zoontje ruim 10 maanden eet en drinkt slecht

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door marilouise, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hoi Hoi

wij hebben een zoontje van 10 maanden ruim bijna 1 maanden zelfs, en hij eet en drinkt heel slecht momenteel. Ik moet zometeen ook met hem naar de dokter hij wil ook niet liggen op zijn rug slaapt slecht maar eten deed hij al een tijdje wat slechter maar nu ook drinken. hij krijgt s'morgens pap dit gaat redelijk, maar verder over de dag fruit brood wat tussendoor en een warme prak de warme prak gaat het beste maar een 2e fles of in ieder geval opvolgmelk krijgen we er echt niet in ik bied hem wel extra karnemelk en yoghurt aan dit vindt hij erg lekker hij eet boter op zijn brood maar krijgt hij nu wel genoeg binnen als ik zelf melk zit te drinken wil hij ook een slokje maar de opvolgmelk weigert hij pertinent zelfs in een houdgreep wat ik al ver vinbdt gaan geen slok

wat nu?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat vervelend dat jullie zoontje op het moment minder goed eet en drinkt. Soms kan dit een periode zijn. Dat is op zich niet erg, maar wel goed om in de gaten te houden en inderdaad bij twijfel ook de huisarts te vragen!
    Gemiddeld heeft je zoontje zo'n 400-500 ml opvolgmelk per dag nodig naast de vaste voeding. Je geeft in je reactie aan dat het 's ochtends wel goed gaat. Dus dat is waarschijnlijk al 200 ml. Misschien kun je proberen om verdeeld over de dag nog 2 x 100 ml aan te bieden. Kijken hoe dit gaat. Je kunt het bijvoorbeeld koud aanbieden of iets van fruit erdoorheenmixen wat je zoontje lekker vindt. Dan wordt het een soort fruitshake!

Succes, als je nog vragen hebt kan je het gerust laten weten.

Groeten Angélique

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

Kom net bij de huisarts vandaan gelukkig niets concreets kunnen vinden, wel alles geirriteerd in zijn mondje hij krijgt 7 kiezen tegelijk. de huisarts vond dat ik niet in gevecht moest gaan hij zei als hij zonder die fles van 19.00 uur gaat slapen dan maar zonder.

maar ik wilde graag tot 1 jaar in ieder geval ongeveer 500 opvolgmelk per dag geven, dit gaat dan niet lukken de huisarts zei al bied hem maar gewoon tussendoor als hij inderdaad geen opvolgmelk aan dan maar wat hij lekker vindt. hij kan beter gewoon vocht binnen krijgen als moeten vechten en niets binnen krijgen, nu lust hij heel graag karnemelk. dit drinkt hij heel graag, nu wilde ik nog gaan proberen 2 keer over de dag nog 100 ml opvolgmelk te geven desnoods koud maar als dit niet lukt wat kan ik hem dan het beste geven zodat hij in ieder geval voldoende zuivel binnen krijgt?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Marilouise,

Met zoveel kiezen op komst kan ik me goed voorstellen dat je zoontje geen warme melk wil drinken! Heb je al eens geprobeerd om je zoontje wat yoghurt te geven? Dat is lekker koud. Verder heb je van Friso ook fruit en zuivelhapjes waar ook zuivel in zit. Het is inderdaad goed om er geen strijd van te maken. Heel veel kindjes hebben zo'n periode van slecht drinken, het gaat vanzelf weer over. Heb je al eens de flesvoeding koud gegeven? Vaak gaat dit ook wat beter. Succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina