Na 3 vlindertjes zijn wij nu in verwachting van een mooie dochter waar alles goed mee lijkt te gaan. Wij zijn hier natuurlijk heel erg blij mee, maar ik merk dat soms het verdriet van de vlindertjes ineens heel erg naar boven komt. Zo ook vandaag, waarbij ik gewoon heel erg hard moet huilen... Ik denk dan ook dat deze zwangerschap gewoon heel erg verbonden is met ze. En ik zou dan ook graag bijvoorbeeld toch iets met de vlindertjes willen doen bij het geboortekaartje. Hebben jullie misschien mooie gedichtjes voor op het kaartje na meerdere miskramen? Heb internet en de topic geboortegedichtjes al afgelopen, maar heb nog steeds niet ´het´ gedichtje.
Heb effe zelf iets proberen te schrijven wat je in een tekstje kunt verwerken. Misschien vind je het wel iets. 'We hopen dat jij door dit leven mag reizen, Waar 3 vlindertjes jou de weg gaan wijzen.'
Hej youngmom, Bedankt voor je reactie en je moeite om iets te schrijven. Ik vind het erg mooi bedankt!
dit is geen geboorte gedichtje , maar ik vind het zo'n mooi gedicht ( heb zelf ook 3 vlindertjes ) Het gaat over 1 vlindertje ,maar je zou het als symbolisch kunnen gebruiken ..Een vlinder vliegt vluchtig over het gras hij is wat verdrietig omdat hij ooit een mensje was. hij is bedroeft , en zijn hartje doet pijn, Hij heeft maar 1 wens en dat is bij zijn mama te zijn. hij vliegt naar een huisje , ver van het veld , want daar woont zijn mama , is hem verteld. hij kijkt door het raampje , en ineens is hij blij niet meer opgesloten in zijn eigen verdriet, maar eindelijk vrij. hij keek door het raampje en zag wat hij wilde weten. zijn mama hield nog van hem en zal hem nooit vergeten. Dan vliegt het vlindertje terug over het gras, Trots en sterk omdat hij ooit een mensje was...... liefs , MArjon
Hoi faith, Wij gaan ook binnen kort voor een geboortekaartje nadenken. En wij hebben bij peter van der hurk een reading gehad en daar kregen wij door dat we zwanger zijn. Onze overleden zoon gaf dat door en zei mijn broertje mag in zijn bedje slapen, Nu wil ik een foto maken van freek mijn oudste zoon,dat hij met zijn handjes op mijn buik zit en dat als kaartje en in de tekst een gedichtje wat op mitchel kan slaan naar onze kleine uk. dat is ons idee en wat weet ik ook nog niet want het is allemaal erg emotioneel en je wilt het ook perfect doen. Dames jullie hebben allemaal wel mooie dingen geschreven wie weet hebben we er wat aan. Liefs cis
@marjon Dat is ook een mooi gedichtje! Dank je wel. @Cis Dat is wel heel mooi, dat Mitchel dat door heeft gegeven aan jullie. Ik kan me voorstellen dat het erg emotioneel is allemaal, maar een heel mooi idee hoor met die foto!
Ik hou dit ook even in de gaten. Twijfel ook steeds of het niet té is om onze 2 vlinders toch te benoemen... Heb zelf lang gelopen met: "Door 2 mensen uit liefde gemaakt, Door 2 vlinders met zorg bewaakt"
Ja daar had ik ook al gekeken, maar zit toch niet het goede bij Nou ja, we hebben gelukkig nog even tijd. Denk dat het uiteindelijk iets wordt van een aantal gedichtjes bij elkaar gevoegd. Want heb veel mooie zinnen gezien, maar het totale gedichtje is het dan weer niet. Maar thnx voor de link
Ik vind het gedichtje in je onderschrift wel heel mooi. Als je die iets aanpast is het volgens mij wel wat. Zoiets als : Door het leven met 3 vlindertjes om ons heen Maar toch voelde het zo alleen Door jouw geboorte kunnen wij eindelijk papa en mama zijn. Maar weet wel in gedachten fladderen er altijd 3 vlindertjes mee zo lief en klein, Zij zullen (naam) beschermengeltjes zijn. Zoiets? Wel mooi dat je dit wil noemen in je kaartje, zou onze dochter ook zeker wel noemen op het kaartje. Het zijn toch je kinderen.