Hallo, Ik heb net een dure nieuwe bh van Anita gekocht, een witten. Nu had ik vandaag een rood T-shirt aan. En nu komt het: het rood van het T-shirt heeft afgegeven op m'n mooie, nieuwe, dure Anita-bh!! :x Wie heeft een tip hoe ik deze bh nu als beste kan wassen, zodat dat rode eruit gaat?!! Het is voor bij de oksel-plek, zeg maar. De rest van de bh is nog gewoon wit. Misschien omdat ik er een zwart hemd overheen droeg. Maar wie-o-wie heeft de gouden tip?? Kan ik de bh in bijv. Biotex een poosje laten weken? Of gaat dan de kwaliteit van de bh achteruit? Groetjes, Hanna
aiai, zie dat nog niemand gereageerd heeft... misschien heeeeeeeeeeeel vorzichtig in wat chloor bleken, maar dan wel echt heeeeele voorzichtig, want anders kan het gelig uitslaan... succes...weet hoe irritant dit soort dingen zijn...
Misschien weken in de volle melk. Schijnt ook te werken voor bloedvlekken dus misschien werkt het hier ook wel voor. Suc6 en hoop dat je het schoon krijgt.
heb vandaag een wit broekje van 1 van de jongens in een chloorbad gedaan met ingedroogde aardbei vlekken. broekje in bad gelegd pure chloor eroverheen en met de douchekope op het broekje de meeste chloor eraf gespoten bad vol laten lopen zodat het broekje onder water kwam, in laten trekken en daarna in de wasmachine. hij is nog witter dan toen ik hem kocht
De bh is eigenlijk niet wit, maar champagne-kleur. Maakt dat wat uit voor een chloor-behandeling? Maar met chloor?? Is de kans dan niet groot dat ik die bh naar de vernieling help omdat dat zo agressief spul is? Waar kun je dat eigenlijk kopen? Gewoon in supermarkt?
Ik zou in ieder geval geen chloor gebruiken. Chloor is ontzettend agressief en niet elke stof kan daar tegen.
laat de bh iig niet opdrogen zet m in een emmer met water als t opdroogt krijg je t er w.s nooit weer uit
ik heb mijn vleken ook van een rode tshirt eruit gekregen met dreft afwasmiddel en lauw water en goed uitspoelen met de sproeier hangt natuurlijk ook van de stof af groetjes
Hoe bedoel je precies? Eerst met bijv. biotex in emmer water laten weken (een dag ofzo?) en dan op 30 graden fijnwas in de wasmachine? En dan normaal laten opdrogen?
En een color catch doekje dan? Dat je alleen de bh gaat wassen met zo'n doekje erbij. Misschien dat als je het gaat wassen de kleur weer 'loslaat' en dan op het doekje komt. Dat zou ik proberen. Geen chloor iig.
als het geen echt wit is maar champagne zou ik het zeker niet met chloor doen. In de biotex zou ik zeggen of misschien met ossengalzeep? Daarmee heb ik poepvlekken uit een sprei gekregen die er echt niet uit te krijgen waren (met ossengal dus)
Ik ben echt een super fan van ossengal zeep.. Het klinkt misschien wat vies. Maar op advies van mijn schoonmoeder ben ik eens gaan kijken bij winkels hier in de buurt. Bij ons verkopen ze dat dus gewoon in de supermarkt. Het is gewoon een blok zeep. De stof moet je eerst goed nat maken, en dan met die blok er overheen wrijven. 10 minuutjes in laten trekken en dan op een normaal wasprogramma wassen. Dit werkt echt voor alles bij ons! Héle vieze rompers van doorkomende tanden luiers, wortel vlekken, rode port in autobekleding, wij hebben het er allemaal uitgekregen met ossengal! Succes!
ossegal bestaat geloof ik in vloeibare en in vast vorm, werk idd heel goed! Je hebt van hg ook van dat spul wat helpt tegen doorgelopen vlekken door de was, maar misschien dat het ook hiervoor werkt.
Ossengalzeep werkt idd vaak heel goed, van de week zelfs smeer van een fietsketting eruit gekregen. Ik heb het blokje. Misschien helpt in het velle zonlicht laten drogen, heeft bij mij witte was waar ik de vlekken niet van uit kreeg ook wel eens wonderen gedaan.
Ik zou zelf niets gaan proberen, maar er rechtstreeks mee naar de drogist lopen. Zij hebben van die specifieke flesjes met bijbehorend advies. Bij de eerste keer 'fout' wassen dringt de foute kleurstof verder de vezels binnen en is die straks (bijna) niet meer te verwijderen. Heb het al vaak zat gehad, de opmerking 'was meteen naar ons gekomen dan hadden we er nog wat aan kunnen doen'.
Mja... ik heb nog niks gedaan idd. Nog niet gewassen. Wat ik wel gedaan heb is dat ik een mailtje naar anita.com gestuurd. Ha! Ben benieuwd of ik daar een reactie op krijg!