Wat schrijf je op een alarmbandje?

Discussion in 'De lounge' started by shahrazed, Jun 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

Aug 12, 2012
    1,638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van die alarmbandjes gekocht die je bij je kids om de pols kunt doen als ze kwijtraken. Maar wat is nou handig om daar op te schrijven behalve telefoon nummers? We gaan naar het buitenland.

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Misschien welke taal ze spreken?

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    de naam van het kind.

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    de naam van je kindjes met inderdaad je telefoonnummer en misschien de naam van het hotel/appartement/camping?

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Naam van het kind, contactgegevens, taal, verblijfplaats in het buitenland, eventuele allergieën of andere relevante medische informatie (bloedgroep?)...

6. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    Achternaam, nl telefoonnummer en naam hotel

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Twitteraccount, favoriete gerecht, rapportcijfers :cool:

Grapje; wat zij zegt:

Als dat tenminste allemaal past!

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Lol! Zou er tegenwoordig niet van staan te kijken :cool:

Als er belangrijke medische gegevens zijn, zoals een gevaarlijke allergie (noten / medicijnen, etc.), dan zou ik dat wel voorrang geven op andere informatie. Naam + contactgegevens lijkt me iig een must! Houd er rekening mee dat als je jouw 06-nummer geeft, je in het buitenland +316-######## moet schrijven. Of: 00316-########...

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Onze kids hebben ze om gehad tijdens het reizen, drukke vliegvelden enzo brrr.

Er stond op:
    - Naam
    - Telnr.
    - Taal

10. 2debaby

2debaby Actief lid

Feb 25, 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen ervaring mee, maar heb altijd begrepen dat je de voornaam van je kind er juist niet op moet schrijven. Omdat mensen met slechte bedoelingen daardoor vertrouwd kunnen overkomen.

Achternaam lijkt me wel handig, voornaam kunnen die kleintjes al snel zeggen. Telefoonnummer, naam hotel, nationaliteit en belangrijke medische informatie

11. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

Aug 12, 2012
    1,638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb erop gezet; naam en geboortedatum, en allebei onze telefoon-nummers. Ik heb +31 voor het telefoon nummer gezet. Een beetje handige harry komt er dan wel achter dat ze Nederlands spreken denk ik? Bandje is vol, misschien dat ik het vakantiepark waar we zitten nog op de achterkant kan vermelden inderdaad.

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Dankjewel, ik twijfelde hier laatst al over.

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Geen probleem! :)

14. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb voor onze zoon zo'n ketting. Eén keer een wat grotere aanschaf, maar er kan meer op.

Naam
    Straat + huisnr ( als hij in de buurt kwijtraakt)
    Land
    Geb. Datum
    Onze 06-nummers.

Eventueel doe ik in de vakantie nog een bandje om met de naam van het park + huisnummer.

15. Fransa

Fransa Niet meer actief

Het vermelden van de naam doe ik niet. Zoals hierboven al geschreven kunnen mensen daar misbruik van door de naam te lezen en het kind aan te spreken en te pretenderen een bekende te zijn.

Hier komen 2 tel.nrs op de bandjes te staan en de vermelding NL, FR, en EN te staan voor de talen die we spreken. Meer info is ook niet nodig lijkt me als ze bellen.

16. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Dat heb ik dus ook gehoord! Ik zou het er ook niet opzetten!

17. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    dit, absoluut geen voornaam!

18. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Voor mij spreekt de afweging voornaam wel / niet er op eigenlijk geen rol. Onze zoon zegt dat zelf toch wel.

Ik heb hem trouwens geleerd dat als hij ons kwijt is, dat hij dan naar een andere mama met kindjes moet gaan en zijn ketting met laten zien en moet vragen of ze ons bellen. We vragen regelmatig (aan het begin van elke uitje waarbij hij zijn ketting draagt) waar zijn ketting ook alweer voor is. En dat kan hij haarfijn vertellen. Sterler nog; hij stond laatst in de speeltuin al aan iemand te vertellen "Dit is mijn ketting. Als ik mijn mama kwijt ben moeten jullie bellen. Maar ik ben mama nu niet kwijt." ;) Die druif van ons ouweh@@rt echt met iedereen.

19. Fransa

Fransa Niet meer actief

Mijn oudste zal zijn naam ook zeggen als ze er naar vragen. Maar dat vind ik anders dan wanneer iemand hem bij zijn naam noemt / aanspreekt. Dan lijkt het toch alsof diegene hem kent en zo is het gemakkelijker zo'n kind je te laten vertrouwen. Vreemden kennen zijn naam niet, dat is hem gemakkelijk in te prenten. Vandaar dat ik niet zijn naam op het bandje zet.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Volgens mij hoef je in het buitenland geen landnummer voor je 06 nummer ye zetten. Je bent immers al in dat land en er word vanuit dat land naar je mobiel gebeld..
    Toen ik met zusje in frankrijk was en haar even kwijt was heb ik gewoon haar 06 in getypt zonder +31. Kreeg gewoon contact. Als zusje naar buitenland is kan ik haar gewoon bereiken en zij mij. Zonder landcode??

Share This Page