Dochter in een hoestaanval...komt er niet uit. Man nog in coma... (ik kom de trap amper op) Dan maar wakker bellen, dat hoorde hij dan gelukkig wel. Vervolgens alsnog naar boven wanr hij wist niet wat hij er mee aan moest. Was ook wel een rotte om in te schatten. Dochter nu instructie gegeven, als er wat is papa roepen. Reageert papa niet, dan naar m toelopen en wakker maken. Ze zei zelf al, ja maar papa hoort mij niet, die slaapt en jij bent dan wel wakker. In elk geval NIET met een dekbed de trap aflopen (wat ze voorgaande nacht deed) naar papa lopen is veel veiliger dan de trap af, zéker als je je een beetje ziekjes voelt. Gelukkig nu de leeftijd dat ze dat soort dingen snapt. Gaat mij benieuwen, maar ik waak toch wel.
Mijn man hoort prima. Hij is ook niet oostindisch doof, want hij weet dat ik zelf echt slechthorend ben, dus hij moet opletten. Ik hoor niks zonder hoortoestellen. Gisteren stonden onze stoeltjes nog buiten de camper ‘s nachts. Het ging regenen(dat tikt hard vlak boven ons hoofd), man is eruit gegaan, heeft alles binnen in de bergruimte onder ons bed gelegd, deuren open en dicht, hoop gerommel, alle kinderen wakker en ik heb niks gemerkt. Vorig jaar stonden er ‘s ochtends ineens tientallen koeien rond onze camper om 6 uur ‘s ochtends. Iedereen wakker en ik uiteindelijk ook. ‘Zeg, wat doen jullie, ik hoor wat?’. Ja, je hoort een enorm kabaal van loeiende koeien en rinkelende alpenbellen. Echt oorverdovend, maar mama ‘ hoort wat’
Ik hoor ook niks als ik slaap, mijn man slaapt heel licht. Als ik een enkele keer wel degene ben die wat hoort sprint ik gelijk m'n bed uit om dat enigszins te compenseren. Gelukkig is het inmiddels sowieso zelden meer nodig. Als mijn man er niet is hoor ik wel elk geluidje, dan slaap ik toch lichter.
Ik slaap zelf heel vaak door dingen heen, dat mijn man wakker wordt. Maar aan de andere kant kan ik dan weer van het kleinste kreuntje soms wakker worden (Of hard gegil dat man toch doorslaapt). Ik hoop maar dat we samen alles horen hahaha