Rara cyclus: ovulatietest wordt maar niet positief?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mar14, 10 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar14

Mar14 Lid

22 feb 2012
    77
    2
    8
    Hallo allemaal,

Ik zit in een hele vreemde cyclus. Nu de zesde ronde proberen voor een kindje (na 5 jaar spiraaltje). Ik heb soms een onregelmatige cyclus maar de laatste paar keer was de eisprong steeds rond CD18. Ik zit nu op CD20 en drie dagen geleden werd de ovulatietest zoals gehoopt donkerder. Alleen nu is hij dus al drie dagen hetzelfde, steeds nét niet even donker als controlelijn, dus als ik streng ben nog niet positief. En verder heb ik maximaal open baarmoedermond, wat bij mij altijd zo is kort voor eisprong. Maar gek genoeg nauwelijks vruchtbaar cervixslijm (creamy). En dat cervixslijm is ook al paar dagen lang roodbruinig van kleur, ook al zo raar. Ik heb nooit zo laat na mijn menstruatie nog bloedverlies. Verder voel ik ook mijn eierstokken helemaal niet, terwijl ik normaal altijd ontzettend veel voel in aanloop naar en en tijdens de eisprong. Ik heb trouwens een lage temperatuur dus kan niet zwanger zijn, lijkt me. (Voor de zekerheid wel een testje gedaan (ik had bijv. ook een ongewoon lichte menstruatie) maar die was (uiteraard) negatief.)
    Heel verwarrend allemaal de wisselende signalen. Komt de eisprong nog of duurt het nog even? Iemand ervaring met donkere maar net niet positieve ovulatietesten voor meerdere dagen? En dan dat bloedverlies? Bedankt alvast voor het meedenken!:)

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.928
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Allereerst.. creamy afscheiding is juist niet vruchtbaar slijm.
    Ik vermoed dat je eisprong wat langer oo zich laat wachten deze ronde en dat hij nog moet komen.

Succes met afwachten! En hopelijk komt hij snel.

3. Mar14

Mar14 Lid

22 feb 2012
    77
    2
    8
    Dank je!

Ik schreef ook nauwelijks vruchtbaar slijm he Soms heb ik ook weleens creamy tijdens de eisprong, maar dan is het wel vrij dun en beetje rekbaar (maar niet glibberig zoals ewcm), dat is nu niet het geval.

De combi met een max open baarmoedermond, het beetje bloed, en de al dagenlang net niet positieve ovulatietest is gewoon gek en maakt erg onzeker.

Ik kan natuurlijk alleen maar afwachten, maar ben wel benieuwd of anderen dit ook hebben neegemaakt?

4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.715
    7.195
    113
    Vrouw
    Gebruik je toevallig iets aan supplementen? Zoals tarwekiemolie of vitex?

5. Mar14

Mar14 Lid

22 feb 2012
    77
    2
    8
    Nee, gebruik alleen foliumzuur.

Ik begin zo langzamerhand haast te vrezen dan ik in de premenopauze ben Heb regelmatig last van nachtelijke zweetaanvallen (afgelopen nacht beddengoed doorweekt), duizeligheid, stemmingswisselingen. Laatste eisprong was ook gek, geen duidelijke temperatuurstijging, veel last van een eierstok in de periode erna (cyste?) en daarna erg lichte menstruatie. En nu dus al dagenlange donkere ovulatietesten en bloedverlies (allebei ook vandaag weer). Mijn lichaam doet echt raar de laatste tijd. Weet niet wat ik ervan moet denken.

Deel Deze Pagina