Ben ik toevallig nét jarig geweest Dank je voor het meedenken. Ik ga eens goed rondkijken wat ik mooi vind.
Rechts! Links draag ik een horloge, vind het niet mooi staan met een armband ernaast, daarnaast beschadigd de horloge sneller doordat het er dan overheen schuift.
Ik draag armband links omdat m'n horloge rechts zit. Maarre, trouwring hoort toch links?? Hebben ze ons verteld toen we gingen trouwen.
Geloof dat dat nog een beetje van vroeger afstamt. Toen droegen katholieken hun trouwring aan de linkerhand en protestanten aan de rechterhand. Maar volgens mij is dat tegenwoordig een beetje achterhaald en maak het niet meer uit.
Ja volgens mij ook. Ik kom uit protestante hoek waar rechts wel normaal is, ken zelf niemand die het anders heeft. Maar het is geen verplichting verder.
ALS ik een armband draag, dan meestal links omdat ik rechtshandig ben en ik hem anders in de weg vind zitten als ik schrijf. Ik draag geen horloge. Als je wel een horloge draagt, vind ik het logisch en mooier om de armband aan de andere arm te dragen. Ik heb een heel arsenaal wat goedkopere armbandje, die ik match bij de kleding die ik draag en waar ik niet echt verdrietig van raak als ik er eens 1 verlies. Ik heb ook een witgouden armband, die ik dus nooit meer draag omdat hij al een paar keer kapot is gegaan en ik als de dood ben dat ik hem verlies. (en nieuwe schakels gewoon duur zijn!) Dus die ligt nu netje gerepareerd en mooi glimmend gepoetst in mijn sieradenbakje.
Je mag (in ieder geval als 'ongelovige') lekker zelf weten aan welke hand je je trouwring draagt. Gewoon de hand die het lekkerste zit.