Hoe doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hope87, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Wat ik bij mijn dochter nu doe (maar die is een paar weken ouder), 's nachts iets minder geven dan overdag en zo gauw mogelijk weer lekker laten slapen. Voor nu zou ik dat nog echt niet doen. De eerste weken zijn echt zo vreselijk belangrijk voor een kind, zeker ook qua eten! Dus lekker aanbieden en dan komt het vanzelf :)

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik heb niet alle reacties gelezen,

je kunt niet van een baby van 3 weken verwachten dat het al door slaapt,

onze zoon sliep pas door bij 18 maanden, hij werd tot die tijd nog 3 keer per nacht wakker om vervolgens mij 05.00 uur in de ochtend echt naar beneden te willen.

onze dochter sliep door met 9 weken van 8 tot 8 en dit was echt puur geluk hebben... onze zoon slaapt nu gewoon door terwijl onze dochter sinds dat ze 7 maanden is 2 keer per nacht wakker word....

je kunt er geen pijl op trekken, kinder hebben hun eigen ritme,

de kinderen van onze buren sliepen al gauw door.... ze hebben verteld dit te doen door de kinderen gewoon te laten huilen, even kijken of er niets is en dan weer terug naar bed. en met 3 weken wisten beiden ik kan wel gaan huilen maar ik krijg toch niets..... nja zo kan het ook... maar ik ben daar niet voor, ik ben meer van het meegaan met de behoefte en het ritme van het kind.

succes, ik hoop dat de kleine gauw een extra uurtje er tussen laat zitten !

3. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Hier met 8 mndn nog steeds nachtelijke voeding 1x.
    Gewoon zelf ook ns om 1900 naar bed ;) dan kan je er weer even tegen.
    In t begin is t zwaarder omdat je pas bevallen bent maar Miss kan je vriend 1 nachtdienst overnemen.

4. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Het is echt heel verschillend per kindje. Mijn jongste is 14 maanden en wilt geregeld nog wat drinken 's nachts. Ze groeit mooi op haar lijntje, niet overdreven of zo, dus ze zal dat beetje extra wel nodig hebben:)

5. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    hier drinkt ze nog steeds elke 3 uur, en soms zit er 's nachts 4 uur tussen.
    het opstaan 's nachts gaat wel wennen hoor.

6. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Mijn allerliefste man doet de eventuele nachtvoeding bijna altijd :D

7. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland

wat een geluk heb jij :) de mijne slaapt er dwars door heen

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nou jij zegt dat je er echt echt niet meer in krijgt dan 90 cc. Daaruit concludeerde ik dat je wel steeds probeert om maar grotere flessen erin te "proppen" terwijl je 3 weken oude baby daar waarschijnlijk nog niet aan toe is.

Als jij het internet zo goed kent, dan weet je ook dat het er maar net aan ligt hoe je de dingen leest.

9. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Over een paar weken zitten we samen 's nachts op:p

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

dat geluk heb ik ook altijd gehad :D :p

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

ik lees het anders als jou denk ik, hoe ik haar beginpost lees is dat het qua schema nu op 90 cc ( volgens het boekje) maar dat haar kindje daar al moeite mee heeft dus dat meer voeding geen optie is,

ik lees dus nergens dat ze probeert meer te geven... maar ik kan het ook verkeerd gelezen hebben ...

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat hier al is gezegd: dat verschilt heel erg per kindje. Sommigen gaan met 6 weken doorslapen, sommigen met 1 jaar nog niet. Stel je verwachtingen op 1 jaar of langer in, dan valt het ook niet tegen. ;)

Mijn dochter ging met 10 weken doorslapen, maar vanaf 6,5 maand komt ze weer standaard voor 1 of meerdere nachtvoedingen. Het kan dus per periode verschillen.

Voed op verzoek, 90/3 is heel netjes met 3 weken, hij zal vanzelf behoefte krijgen aan meer. Luister naar je kindje, observeer hem en zie wat hij nodig heeft. En laat je niet gek maken door CB's of omgeving die zeggen wat een kindje al 'moet'. Ieder kind verschilt.

13. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, men wil dat de babys steeds eerder gaan doorslapen.

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier nog lekker om de twee uur :D maar bv is ook anders dan fv.

Stel je verwachtingen bij dan is her een stuk makkelijker te accepteren. Forceren en fles ophogen lijkt mij ook averechts werken

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn tante pocht altijd dat mijn nichtje (nu 22 jaar) al vanaf de eerste nacht doorsliep. En dan doet ze of dat haar persoonlijke verdienste is geweest;) vind ik ook altijd zo typisch. Een baby die meerdere nachten wakker wordt, daarvan doen de ouders iets fout. En een baby die doorslaapt (liefst hoe sneller hoe beter), dat is helemaal te danken aan de perfectie van de ouders.;)

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

het is vermoeiend maar even doorbijten, ik heb wat meer geluk, laatste flesje om 12 u, dan meld hij zich tussen 3.30 en 5u (afwisselend) en dan tussen 8 en 9uur

snachts laat ik hem even wachten op zijn flesje, doe ik wel onbewust, neer dat je wakker ben en je je badjes half slaapdronken hebt genomen enz,.... duurt wel iets langer dan overdag dus
    probeer hem niet teveel aandacht te geven, gewoon flesje geven enz,...niet spelen en gek doen
    hou het ook zo donker mogelijk snachts

ik maak flesjes van 120 ml enkijk hoeveel hij zelf wil hebben, soms drinkt hij maar 60, soms de volle 120 maar gemiddeld rond tussen rond de 90 a 100

17. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Wauw het blijft uitvergroot worden..

Goed het verzoek is gedaan om het topic te sluiten aangezien ik genoeg heb gelezen. en het nu ook wel duidelijk is.

ik bedoel zoals jullie zien ben ik net bevallen hormonen schieten ook nog steeds door me lichaam vandaar dat ik in me verweer schiet.

maarja en ik ben dyslectisch dus lezen en schrijven is niet mijn sterkste punt.

en m.b.t mijn kraamhulp ik heb meer moeten vragen dan dat ik uitgelegd kreeg.

Gr. Hope

18. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.977
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina