Hoe draag/droeg jij?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nescio, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Leuk om te weten omdat mijn buik steeds groter wordt, hoe dragen/droegen de andere mama's? Ik geloof er trouwens niets van dat je aan de buik kan zien of je een jongen of meisje draagt, maar dat terzijde.

Mijn buik groeit erg naar voren, het was een kwestie van weken toen het ging van klein buikje tot een heel duidelijke buik. In een keer een groeispurt. Op mijn rug gezien ben ik niet veranderd en ook aan de zijkanten zie je niets, het zit allemaal van voren. Of het hoog of laag is weet ik niet zo goed,misschien wordt dat duidelijk naarmate de zwangerschap vordert.

En is het echt zo dat je op het einde je tenen niet meer kan zien? Lijkt me zo grappige gewaarwording!:D

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb mijn tenen altijd kunnen zien!
    Zwangerschap van een jongen. Droeg mooi naar voren, van de achterkant was niks te zien en volgens mij droeg ik gewoon "op het midden." Haha. Niet extreem laag of hoog of zo.

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dat is inderdaad allemaal onzin. je zou idd rond dragen bij een meisje en mooi naar voren bij een jongen. nou dat kan ik dan gelijk ontkrachten want ik had een prachtige grote buik maar alleen van voren. van de achterkant zag je niets. zoals bij jou als je het omschrijft en bij mij was het dus ook een meisje.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    2x naar voren gedragen. Van de achterkant was niets te zien en er werd dan ook weleens gekscherend geroepen:'Pas op zwenkt uit' als ik me omdraaide ;)

5. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Mijn buik is (voor mijn gevoel) enorm en ik heb al weken mijn tenen niet gezien. ;)

Ik draag naar voren toe en ook hoog. Van de achterkant zie je niks, maar zodra ik me omdraai, zie je alleen maar een buik. Bij mijn eerste zwangerschap (jongen) was dat ook zo.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ook naar voren :) en idd van achter zag je niks..
    Op mn tenen heb ik eigenlijk niet gelet haha
    Irriteerde me er meer aan dat ik me niet fatsoenlijk kon scheren haha

En volgens mij wel een beetje laag.. Maar niet extreem ofzo

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier twee keer naar voren. De tweede keer iets voller dan de eerste. Dus iets meer moeite met sokken aandoen. Maar vanaf rugzijde weinig te zien, mijn taille (voor zover ik die heb) was niet anders.
    En twee jochies..

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik draag voor en laag. Bij de eerste ook voor, maar een stuk hoger. Nu heb ik het idee dat de baby helemaal niet zo hoog is gekomen en nu al deels ingedaald ligt, zo laag is het nog en veel hoger komt het geloof ik ook niet. Geen probleem hoor!!

9. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Verplaatst naar 'zwangerschap'.

10. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    De eerst naar voren en heel hoog.
    de tweede naar voren en laag.
    ik geloof ook niet dat je een jongen een meisje kan herkennen aan de buik..
    ik heb bijv een lange romp dus kan een kind goed kwijt aan de voorkant..
    mn nichtje is heel klein en ging bij beide jongens rondom omdat de uk bij 22 weken al tegen de ribben aanzat:D

11. Linana

Linana Niet meer actief

Ik draag hoog, heel hoog want ben gewoon leeg aan de onderkant van mijn buik zeg maar.
    Verder naar voren, van achteren zie je niks :D

Volgens de praatjes behoud je bij een jongen je taille, bij een meisje niet. Bij mij zou het dus kloppen. Bij mijn moeder klopte het ook alle 3 de keren

12. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik heb 2x naar voor gedragen (dochter - zoon), maar bij mijn dochter toch iets ronder. Heb even 2 dezelfde foto's gezocht waarop je het verschil wel wat ziet. Maar ik merkte het vooral aan de reactie's van mensen in mijn omgeving
    Links zwangerschap van mijn dochter (33 weken)
    Rechts zwangerschap van mijn zoon (37 weken)

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik heb bij elle 4 mijn zwangerschappen rond gedragen.
    Nooit een punt buik gehad..
    En heb 2 meiden en 2 jongens gekregen.

14. Luuske

Luuske Lid

6 sep 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik droeg naar voren en bij mij zag je aan de achterkant ook niet dat ik in verwachting was... en dat terwijl ik een tweeling in mijn buik had. Het zijn trouwens 2 meisjes geworden.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ik droeg beide keren exact hetzelfde, dus vorm van buik zegt idd niets over het geslacht.

Naar voren, en vooral hoog. Aan de bovenkant stak mijn buik verder naar voren dan aan de onderkant. Dit bleef zo tot op het eind. Ik heb het daardoor lang benauwd gehad, mijn longen kwamen in de verdrukking.
    Mijn tenen kon ik altijd nog zien hoor, maar m'n bikinilijn niet, behalve met een spiegel.
    Teennagels knippen werd een crime, ik kon er niet meer bij. Gelukkig hebben ze daar pedicures voor.

In bad liggen vond ik heerlijk. Werd alleen wel héél erg moeilijk om er nog uit te komen als walvis... (tip: eerst omdraaien, dan op je handen en knieën gaan zitten en dan pas overeind komen; dan kun je het zonder hulp).

16. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    dee eerste keer droeg ik binnen in, er was weinig te zien, rondom dragen noemen ze dat geloof ik...had bas met week 32 echt zwangerschapsbroeken aan , maar meer omdat ik dat graag wilde. De tweede keer droeg ik echt wel naar buiten, leek echt meer zwanger en had ook zwangerschapsbroeken nodig bij week 20. Beiden waren een jongetje....

17. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    dit is mijn 1e
    en met eeh 7/8 week kreeg ik al een bolletje op mn buik waren wel darmen maar toch...
    dus moest rondom 10 weken al zwangerschapsbroeken dragen ofzo want gewone broeken zaten me niet meer....

ben nu 26 weken en heb echt wel een zwangere bolle buik!!

als ik zo kijk en lees zegt geslacht niks..

18. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik droeg mijn buik naar voren van achter zag je niks mijn tenen zag ik al vrij snel niet meer had dan ook een mega buik en het was een meisje:)

19. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Van achter zag je bij mij helemaal niks;
    Het stond echt naar voren..

Bevallen van een heerlijk kereltje!

20. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    hier ook naar voren, en redelijk in het midden. niet echt heel hoog of laag. Nu hij aan het indalen is (hoera! Meer lucht voor mama!) zakt de buik wel iets.
    Tenen zien?? Geen idee, eens even proberen:D
    *gaat rechtop staan en kijkt naar beneden*
    Uhm.. als ik netjes rechtop sta zie ik mn tenen dus niet. Als ik iets naar voren buig nog wel. Haha!
    Bikinilijn is een ander verhaal.. wat een gedoe om dat bij te houden nu! Ik zie echt niet wat ik doe! toch maar wijdbeens voor de spiegel gaan zitten/liggen dan....

Deel Deze Pagina