Hoe draag jij je baby in de draagdoek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bezigbijtje, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Dat is inderdaad een duidelijk filmpje, met dit filmpje heb ik toendertijd ook geleerd mijn rekbare doek te knopen.

Maar even misschien geheel overbodig om te zeggen hoor, maar de FWCC knoop je met een geweven doek en niet met een rekbare doek hè?
    Een rekbare doek geeft niet voldoende steun met deze knoop, omdat er vaak maar 1 laag stof over het ruggetje van het kleintje geknoopt wordt.
    Sorry, wil niet betweterig over komen, maar wilde het toch even zeggen :)

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    nee echt? ik heb het vandaag gedaan en het ging eigenlijk prima. de cross stroken heb ik trouwens dichtgedaan ivm. de wind en ik heb een hydro gebruikt zoals debby82 zei.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Inderdaad even een paar punten:
    - Rekbaar en geweven knoop je anders. Er is voor de rekbare doek maar 1 goede knoop en dat is met alle 3 de banen over je kindje heen. Dit is nodig ivm steun! Bij geweven heb je genoeg aan 1 doekbaan over je kindje heen!
    - FWCC is dus voor geweven, voor rekbaar knoop je gewoon Rekbare draagdoek - YouTube buik tegen buik.

- Rucksack is geen FWCC op de rug, dat is de BWCC haha die doe ik niet graag want zit me te laag op de rug. De ruck doe ik nu altijd omdat ik hoog zwanger ben en geen enkele knoop over mn buik wil verdragen. De ruck draagt alles op mn schouders en borst, wel zwaar ja, maar mn buik wordt ontzien.

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik heb hem volgens dit filmpje geknoopt. (en dan dicht). dus dit kan niet? (ik wil niet vervelend doen hoor, maar wil het toch weten voor de zekerheid :p)

Newborn Wrapping: FWCC & FCC - YouTube

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    De aangeraden knoop voor rekbare doeken is gewoon - ik weet niet waarom, maar 't is gewoon zo - het kruis aan de binnenkant en de dwarse baan er overheen. Rekbaar moet je nl bijna altijd voor knopen en dan kindje erin.

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ok thx.

nog een vraag (niet in het bijzonder voor jou Suusjeuh)

ik heb vandaag de aangeraden knoop gebruikt. ze zeggen altijd 'je kunt hem nooit te strak knopen, eerder te los'.
    Nou, Sanne haar hoofd zat echt onder mijn kin. ik kon mijn hoofd niet meer naar beneden buigen. Dat is dan toch te strak, of niet?

7. Niike

Niike Actief lid

31 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet te strak maar dan is het te hoog. Ideaal is dat je je kindje een kusje bovenop het hoofdje kan geven. Dus iets lager knopen :)

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Lieselot: Inderdaad, begin wat lager met knopen, het klinkt alsof je te hoog knoopt. Ik begin altijd ter hoogte van m'n navel, dan zit mijn dochter goed (ze is nu iets kleiner dan 70cm). Gewoon een beetje uitproberen wat bij jou de ideale startpositie is.
    En ik trek mijn rekbare doek echt heel strak aan, ik dacht eerst altijd dat mijn dochter er dan echt niet meer bij zou passen... maar ze past er toch altijd nog tussen ;) Ze wordt echt super goed ondersteund en zit énorm stabiel, ik kan er uren mee rond lopen.
    (Enige nadeel van rekbaar vind ik dat je dus drie banen over je kindje hebt lopen en dat is in de zomer erg warm.)

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    aah ok :). dat lager knopen, heeft dat te maken met het kruis op je navelhoogte (net zoals in het filmpje)? of hoe moet ik dat zien?

en het stuk stof dat het geheel afwerkt zeg maar (waar in mijn geval een print op staat)... bij het ene filmpje begin je onder de borst, bij het andere filmpje op de borst. Wat is het nu eigenlijk? :)

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Die overdwarse baan is afhankelijk van hoe groot je kindje is, en hoe lang jou romp is.

Wat ik deed, was de knoop maken, mn handen in 't kruis van de doek steken en dat flink naar beneden ( dus naar mn knieen ) trekken. Dan zat 't vaak al een stuk beter!

Deel Deze Pagina