Hoe doorbreken vechten tegen slaap bij baby van 6 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missle, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Mss mag ik in dit topic nog een vraag stellen. Hoe doe je t als het schema door niet slapen verandert? Ze heeft net 20min geslapen :) maar nu weer wakker.. meteen na de voeding weerinbed leggen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan, maar kan ook dat ze eerder moe is en nog weer een kort slaapje gaat maken, voordat ze daarna dan weer een voeding krijgt.
    Houd vooral niet het schema als leidend, maar de signalen van je kind: honger=eten, moe=slapen. Dat gaat boven het schema en als voedingen dan eens wat schuiven is dat geen ramp :)

3. raspberry

O, my, het kwartje valt... Sophy: wat gaaf dat jullie kleintje er is! Gefeliciteerd!

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Nee ik bedoel.. ze had nu echt honger dus eten.. en daarna gewoon weer op bed leggen toch? Niet eerst spelen volgens het schema want ze is nog moe dus mag ze direct weer naar bed.. klopt dat?

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Dank je :)

6. raspberry

Ja, want honger=eten en moe=slapen :) Daaraan voldoen is belangrijker dan de volgorde van je schema en ritme aanhouden :)

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Ok dank je! Gewoon maar weer proberen dan :)

8. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

om eerlijk te zijn was hier een vast schema niet wat ons kindje nodig had. je kan een beetje een richtlijn aanhouden natuurlijk. maar kijk vooral naar wat je kindje nodig heeft.
    het is niet noodzakelijk om persee vaste tijden voor eten en slapen in te brengen.
    wij als volwassenen hebben ook de ene dag meer slaap als de andere dag. en we hebben ook niet altijd op hetzelfde tijdstip honger.
    het hangt ook een beetje af van de activiteiten . als je kindje aangeeft moe te zijn gewoon lekker laten slapen ook al is dat als het al net geslapen heeft. ( je hoeft dan tussendoor geen flesje te geven hoor als het er niet om vraagt ) de meeste mensen denken ooh wakker= fles.
    maar dat hoeft helemaal niet.
    ( nu is mijn kindje 6 maanden en ik ben steeds makkelijker geworden. ik geef niet op vaste tijden eten. maar gewoon wanneer hij het aangeeft.
    ik heb wel een beetje een richtlijn maar ik pin me er niet op vast. )

voor elk kindje werkt het anders.
    het is een beetje uitvinden wat voor jullie kindje prettig is.
    en tot de 4 maanden zal het nog wel even tobben zijn maar daarna gaat alles veel makkelijker en pak je veel sneller alle signalen op.
    maar pin je niet teveel vast op de standaard methode . wakker fles spelen slapen. probeer het gewoon op je gevoel te doen:)
    komt echt wel goed!!

Deel Deze Pagina