Morgen krijgt mijn zoontje zijn eerste prikjes. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hadden jullie kleintjes er last van? Zo ja, wat deden jullie eraan?
Neem tissues voor jezelf mee ik vond het echt hartverscheurend! Mijn mannetje heeft er best last van, als ze inwerken huilt hij ontroostbaar en wil dan helemaal niks. Hij heeft dan pijn aan zijn beentjes en de koorts begint op te komen. Ik heb hem paracetamol 60 mg gegeven en dan zakt het snel af. Verder slaapt hij daarna mega veel. De dag erna is het meestal weer over gelukkig.
Succes! ik vond het ontzettend zielig, heb mij wel droog kunnen houden. Ivan heeft nu 3x prikjes gehad en gelukkig nog geen last gehad Heb hem voor de zekerheid 's avonds voor het slapen gaan wel een zetpilletje gegeven zodat hij sowieso lekker zou slapen. Bij de 2e x prikken heeft hij wel 4 weken lang een dikke bult in zijn bovenbeentje gehad Dit is zelf weer weg gegaan. Het is zo zielig als je die kleintjes dan hoort huilen
Mijn dochter gaat hartverscheurend huilen en krijsen al bij het uitkleden. Ze stopt pas met huilen als we weer buiten staan. Thuis valt ze als een blok in slaap en verder heeft ze gelukkig nergens last van. Ze ziet alleen wat bleek die dag.
Hier heeft de kleine man nu 2x prikjes gehad. Alleen tijdens het zetten huilen, daarna nergens last van. Hooguit wat meer slapen. Hoop dat dat zo blijft Succes!
Vandaag heeft hij zn 2e DKTP prik gehad, en tot nu toe heeft hij er nog niet veel last van. Een klein beetje verhoging. Merk wel dat z'n beentjes een beetje pijn doen. Lekker vertroetelen morgen en sterkte! Ikzelf vind het erg hartverscheurend om te zien
suc6..mijn kinderen hebben er geen last van gehad, ik wel vond het zo zielig. Maar voor een goed doel natuurlijk.
Sem heeft pas zijn eerste prikjes gehad. Tijdens de prikken zetten huilde hij even hard, toen dat klaar was was hij weer stil. Heeft die dag en de dag erna veel geslapen, de ochtend na de prikken had hij wat verhoging en heb ik hem een paracetamol gegeven. Hij heeft meerdere dagen gehad van ietswat stijve beentjes, al met al viel het dus gelukkig mee!
Mijn meisje had er ook geen last van. Na de eerste prikjes 's avonds wel iets verhoging Ik zou wel speen/fles meenemen om eventueel daarna te geven als troost, mocht hij erg verdrietig zijn. Succes!
Ik vind het heel zielig, maar hoef er niet om te huilen ofzo. Ik ga wel elke keer bij thuiskomst een zetpilletje. Want ik had vroeger enorme koortsstuipen na de inentingen. Ze lijkt erg op mij dus dit was iets wat ik alvast kon doen. Diezelfde dag was ze altijd wat hangerig en huilerig. Soms ook veel slapen. Maar omdat ze dan niet ingebakerd mocht worden was het wel moeilijker.
Dat wordt spannend. Ik denk dat ik het ook wel zielig zal vinden. Arm mannetje. Ik lees van verschillende mensen dat ze paracetamol hebben gegeven, maar is dat officieel niet voor iets oudere kinderen? Ik heb het doosje even niet bij de hand, maar dacht dat het vanaf 3 maanden was?
Op de bijsluiter staat idd vanaf 3 maanden maar de vpk op het cb geven ze advies om bij pijn en ongemak Zetpilletje te geven. De arts zei de laatste keer dat alleen koorts opzich geen indicatie is en dat tot 38.5 zelfs nuttig kan zijn voor het immuunsysteem maar als je jezelf er goed bij voelt gewoon kan geven. Ik meen zelfs dat sommige cb's ook als richtlijn 120 mg doen maar dat moet je ff navragen dan morgen.
M'n zoontje heeft nu 2 x prikjes gehad. Ik smeer de dag van de inenting zijn beentjes bij elke luierwissel in met srl-gelei. Dat is tegen spierpijn. Weet niet of het helpt, maar dan heb ik in ieder geval het gevoel dat ik iets voor m kan doen. Hij heeft er niet veel last van, alleen wat verhoging in de avond en de dag erop slaapt hij heel veel. Ik geef niet standaard paracetamol. Het is juist beter om de afweerreactie niet te onderdrukken. Ik zou het alleen bij hoge koorts geven of als hij echt niet lekker in z'n vel zit
de arts op t cb zei tegen mij dat ik de zetpilletjes in de lengte moest doorsnijden totdat ze drie maanden was. dat deed ik mt een warm mes en dat ging goed. wel altijd in de lengte doen en niet in de breedte.
Bedankt voor de reacties. Ik zal het morgen nog wel even navragen. Hopelijk heeft hij geen paracetamol nodig en valt het allemaal mee.
Ons meisje heeft de eerste keer helemaal geen last gehad, ik merkte niets anders aan haar. Bij het zetten gilde ze 5 sec maar toen ik haar aankleedde, lachte ze alweer. Bij de tweede keer kreeg ze de dag erna opeens koorts en was ze huilerig. Paracetamolletje gegeven en de volgende dag was ze weer de oude. Succes!
Hier was het de hele avond krijsen en niks was goed.. S nachts goed geslapen, volgende dag over. Donderdag moet ze weer en mijn man gaat mee, ik vind het niks en ben er liever niet bij. Als ik onrustig ben wordt zij dat ook, manlief is rustig, is beter.
Hier mocht ik een paracetamol 60 mg geven, Sem was toen 5,6 kilo. Ik vroeg waarom geen 120? Kwa gewicht mag hij dat hebben. Ze zei toen als je kindje koorts krijgt onderdruk je het met paracetamol geef je gelijk 120mg en die raakt uitgewerkt, dan stijgt de temperatuur weer hard en kan hij een koortsstuip krijgen.