Het verschilt zo per kind. De oudste hier heeft bijna een jaar gepureerd voedsel gegeten, de jongste vanaf het begin stukken. Koekjes vind ik op jonge leeftijd sowieso niet zo nodig...daar kun je, denk ik, prima nog even mee wachten. Gewoon doen wat goed voelt voor jou en voor je kind.
Ik ben ook een van die moeders die haar kindje ermee laat zitten... hihi..! Niet direct hoor, maar wel als ze dingen al even gewend zijn. Dan zit ik er niet meer bovenop zeg maar. Ik denk eerlijk gezegd echt dat je moet leren loslaten. Verslikken en stikken zijn verschillende dingen. Kinderen moeten zelf leren wat te veel is. Beetje kokhalzen hoort er dan bij. En als je kindje het echt heel slecht doet, dan issi er misschien nog niet klaar voor. Dan wacht je nog ff..!
Juist kleine hapjes gaan vaak mis. Ik gaf gelijk een groot stuk, en ze kokhalzen super snel dus als het mis gaat komt het er gewoon weer uit.
Ik ben gister beginnen met kleine blokjes met cocosboter. Het gaat opzich wel goed , alleen zie ik steeds het stuk achterop ze tong liggen en dan ben ik al bang dat het erin glijd , hij kokhalst het weer terug en eet verder . Maar bedenk me dan van alles , want wat als het nou een keer blijft plakken achter op ze tong of het glijd wel in zijn keel . Ben toch echt bang dat hij stikt , het zal toch maar gebeuren ! En is dat hele erge kokhalzen normaal ? Of een teken dat hij er nog niet aan toe is ?
Mag ik vragen hoe jij hem dan brood geeft of dat je vervanging geeft zoals granen ofzo ? Mijn zoontje is niet zo gek op pap of granen omdat hij gewoon niet gek is op nutrilon melk . En ik weet niet of ze het echt nodig hebben de granen enzo ?
Komt echt wel goed, ze stikken echt niet zo snel hoor Hier geen rapley of enig andere methode maar gewoon mn eigen gevoel en mn dochter gevolgd. Vanaf 5 a 6 maanden begonnen met bijvoeding, in het begin alles gepureerd (fruit en warm eten) maar gewoon met de vork zeg maar dus niet zown papje uit een potje. En als snel met wat meer structuur erin en zo door gegaan totdat ze zelf hele stukken kon eten, en dat ging eigenlijk heel erg snel. Brood trouwens altijd gewoon in stukken gegeven en de broodkorst ook en er is nooit wat gebeurd. Nog steeds eet ze de korstjes ook van mijn brood af
Owhja ze is wel tot ruim een jaar volledig vegetarisch geweest Ze kreeg het echt niet weg, en maar kauwen en kauwen, kokhalzen etc en dan gewoon uitspugen. Nu kan ze dr geen genoeg van krijgen.
Als hij er toch in blijft, komt het met jouw hulp meestal echt wel goed, maar over het algemeen lukt het ze echt zelf! Hoe meer jij ingrijpt, hoe langer het duurt voor hij het zelf kan. Caitlyn kokte hier met d'r brood ook steeds een heel eind weg, maar dat duurde maar een week of 2 en werd steeds minder en inmiddels gaat het super, (zolang er geen tandjes dwars zitten dan ).
Mijn zoontje krijgt al sinds hij 5 maand is brood. Ik geef hem gewoon een stuk en meestal krijgt hij het wel weg, soms komt er weer een stukje naar buiten, maar het is nog maar 2x gebeurt dat hij er dreigde in te stikken. Even een paar klopjes op z'n rug en het stukje kwam naar buiten. En daarna vrolijk verder eten. Mijn vriend was daar in het begin ook zo bang voor, maar hij merkt nu toch ook dat het wel goedkomt.
Waarom zijn jullie al zo vroeg begonnen met brood? Gluten worden normaal geadviseerd vanaf 7-8 maanden. Niet als kritiek bedoeld, maar ik ben gewoon benieuwd.
Geen specifieke reden eigenlijk. Ik sta er zo niet bij stil wanneer hij wat mag. Hij zit mee aan tafel en ik geef hem meestal een stukje van iets om te proeven en als hij het lekker vindt en achterna geen last heeft ervan, waarom niet.