelukkig kan ik door ouderschapsverlof en de verlofkorting van de belastingdienst de komende 1,5 jaar 3 dagen per week werken en ben ik lekker vier dagen bij mijn meisje.
    Daarna...tsja dan moeten het toch echt minimaal vier dagen gaan worden vrees ik.

Share This Page